Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, przeszukałem fora i nie znalazlem jeszcze u nikogo podobnego problemu jak u mnie. W przeciągu 5 miesięcy w moim e60 530d 218 km w automacie rozerwalo mi trzy razy koło zamachowe, 2 tygodnie temu odebralem auto od mechanika i narazie jezdzi. Ale ja dalej w strachu bo to byly moje trzy powroty na lawecie. I to z trasy Niemcy - Polska. Dodam jeszcze ze praktycznie od kad kupilem auto mam glosny metaliczny ryk silnika w okolicach 3tys obrotów, ale to raczej wina kola pasowego,wiec nie wiem czy moze miec to cos wspólnego z moimi awariami. W przyszlym tygodniu zdiagnozuje to dokladniej skąd ten brzydki dźwięk. Ale wracajac do tematu. Mial ktos podobny problem z kolem zamachowym i co moglo byc tego przyczyna ?
Opublikowano
Rozumiem, ze masz na myśli koło pasowe. Temat był poruszany wielokrotnie. Jeżeli masz w granicach 2700-3200obr i 4000-4200 takie charakterystyczne wycie to na 90% koło pasowe. Z ciekawości jakie kolo zamontowałes, jakiej firmy ? Obstawiam, ze nie oem/corteco ? Pzdr
Opublikowano
Tak, na obrotach wyje mi kolo pasowe. Nie montowalem go osobiście, nawet sam nie wiem jakiej dokldanie firmy jest. Jezeli corteco to wtedy zostaje tylko oryginal.. Ale temat jest o kole zamachowym.. wiem ze to dziwne bo mechanicy się dziwili ze potrafilo je zerwać.. i to 3 razy. Tylko jaki mógłby byc powód
Opublikowano
2 poprzednie kola zakladal mi koles w Myślenicach, nie mialem z nim kontaktu bezpośredniego, dluzsza historia. W kazdym razie oba te kola byly używane i sa na nich stare pekniecia w innych miejscach niz rozerwalo kolo. Wiec podejrzewam że to w dużej czesci wina uzuwanych kół. Lekko zostalem wydymany na tym. Teraz robilem to przez swojego zaufanego mechanika, kupilem dobre kolo bez żadnych pęknięć. Ale jednak strach pozostaje i dlaczego padlo pierwsze oryginalne.
Opublikowano

jak możesz to poproś kogos o zrobienie zdjęć koła.

 

 

 

A do reszty....... odróżnijcie koło pasowe od zamachowego albo nie piszcie w tym temacie :duh:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Czy po pierwszym zerwaniu koła konwerter założony był ten sam ? a jeśli tak to czy został sprawdzony na osiowość ?

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Ten sam ale podobno po regeneracji. Teraz przed robota u swojego mechanika zawiozlem go do sprawdzenia i wywazenia, rzeczywiście byl regenerowany.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Zobacz co jest grane z rozrusznikiem lub wymień rozrusznik..

koło zamachowe jest tylko używane przez rozrusznik a tak to kręci się swobodnie razem z wałem korbowym bez żadnych obciążeń

 

Może podczas jazdy włącza się rozrusznik (benix zablokowany) i dochodzi do mocnego uderzenia i pęka, bo koło zamachowe w e60 jest dość mocno odchudzone, gdyby było lite to byłoby niezniszczalne

Opublikowano
też powodem może być krzywy wał korbowy, kwestia czy masz jakieś wibracje bicie gdy silnik chodzi lub wkręca się na obroty ?
Opublikowano
Koło na wał, najlepiej z wandlerem.... i czujnik zegarowy ;) nie wiem jakie sa minimalne odchylki ale jak wyjdzie sporo to wiesz co masz popsute.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam wiesz już co było powodem rozerwania koła? Mnie spotkało tosamo i niechciałbym powtarzać operacji sciągania skrzyni i płacenia drugi raz dwa koła za część plus robocizna .
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.