Skocz do zawartości

N42 Problem z termostatem


hamataro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam takie pytanie do wlascicieli N42 odnosnie termostatu.

Mam problem z termostatem nie otwiera duzego obiegu w wyniku czego musze jezdzic od jakiegos czasu bez termostatu.

W n 42 jest elektronicznie podgrzewany termostat z tego co czytalem gdzies to powinno byc napiecie na kostce 12v po nagrzaniu auta do ok 80 stopni u mnie jest ok 10v nawet przy zimnym silniku. Kupilem nowy termostat ale stary okazal sie tez dobry po podlaczeniu napiecia z aku termostat sie otwiera.

Czy moze to byc chlodnica odpowiedzialna za nie otwieranie termostatu? Mam dziurke na gorze chlodnicy i podejrzewam ze nie moge dobrze odpowietrzyc ukladu co za tym idzie termostat sie nie otwiera.

Jeszcze jedno pytanie o czujnik temperatury, wymienilem go ok rok temu a ostatnio zauwazylem ze przy niskich temperaturach w trakcie jazdy skacze na czerwone pole ale jak odpuszcze gaz spada znow na niebieskie wyglada to tak jakby czujnik dzialal razem z pedalem gazu.Nie wiem czy wymieniac znowu czujnik czy to moze w zegarach cos jest nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem, że spałeś na fizyce w szkole no ale cóż poradzę.

 

Czujnik działa i to bardzo dobrze, skaczą wartości zależnie co mierzy czy powietrze czy płyn chłodniczy. Działa on z gazem bo co napędza wał i powoduje obieg?

Otwarty "duży" obieg mając zapowietrzony układ nie jest tożsamy z działającym układem.

Co ma większe przewodnictwo cieplne woda czy para wodna?

 

W termostacie masz czujnik temperatury, to co masz na zegarach to inny czujnik. Wpadnij na genialny pomysł, podłącz kompa wrzuć sobie pomiar z 3 czujników temperatury, dwa wody i jeden oleju i powiedz mi co pokazują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydłubałeś termostat całkowicie z obudowy czy masz go zablokowanego w pozycji otwartej?

 

Tak mialem jakis stary termostat i wydlubalem go z obudowy:) w aucie jest sama obudowa z grzalka.

 

Ja rozumiem, że spałeś na fizyce w szkole no ale cóż poradzę.

akurat tu sie zgodze :D

Czujnik działa i to bardzo dobrze, skaczą wartości zależnie co mierzy czy powietrze czy płyn chłodniczy. Działa on z gazem bo co napędza wał i powoduje obieg?

Otwarty "duży" obieg mając zapowietrzony układ nie jest tożsamy z działającym układem.

Co ma większe przewodnictwo cieplne woda czy para wodna?

 

Rozumiem co masz na mysli i tez to bralem pod uwage ale jakby bylo tak jak piszesz to wydaje mi sie ze czujnik wylapalby temperature powietrza ( czy tez pary ) w ukladzie wczesniej, termostatu nie mam od ok 6miesiecy, do tej pory wskazowka temperatury stala lekko poza niebieskim polem i przy codziennej jezdzie max osiagalem 53stopnie ( info z zegarow test nr7,i termometru bezdotykowego, poza tym dzieje sie tak tylko jak jest zimno czyli jak dzis rano, znow bylo ok -1stopnia i znowu wskazowka temperatury dzialala razem z gazem( temperatura skakala z 35stopni do 135 :D a auto nawet lekko nie zdazylo sie nagrzac,

Nie bede szukal dziury w calym, czujnik nie jest drogi a mogl pasc przez ciagle niedogrzanie nie wiem kupie i wymienie razem z chlodnica

 

W termostacie masz czujnik temperatury, to co masz na zegarach to inny czujnik.

 

mylisz sie w termostacie jest grzalka ktora steruje DME , za temperature silnika na zegarach z tego co wiem to jest odpowiedzialny czujnik w glowicy wlasnie ten ktory juz wymienialem, a za wentylator czujnik na dolnym wezu od chlodnicy

 

 

Malo płynu i układ zapowietrzony.

plynu jest tyle ile powinno byc nic mi nie ubywa, plyn wywala dopiero jak nagrzeje auto do ok 90stopni a ze tak sie w codziennej jezdzie nie dzieje wiec i plynu nie ubywa

 

Chlodnica zamowiona bede wymieniac w nastepnym tygodniu mam nadzieje ze to rozwiaze problem i termostat sie otworzy :)

ale zanim dojdzie chlodniczka to chcialbym prosic aby jakis kolega posiadajacy n42 byl tak mily i sprawdzil napiecie na tej wtyczce od termostatu , jakie jest na zimnym i cieplym silniku

jak wymienie chlodnice i dalej mi nie otworzy termostatu bede wiedzial czy szukac problemu w elektryce czy tez nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak masz zamontowaną tylko odbudowę to co ma się otwierać? Bez wkładu płyn będzie płynął tam gdzie ma łatwiej czyli na krótki obieg. To wkład który usunąłeś kieruje przepływem płynu.

 

Tak z ciekawości zapytam czy temperatura nie skacze Ci na czerwone pole?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no po wymianie chlodnicy wlozylem termostat z powrotem :D dzis po kilku godznikach zabawy wjechalem na kanal auto nagrzane do 90stopni 12v do termostatu i po chwili ladnie sie otworzyl :cool2:

jazda probna miasto i trasa ok 40km i teraz pieknie trzyma 105-107 stopni

 

temat do zamkniecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.