Skocz do zawartości

[e316] Nie nagrzewa się silnik przy odpowietrzaniu


jareckiddz

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem dzisiaj odpowietrzyć układ , ale jedna sprawa mnie zatrzymała. Ogrzewanie działa, ale leci tylko letnie powietrze. Temperatura tak jak wskazuje licznik, nie przekracza niebieskiego pola, więc walnięty na 100% jest termostat?

Rok 95, silnik 1,6, compact.

filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=9my5qcd00v8

Edytowane przez jareckiddz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz termometr do mierzenia temp. wody? skąd będziesz wiedział, że termostat otwiera się w odpowiednim momencie i w odpowiednim stopniu? To nie takie proste jak się wydaje... Opisz co się dzieje jak wjedziesz w miasto i stoisz w korkach, temp. też nie rośnie? Jak u mnie był uszkodzony termostat to w korkach temp. łapała pion a w trasie spadała w okolice niebieskiego pola. Jak już to sprawdzisz to wymontuj termostat i sprawdź czy w tym plastikowym króćcu nie ułamało się jedno z mocowań termostatu, przez co jest przekrzywiony i puszcza płyn bokiem (częsta usterka).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz termometr do mierzenia temp. wody? skąd będziesz wiedział, że termostat otwiera się w odpowiednim momencie i w odpowiednim stopniu? To nie takie proste jak się wydaje... Opisz co się dzieje jak wjedziesz w miasto i stoisz w korkach, temp. też nie rośnie? Jak u mnie był uszkodzony termostat to w korkach temp. łapała pion a w trasie spadała w okolice niebieskiego pola. Jak już to sprawdzisz to wymontuj termostat i sprawdź czy w tym plastikowym króćcu nie ułamało się jedno z mocowań termostatu, przez co jest przekrzywiony i puszcza płyn bokiem (częsta usterka).

 

Raz tak miałem, że w korkach mi temperatura wzrosła, ale nie aż do pionu. Zaraz spadła do niebieskiego pola. Poza tym zamiast ciepłym powietrzem, grzeje ciągle letnie z dmuchawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

A co tu sprawdzać?

Jak się silnik nie nagrzewa to znaczy, że termostat jest otwarty przez cały czas i po wyjęciu będzie widać...bez termometru.

Poza tym nowy kosztuje majątek bo około 40 zł i nawet za samo rozkręcanie nie opłaci się spowrotem zakładać starego.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tu sprawdzać?

Jak się silnik nie nagrzewa to znaczy, że termostat jest otwarty przez cały czas i po wyjęciu będzie widać...bez termometru.

Poza tym nowy kosztuje majątek bo około 40 zł i nawet za samo rozkręcanie nie opłaci się spowrotem zakładać starego.

 

40zł kosztuje Wahlera, a do mojego 1,6 nie ma takiego. Jest tylko z obudową http://allegro.pl/behr-oe-termostat-bmw-e36-316i-318i-e34-518i-m43-i4922838486.html, a 90 zł to już różnica. Kupiłem i tak, więc zobaczymy czy to faktycznie termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.