Skocz do zawartości

E91, N43 320i 170PS 180tys km nierówna praca na zimnym,błedy


JayZet

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

w moim odczuciu od jakiegoś roku problem praktycznie przestał istnieć, wszystkie auta nowe jak i te z przeprowadzonymi czynnościami m.in. z racji akcji przywoławczych - wymiany i programowania - przestały cierpieć na tego typu problemy, także trzeba przyznać że w końcu ogarnięto temat, głównie za sprawą w końcu właściwego softu .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Też bym chętnie posłuchał, bo mam "check engine" i drżę na myśl o wizycie w ASO i diagnozie :) Swoją drogą, wszystkie auta z 2008 łapią się na wymianę cewek? Bo u siebie mam Bosch, ale nie wiem na jakiej podstawie ASO decyduje czy kwalifikuję się na wymianę w ramach akcji czy nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym chętnie posłuchał, bo mam "check engine" i drżę na myśl o wizycie w ASO i diagnozie :) Swoją drogą, wszystkie auta z 2008 łapią się na wymianę cewek? Bo u siebie mam Bosch, ale nie wiem na jakiej podstawie ASO decyduje czy kwalifikuję się na wymianę w ramach akcji czy nie.

Zadzwon podaj Vin i sie dowiesz np. dla mojej e61 nie było akcji ale uzyskalem z aso pełna dokumentacje napraw i rok temu wymieniali cewkix4 i wtrysk x1,

niestety nie napisali ktory a mam wypadanie zapłonu na 3-cim i tylko po dlugim postoju i nie zawsze ale moze zwalcze temat niedlugo. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 wizyty w aso, tylko gwarancyjne, ost zanotowany przebieg to 88428km 27 czerwca 2012, wizyta u holenderskiego dealera, akcja przywolawcza z wymianá cewek przeprowadzona wlasnie w 2012, wczesniej zmieniane wtryski, swiece, i cewki, dawno nie programowane auto, stan software na koniec 2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mi check sam zniknął. Jest podejrzenie, że gdzieś wilgoć dostaję się do jakiegoś kabla i wariuje elektronika i stąd falowanie na obrotach. Mechanicznie mam wszystko sprawne. Od czasu do czasu jeszcze wyskakuje check ale już bez falowania obrotów. Po wyjęciu kluczyka na 5 minut i ponownym uruchomieniu check znika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszytskich.

 

Przeszukałem forum i nie znalazlem konkretnej odpowiedzi.

borykam sie od 3 tygodni ze swoim autem......

Mianowicie, samochod na zimnym silniku na biegu jałowym zaczal nierowno pracowac (drga całe auto) wywala CHECK ENGINE. Po rozgrzaniu sie wszystko znika, auto pracuje równomiernie bład znika. Pojechalem do mechanika wywalilo nast błedy: 29CF - wypadanie zaplonu cylinder 3 - nieciągły, 30EA katalizator DeNOX zanieczyszcenie siarką - nieciągły.

Wiec zacząłem od wymiany świec na nowe NGK (nie były kupowane w serwisie czyli bez znaczka BMW) ale do tego modelu auta. Zamienilem rowniez miejscami cewki.

Nic to nie pomoglo. Zanim pojechalem do mechanika bład znowu sie pojawil i zniknał po kolejnym podłaczeniu do kompa mialem nast błedy: 29CF, 30EA, 29D9 - wykryto wypadanie zapłonów, zbyt niski poziom paliwa w zbiorniku - nieciągły, 29E1 regulacja mieszanki 2 - nieciągły. Pojechalem z tym problemem do innego mechanika który stwierdził że łancuch rozrzadu jest rozciagniety poprzez co wariuje. Łańcuch byl rzeczywiscie luźny (zgodnie z forum silniki te mają niestety słabe łancuchy rozrzadu - moj przebieg to 180tys km). Dodam tylko ze po wykreceniu nowych swiec wszystkie 4 byly rowno okopcone / czarne (a przejechalem na nich jakies 100km). Po wymianie rozrzadu niestety problem nie zniknął a pojawiły sie dodatkowe błedy: 2F9E - czujnik oleju (poziom oleju jest caly czas taki sam), 30EA, 29E1, 29CF oraz dodatkowy 2AEC - czujnik tlenku azotu (bład przetlumaczony google translate)

Aktualnie zeby wykluczyc wtryski chce zamienic wtrysk 3 na inny i zobaczyc czy bedzie nadal wywalał cylinder 3 (ktory mam nadzieje jest przyczyna tych błędow i nierownej pracy silnika tylko na zimnym)

 

Czy macie moze inne propozycje lub jakies rady czy cokolwiek? Duzo sie naszukałem rozwniez na zagranicznych forach ze ludzie mieli podobne problemy, wymienili swiece cewki, wtryski i obajwy takie jak u mnie nadal wystepowaly, innym wymiana wtryskow pomagala na 10 tys km.......

 

z Góry dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Śledzę to forum ciut dłużej niż jestem zarejestrowany i wygląda na to że silnik N43 170PS to jest prawdziwa masakra, nic dziwnego że BMW produkowało go tylko 4 lata - to chyba najkrócej produkowany silnik wielkoseryjny BMW.

