Skocz do zawartości

Czy można do e36 328 wstawić 325tds ???


tresor

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Może nie do końca merytorycznie, ale czy nie lepiej kupić poprostu 325tds? Albo w ostateczności założyć instalację gazową? Tudzież kupić silnik 2,8 jeśli z tym 2,8 coś się stało... Jestem może niereformowalny albo mam takie dziwne pojęcie, ale mnie zawsze przerażają eksperymenty typu przekładanie silnika itp.... Pozdrawiam ;)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba zle zrozumieliscie kolego - mi sie wydaje ze on chce dodatkowo ( opros 2,8 ) wsadzic sobie 2,5tds - np do bagaznika :mrgreen:

 

to nieoplacalna zabawa- lepiej sprzedaj to co masz i kup 325tds ... chyba ze masz zajezdzony silnik a reszte w dobrym stanie - wtedy , jakbys znalazl rozbita 325 tds - to bys cos tanio poskladal ( pod warunkiem ze sam to potrafisz zrobic - bo mechanicy za takie przekladki chca niemalo - ale sie im nie dziwie bo jest troche z tym roboty )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi sie wydaje to zmiana silnika pociaga za soba zmiane zawieszenia i hamulcow (wydaje mi sie to logiczne bo po co np. BMW w modelu z silnikiem 325 montuje inne hamulce i zawieszenie niz w 318?). Ale moge sie tez mylic :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat zmnieniajc silnik z 328 na 325tds takich rzczy nie trzeba robic no chyba ze na gorsze albo od M3 :lol:

tylko co do przerobki to sam silnik z osprzetem bedzie trzeba zakupic za jakies 3500zl plus wydech most itd no i oczywiscie robocizna hmm wiec nie wiem moim zdaniem sie zabrdzo nie oplaca no chyba ze teraz masz coupe i nie chcersz rezygnowac z coupe to wtedy moze tak ale licz sie z kosztami...

moje modele
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wyjaśniam, z moim silnikiem wszystko idealnie, chodzi jak marzenie, ale w trasie każde 100km kosztuje mnie około 30zł a wolałbym np 10zł.. Mam w rodzinie hodowce rzepaku, ma kilkadziesiąt hektarów na przemian w rzepaku i miałbym litr oleju po około 1zł. Więc myśle nad tdsem. Tylko, że ciężko kupić pewnego tdsa, są to awaryjne silniki...

A tu mam pewne autko z pewnym przebiegiem. Sprzedać moj silnik i kupić 2,5tds. Jeśli chodzi o skrzynie, chamulce to chyba są jeszcze bardziej wydajne z 328 więc powinno być lepiej niż w standardowym tdsie. Ps swoją drogą niezle bym sie wku..... jakby mi po 10tys silnik od rzepakówki padł.. :mad2:

 

Napiszcie jak zrobić taki swap. Pozdro!!!

kocham moją bejke!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wyjaśniam, z moim silnikiem wszystko idealnie, chodzi jak marzenie, ale w trasie każde 100km kosztuje mnie około 30zł a wolałbym np 10zł.. Mam w rodzinie hodowce rzepaku, ma kilkadziesiąt hektarów na przemian w rzepaku i miałbym litr oleju po około 1zł. Więc myśle nad tdsem. Tylko, że ciężko kupić pewnego tdsa, są to awaryjne silniki...

A tu mam pewne autko z pewnym przebiegiem. Sprzedać moj silnik i kupić 2,5tds. Jeśli chodzi o skrzynie, chamulce to chyba są jeszcze bardziej wydajne z 328 więc powinno być lepiej niż w standardowym tdsie. Ps swoją drogą niezle bym sie wku..... jakby mi po 10tys silnik od rzepakówki padł.. :mad2:

 

Napiszcie jak zrobić taki swap. Pozdro!!!

 

Pomyśl spokojnie...

Jeżeli Twoje 328 jest idealne to parę złotych dostaniesz... a E39 525tds z '96-'97 kupisz (za gotówę) za 20-22k PLN. Warto się bawić???

Zmienić się da wszystko tylko czy trzeba?

