Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mam takie pytanie odnośnie silnika podanego w temacie, czy jest normalne że autko zaczyna przyśpieszać dopiero od około 2500 obrotów, na niższych obrotach jest muliste. Problem zauważony na 3 biegu oraz wyższych.

DPF wycięty (był zapchany i ropa dostawała się do silnika), klapki usunięte z kolektora ssącego.

Olej i filtry wymienione około 10000 km temu (pół roku temu).

Przebieg około 290000 km.

Jak kupiłem autko to miało 265000 km przebiegu i objawy były takie same: brak dołu.

 

Może jest taka charakterystyka tego silnika, że żwawo przyśpiesza dopiero na wyższych obrotach?

Proszę o pomoc.

Opublikowano

Cze też posiadam taki sam model jak twój i ja osobiście jestem zadowolony z osiągów.

 

Co do przyspieszenie trzeba wiedzieć że z tym silnikiem nie zostaniesz królem dróg a przyspieszenie nie będzie wpijać jakoś super w fotel.

Piszesz że na dole jest mulaty ciężko coś powiedzieć bo dla jednego jest ok a dla drugiego będzie za wolno.

 

Musiał byś zrobić mały teścik wziąć jakiego kolegę i w trybie sport rozpędzić sie do 100 a kolega w tym czasie niech ci stoperem wyliczy przyspieszenie do 100. Mi takim testem wyszło coś około 8-9s jak ci wyjdzie podobnie to silnik pracuje ok a jedyne co mu brakuje to mocy bo oczekujesz czegoś więcej :)

 

Tak więc też tak mam na dole nie ma rewelacji a nim wyżej tym lepiej to można powiedzieć że tak ten silnik ma.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Faktycznie brak jest mocy.

Wczoraj byłem na hamowni i okazało się że autko ma około 140 KM oraz max 250 Nm.

Turbina daje max 0,5 bar. Teraz mam pytanko czy regenerować turbinę czy szukać nowej :( ?

Jeszcze będę chciał sprawdzić szczelność układu doładowania (ale najpierw muszę znaleźć dobry warsztat w trójmieście naszych BMW).

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

INPA pokazuje tylko jeden błąd:

4530 4530 (1297) air charge control, Standard deviation

 

Ciężko jest stwierdzić co jest źle. Może ktoś się spotkał z podobnym problemem ?

A może coś mechanik uszkodził (nieszczelność przy turbinie) gdy był wycinany DPF?

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najczęstszą przyczyną tego błędu jest regulator ciśnienia przy turbinie. Albo jest zepsuty (da się wymuenic/naprawić) albo jest luźna jakaś część przy nim i nie reguluje odpowiednio ciśnienia jak ma być.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
miałem to samo, ele w 525d e39,

sprawdź:

wężyki od podciśnienia...

i chyba jeden elektrozawór nimi sterujący.

525d w e60 turbina jest sterowana elektrycznie więc nie szukaj wężyków podciśnienia :wink:
Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi :)

A gdzie dokładnie ten regulator ciśnienia się znajduje ?

Bo już go szukałem i nie mogłem go znaleźć. Od góry go nie widać, odkręcałem plastikową obudowę silnika oraz obudowę filtra powietrza i nigdzie go nie widziałem.

Wydaję mi się że bez kanału się nie obejdzie.

 

Czy to ten regulator: (numer: 1)

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NC51-EUR-05-2004-E60-BMW-525d&diagId=11_2336#11747796634

http://www.realoem.com/bmw/images/diag_2ua7.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest jedna część z turbo, w ASO sprzedadzą Ci całe turbo a z odrobiną szczęścia są to tylko zimne luty lub luźny mechanizm.

 

525d w e60 turbina jest sterowana elektrycznie więc nie szukaj wężyków podciśnienia :wink:

Do 03/2004 było sterowane na pocieszenie, od 03/2004 wpadł dopiero elektryczny sterowanie.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wczoraj odebrałem od mechanika samochód. Turbina i ten sterownik przy turbinie były regenerowane. Mechanik po jeździe testowej mówił że autko już lepiej chodzi i błędy już nie występują. Po odebraniu od mechanika okazało się że auto dalej jest muliste od niższych obrotów (np: jadę na 5 biegu 100km/h wciskam gaz na maksa i powoli się zbiera, dopiero od 3000 obrotów czuć jakby zaczął nabierać siły, ale dalej to nie jest to). A i podłączyłem inpę i dalej wyskakuje błąd 4530. Czy coś zostało przeoczone?
Opublikowano
WojtekCR z przepływką też tak robiłem i nie widać różnicy, nawet nową zamontowałem i dalej problem występuje.
Opublikowano

A może jest to związane z usunięciem DPF?

 

DPF też został usunięty programowo, stąd INPA nie pokazuje innych błędów, tylko ten 4530.

 

Może ktoś miał podobny problem?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Jednak okazało się, że poprzedni właściciel źle zregenerował turbinę. Sterownik przy turbinie był ok.

Dopiero jak auto oddałem do firmy, która zajmuję się profesjonalnie regeneracją i sama montuje i sprawdza turbinę i testuje auto dynamicznie (oraz sama wszystko ustawia) to problem został rozwiązany.

Jednak można dobrze zregenerować turbinę, ale muszą zrobić to fachowcy. Błąd 4530 też przestał wyskakiwać w inpie.

Teraz autko żwawo przyśpiesza od 1800 obrotów na każdym biegu, już nie trzeba redukować aby wyprzedzać, aż wróciła frajda z jazdy.

Teraz strach dodawać mocniej gazu jak wychodzi się z zakrętu :)

Naprawione w Gdańsku.

  • 2 miesiące temu...
  • 2 lata później...
Opublikowano
Ja mam teraz to samo. Z tym że turbo pracuje od 2 do 2,5 bara czyli raczej dobry wynik. Jednak im auto cieplejsze tym bardziej coś syczy. Gdzie szukać ewentualnego rozszczelnienia?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przewód między przepływomierzem a turbiną oraz guma przed egr, od spodu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Cześć

Pod czepie się pod temat , też mam objaw że auto wstaje dopiero od około 3000tys/obr , wydaje mi się że to sterownik lub ewentualnie Turbina ?

Dzisiaj robiłem test inpą i wyszło coś takiego daje link do filmu na Yt

Opublikowano
Cześć

Pod czepie się pod temat , też mam objaw że auto wstaje dopiero od około 3000tys/obr , wydaje mi się że to sterownik lub ewentualnie Turbina ?

Dzisiaj robiłem test inpą i wyszło coś takiego daje link do filmu na Yt

Ktoś mógłby potwierdzić czy to jest problem z turbiną lub nastawnikiem ?

Nie chciałbym bym na darmo wyciągać turbo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.