 

Niestety ale problemy podobne do Twoich pojawiają się u wielu, według mnie większość problemów można wyeliminować wymieniając wtryskiwacze na nowe, ale na polskim paliwie nigdy nie wiadomo kiedy któryś znowu zacznie szlag trafiać. Na krótką metę podmiana wtryskiwaczy + jakiś lepszy specyfik do ich przepłukania, lanie LM co czwarte tankowanie. Na długą - wymiana wtryskiwaczy i płukanie ich LM. Zresztą jest to jedyne co BMW robiło naprawiając te silniki w ramach gwarancji - wymieniali wtryski.

 

Zastosowane w silnikach N43 i N53 wtryskiwacze są bardzo czułe na wysoki poziom siarki w paliwie - silniki N53 w ogóle nie były oferowane na przykład w USA, bo tam normy siarki w paliwie są wyższe niż u nas.

 

Na pocieszenie - 180 tysięcy na wtryskach to wcale niezły wynik.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Normy generalnie te same, tylko u nas łatwiej trafić na złe paliwo - sam kiedyś nieopatrznie (ciemna noc, nieznane miasto i głęboka rezerwa) zatankowałem nowoczesnego diesla na jakimś noname w Ostrowcu Św. Nigdy więcej. :mad2:
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Silnik N43, ale w wersji 143KM. Po wymianie przejechane ok 6 tys. Sporadycznie czasem przy pierwszym uruchomieniu po nocy lekko zadrży. Po wymianie mniej pali, jest żwawszy i znacznie cichszy, szczególnie na zimno. Co do paliwa to od dłuższego czasu tylko Verva. Silnik zamontowany jest w jedynce, która jest słabiej wyciszona od E90, zatem głośna praca jest bardziej odczuwalna. Na fabrycznych przejechane ok. 70 tys i po zatankowaniu na Orlenie paliwa 95 całkiem zdechły. Może to przypadek, ale jak wyjeździłem to paliwo i zatankowałem BP 98 było lepiej, lecz nadal z problemami na zimno, a było to pod koniec lata.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. Miałem identyczny problem i dopiero wymiana wtrysków pomogła.

 

 

pojawialy tobie sie te same bledy? rowniez katalizator i zla mieszanka??

 

 

Po ostatniej podmiance wtryskow, pojezdzilem jakies 600 km (podmiena niczego nei zmienila) az wywalilo mi check na desce, podjechalem wyczytac błędy i co sie okazalo ze nie wywala juz bledu braku zaplonu na 3 cylindrze. Zostaly dwa bledy 29E1 regulacja mieszanki 2 oraz caly czas powtarzajacy sie 30EA katalizator DeNOX .

 

Czy czujnik NOX moze byc przyczyna ze auto nierowno pracuje na zimnym silniku?

 

pomozcie bo nei wiem co mam robic.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam coś od siebie.

Ja ostatnio w ramach testu odpiąłem elektrozawory vanosu i po odpaleniu na zimnym silnik pracował _idealnie_ równo.

Wtryski, sondę NOX i czujniki położenia wałków miałem wymieniane, a mimo to czuję, że silnik nie pracuje równo przez jakieś 30s po odpaleniu. I generalnie nie odczułem prawie jakiejkolwiek różnicy po wymianie tych części.

A i oczywiście błędów u siebie nie mam jakichkolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po ostatniej podmiance wtryskow, pojezdzilem jakies 600 km (podmiena niczego nei zmienila) az wywalilo mi check na desce, podjechalem wyczytac błędy i co sie okazalo ze nie wywala juz bledu braku zaplonu na 3 cylindrze. Zostaly dwa bledy 29E1 regulacja mieszanki 2 oraz caly czas powtarzajacy sie 30EA katalizator DeNOX .

 

Czy czujnik NOX moze byc przyczyna ze auto nierowno pracuje na zimnym silniku?

 

pomozcie bo nei wiem co mam robic.......

 

Błąd 30EA oznacza zbyt duże zasiarczenie katalizatora. Pojawia się gdy samochód mało jeździ w trasie. Tu jest podobna sytuacja jak z filtrem cząstek stałych w samochodach z silnikami diesel'a. Generalnie nie powinien on mieć wpływu na Twoje problemy.

 

Aby oczyścić katalizator należy przeprowadzić następującą procedurę.

1. Zbiornik paliwa musi być napełniony ponad połowę.

2. Należy jechać z prędkością większą niż 110 km/h przez co najmniej 25 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd 30EA oznacza zbyt duże zasiarczenie katalizatora. Pojawia się gdy samochód mało jeździ w trasie. Tu jest podobna sytuacja jak z filtrem cząstek stałych w samochodach z silnikami diesel'a. Generalnie nie powinien on mieć wpływu na Twoje problemy.

 

Aby oczyścić katalizator należy przeprowadzić następującą procedurę.

1. Zbiornik paliwa musi być napełniony ponad połowę.

2. Należy jechać z prędkością większą niż 110 km/h przez co najmniej 25 minut.

 

 

Jesli chodzi o oczyszczanie katalizatora w/w procedura to juz to robilem. Blad nadal wyskakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, forumowicze,

 

nawiazujac do tematu.

Wymienilem wtrysk w aucie i drgania na zimnym nadal wystepuja........ Jedyna roznica ze NOX'a i zadnych innych bledow juz nie wywala......... Ale problem nadal wystepuje...........

 

Niewiem co mam robic....... Rozrzad wymieniony, swiece wymienione, wtrysk nowy........

 

Ktos moze mi cos konkretnego doradzic?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.