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, e39 2,5tds za 20-22 tys to byłby złom raczej, no i to już jest za nowoczesny silnik na rzepakówke, i ewentualne naprawy za drogie. Ładne e36tds kosztuje około 25tys zł :/

Jak macie jakieś linki z dobrymi tds to dajcie. Ale allegro, mobile, autoscout, otomoto, gratka i trader już przejrzałem.

kocham moją bejke!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 tds z e39 to ten sam co w E36 :D

a co do e36 325tds za 25 tys to drogo za drogo napewno znajdzie sie cos w granicach 20 tys.

a co do samego swapa musisz znalesc naprawde dobry silnik z osprzetem no i jakiegos mechanika ktory ci to dobrze zrobi wtedy moze i warto bo masz pewne auto (w pewnym stopniu)

a ty masz E36 w jakiej wersji nadwoziowej??

a moze pomyslec nad E34?

moje modele
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalizując - ktoś widział bmw jeżdżące na rzepaku ?? Mi sie sie zawsze wydawało, że to będzie działac jedynie w autach typu '80 123 2,0d albo '79 passat 1,6d - to widziałem naocznie, auta oczywiście z elektrycznymi grzałkami. Ale cóż może to tylko mity rozpowszechniane przez lobby naftowe, że nowoczesne diesle powinny jezdzić na oleju napędowym wysokiej jakości ? Jakieś doświadczenia na nowszych autach Panowie ?

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no widzę że zaraz się okaże że tds na rzepaku jeździ, a za chwilę odezwie się jakiś pociotek hodowcy wołów i powie że chce zrobić swapa swojej M-ce bo ma dostęp do ytaniego paliwa z krowich bąków (a na serio to robi się coś takiego - w TOP GEAR pokazywali gościa co sobie instalację wykonał i z łajna uzyskuje paliwo do sprzętu :twisted2: :twisted2: :roll2: :roll2: )

a tak na poważnie tresor pleease, zostaw swoją betkę w spokoju... masz zaj... silniczek i pomyśl - skoro sam piszesz że tylko BMW - na ile to zasługa tego silnika. Uwierz tds jakkolwiek fajny radochy 2,8 ci nie da. Więc potraktuj poważnie radę korzucha bo dobrze prawi... kup sobie jakiegoś taniego diesla, a najbezpieczniej takiego stareńkiego żeby ci go rzepak nie zajechał (swoją drogą bałbym się lać rzepaku do TDI, nie mówiąc już o najnowszych na common-rail'ach). Ja na twoim miejscu bym sobie beczkę sprawił - całkiem serio. Utrzymanie tego grosze kosztuje, pojedzie praktycznie na pocie ze skarpet i kupisz za psie pieniądze - dziś za 5 tys. będziesz miał taką jak z fabryki (fakt że po dwóch kapitalkach, ale co tam - a i jaki komfort jazdy). I pojeździ to jeszcze następne 20 lat. A BMW będziesz miał do zabawy na weekend.

 

sam zastanawiam się nad drugim samochodem i wacham się między e30, a właśnie beczką. E30 chiałbym w benzynie, etę, albo 2.5 - mogłaby tym jeździć żona. Za beczką przemawia ekonomia - taką sam bym do pracy, a z bety wywaliłbym gaz i miał samochód dla frajdy...

- to ja przepraszam! ...i znikł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, kup starego klekota z początku lat 90' (fiesta 1.8 D, golf 1.6 D itp.) i bez żalu lej rzepak, tds po jakims czasie by sie zakleił nagarem ze spalania rzepaku i tyle bys se pojeździł, a starym diesel'kom nic juz ani nie pomoże, ani nie zaszkodzi -:) :
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak kolefga pisał na rzepaku pojedzie kazdy diesel nawet najnowszej generacji, tylko trzeba odpowiednio przygotowac ten rzepak. czyli albo mieszac w proporcjach 1 : 2 czyli 1 ON i 2 OR, lub stworzyc ( kupic ) instalacje do podgrzewania rzepaku. Na rynku sa tez specyfiki ( uszlachetniacze) specjalne do OR które powodój pełne spalanie OR i brak nagarów.

