Skocz do zawartości

BMW F31 - Świszczenie szyba od strony kierowcy


dzik_na_stoku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Piszę z prośbą do osób posiadających F31 2015 w wersji touring do pisania komentarzy.

 

Czy odczuwacie efekt świszczenia "odgłosu szumu" szyby od strony kierowcy przy prędkości 75-80km/h w górę ? Mamy z tym duży problem, razem z BMW zrobiliśmy już kilka zabiegów aby ten element wyeliminować:

 

- wymiana wszystkich uszczelek w drzwiach i szybie

- dociągnięcie drzwi

- sprawdzenie szyby i dociągnięcia szyby

- auto było już chyba z 5-6 z tą usterką i BMW rozkłada ręce bo już nie ma co wymienić aby wyeliminować efekt szumu.

 

Do tej pory nie miałem możliwości przejechania się BMW Touring innego niż moje. Jeżdżąc wersją sedan (testową) nie odczuwam efektu "szumu", majster w salonie BMW powiedział, że wersja Touring i sedan ma inny profil szyby i nie można tego tak rozważać/sprawdzać. I teraz nie wiem czy mam zboczenie na punkcie "szumu" i tak powinno być czy nie. Na co dzień mam również do dyspozycji F10 i G11 ten element nie występuje ale to są inne auta, nie ma co porównywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne odczucia. Nie ustalałem tylko prędkości od jakiej pojawia się szum.

Oprócz tego mam wrażenie "lekko niedomkniętej" szyby przy wyższych prędkościach jakby słabsza izolacja akustyczna od hałasów zewnętrznych.

Jeszcze nic z tym nie robiłem ale wybieram się do serwisu. Może ktoś z forum znalazł już rozwiązanie tego problemu?

 

Pozdrawiam

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Po pierwsze to nie dotyczy tylko F31, ale pojawia się też i w F30. Po drugie dźwięk nie pochodzi z uszczelek, tylko wynika z szumu powietrza opływającego lusterka. Już w F80 nie ma tego problemu ze względu na ich inny kształt. Na Bimmerpost jest parę tematów o tym, ale z tego co kojarzę jeszcze nikomu się nie udało tego wyeliminować. Ja się przyzwyczaiłem :lol:
Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne odczucia. Nie ustalałem tylko prędkości od jakiej pojawia się szum.

Oprócz tego mam wrażenie "lekko niedomkniętej" szyby przy wyższych prędkościach jakby słabsza izolacja akustyczna od hałasów zewnętrznych.

Jeszcze nic z tym nie robiłem ale wybieram się do serwisu. Może ktoś z forum znalazł już rozwiązanie tego problemu?

 

Pozdrawiam

 

Tak dokładnie tak - jak by szyba nie była domknięta ... no też podejrzewaliśmy kształt lusterek. Tylko czemu w wersji Sedan ten problem nie występuje mają inne lusterka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny efekt, ale już się przyzwyczaiłem. Generalnie nie pomaga w tych problemach poziom wyciszenia całej kabiny. Jak to się mówi? Ta trójka tak ma. Poziom wyciszenia oceniłbym na trójkę.

Zgadzam sie - ten typ tak ma...na kazdej jezdzie testowej powyzej 120 niestety dosc mocno szumi trojeczka ( sedan i kombi ) ...chociaz i tak jest lepiej niz w nowej Mazdzie 6 :)

O dziwo tania plastikowa Cupra jest lepiej wyciszona przy wyzszych predkosciach ...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ma chyba git. temat wałkowany od wielu lat na forum. Fakt > 140km jest odczuwalny wyraźny szum ale przy 80-100km to jest bardzo dobrze. Zresztą wpadnij do mnie na PV jeśli jesteś z Warszawy lub okolic i sam porównasz.

 

Na moje wrażliwe ucho muzyka jest git. Jak słucham radio normalnie to nic nie słychać, a jak wyłączam je i wsłuchuję się w pracę silnika i szumy przez ok. 30 minut to najczęściej słyszę moje popierdywanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny efekt, ale już się przyzwyczaiłem. Generalnie nie pomaga w tych problemach poziom wyciszenia całej kabiny. Jak to się mówi? Ta trójka tak ma. Poziom wyciszenia oceniłbym na trójkę.

Zgadzam sie - ten typ tak ma...na kazdej jezdzie testowej powyzej 120 niestety dosc mocno szumi trojeczka ( sedan i kombi ) ...chociaz i tak jest lepiej niz w nowej Mazdzie 6 :)

O dziwo tania plastikowa Cupra jest lepiej wyciszona przy wyzszych predkosciach ...;)

 

No właśnie nie do końca - w sedanie tego nie ma (przynajmniej ja nie słyszałem), testowałem zaraz po zgłoszeniu problemu w ASO. W ASO powiedzieli że touring ma inny profil szyby czołowej i może dlatego, sam nie wiem. Nie mam też tego problemu w touring po stronie pasażera - wyłącznie po stronie kierowcy :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ja mam podobny efekt, ale już się przyzwyczaiłem. Generalnie nie pomaga w tych problemach poziom wyciszenia całej kabiny. Jak to się mówi? Ta trójka tak ma. Poziom wyciszenia oceniłbym na trójkę.

Zgadzam sie - ten typ tak ma...na kazdej jezdzie testowej powyzej 120 niestety dosc mocno szumi trojeczka ( sedan i kombi ) ...chociaz i tak jest lepiej niz w nowej Mazdzie 6 :)

O dziwo tania plastikowa Cupra jest lepiej wyciszona przy wyzszych predkosciach ...;)

 

No właśnie nie do końca - w sedanie tego nie ma (przynajmniej ja nie słyszałem), testowałem zaraz po zgłoszeniu problemu w ASO. W ASO powiedzieli że touring ma inny profil szyby czołowej i może dlatego, sam nie wiem. Nie mam też tego problemu w touring po stronie pasażera - wyłącznie po stronie kierowcy :mad2:

 

W piatek na swiezo jezdzilem 318d Touring M pack LCI - do ok 110-120 km/h nic w sposob denerwujacy nie swiszczalo ( brak efektu uchylonej szyby ), atez jestem nieco uczulony na tym punkcie ...powyzej 120 zaczyna sie niestety konkretny szum...dlatego podtrzymuje swoja poprzednia opinie co do szumow w sedanie i touringu :)

 

Niestety C klasa przy 3er jest autem fenomenalnie wyciszonym przy standartowych szybach ..przy opcjonalnych akustycznych to juz bedzie przepasc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem w F30,powyżej 120 świszczało koło ucha, w aso byłem problemu nie znaleźli,szum jest dopuszczalny,zmieniłem po dwóch latach auto na f36 gdzie drzei nie maja ramek wiec powinno byc głośniej a jest ciszej niż w f30.To chyba nie wina szyb,uszczelek,drzwi tylko aerodynamika daje w kość.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie dzisiaj szyba niemiło zaskoczyła a mianowicie nie chce się otworzyć. Tylko i wyłącznie po stronie kierowcy. Gdy naciskam w dół nie ma żadnej reakcji natomiast w górę to jest dźwięk jakby chciała się zamknąć.

Macie może pojęcie co może być nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.