 

Ja niedługo bede testował rzepak z ON w swojej 530d bo na ruskiej juz chodziła :) i zadnych problemów nie było. TDS-em jezdziłem na opale, ruskiej i rzpaku i tez było wszystko OK.

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie warto mieszać on i rzepaku, bez podgrzania, rzepak nie spala sie w całości i resztki spływają do miski olejowej co po jakimś czasie prowadzi do zatarcia silniuka. Znowu nie można też podgrzewać mieszanki bo on przy podgrzaniu zmienia charakterystyke. Jedynie czysty rzepak przy PROFESJONALNEJ instalce.
kocham moją bejke!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd Ty wytrzasnołes takie informacje ze resztki spływaja do oleju???? Jakim cudem???????

 

Oleju nie wymieniasz po 5 lat ?????????

 

Juz wielku jezdzi na miesznace ON z OR i nie ma zadnych problemów od dłuższego czasu

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

... ale w trasie każde 100km kosztuje mnie około 30zł a wolałbym np 10zł..

Muszę ciebie zmartwić, ale TDS'ik 2500 spala przeciętnie 7 / 100 więc wyjdzie tobie około 28 zł ( 7 * 4 zł ) , oczywiście można zejść do 6 ale to żadna przyjemność z jazdy :?. Jak już chcesz zaoszczędzić to polecam 1,8 TDS bądź coś z najnowszej generacji bmw z końcówką "d".

 

Mam w rodzinie hodowce rzepaku, ma kilkadziesiąt hektarów na przemian w rzepaku i miałbym litr oleju po około 1zł. Więc myśle nad tdsem.

Zalanie do tds'a rzepaku jest moim zdaniem na równi z dosypaniem garści piasku do baku - katastrofa :duh: :duh: :duh:, na bank pompa wtryskowa, paliwowa, wtryskiwacze i niewiadomo co jeszcze.

Odradzam :naughty:

Edytowane przez rkorbut

marzenie : E34 M5

http://img266.imageshack.us/img266/9927/540podpisnj4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupoty gadasz.

 

Na tym forum niektórzy nie potrafia zrozumiec ze cos tanszego może byc także dobre. Tylko uwazaja ze najlepseze paliwo to jest na BP czy orlen czy cos innego firmowego. Dla mnie to jest smieszne.

 

Bo jednakowo jezdzi sie na rzepaku, jak na ON z BP, ORELENU czy na ruskiej i nie widze zadnej róznicy, nic sie nie dzieje, ani z pompa, ani wtryskami. Najwiecej pisza tacy co wogóle nie jezdzili na tanszych paliwac i nie wiedza co ro znaczy.

 

Ja rocznie przepalam około 8000l paliwa i wiem co pisze. I zaden pseudo znawca nie bedzie mi pisał ze opał czy rzepak sie nie nadaje.

 

A co do spalania tds-a 7 l to w trasie do 120km/h bo mi srednio wychodziło blisko 8l w 325tds a teraz w 530d srednio 7,2l, a na trasie do 120 poniżej 7l, nie wiem jak 318tds spala ale mysle ze srednio koło 6,5-7l powinna sie wyrobic

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedz ty mi tylko jak ty robisz 100km w 328i za 30 zlotych ?? 30/4.35 = 6,8 litra na setke .. to ja sie pytam - JAK ?? masz 4 murzynow ktorzy pchaja ten samochod czy jak ??
kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba ktoś tu się przeraził podwyżki cen LPG :mrgreen: I kombinuję jak zaoszczędzić, co mu państwo chce ukraść. Tylko strasznie zawiłe te kombinacje i teorie przylepione do nich też bardzo oryginalne :mad2: Proponuje zakup Fiata Pandy 1.3JTD w systemie 50/50 i wszystkie największe bolączki odejdą w zapomnienie. Przecież nie każdy musi jeżdżić BMW. :roll2: :roll2:

 

GRATULUJĘ POMYSŁÓW NA DYWERSYFIKACJĘ GOSPODARKI PALIWOWEJ.

:duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.