Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


przemekmdc

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Od klemy plusowej, potraktuj wtyczkę kontaktem w sprayu, czasem pomaga.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie - czy korek zbiorniczka wyrównawczego musi być mocno dokręcony? Kupiłem zamiennik - behr hella i wygląda solidnie, czego nie można było powiedzieć o starym korku, problem jest taki, że w miarę mocno dokrecam nowy korek - tak jak stary - i ten nowy po jakims czasie sam sie luzuje - tzn jak odkrecam to jest luzniej przykrecony. plynu nie ubywa, uklad jest odpowietrzony tylko czy z tym korkiem cos nie tak?


edit:

problem rozwiązany. dokręciłem mocniej, ale uważając żeby nie przesadzic i teraz jest ok ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź korekcje na cylindrach na zimnym i po rozgrzaniu. Możesz mieć błędy świec żarowych i też będzie nierówno pracował na zimnym.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy świec wywala na każdy cylinder. Problemów z uruchomieniem silnika od zakupu nie miałem (02.2019r)


Korekty na zimnym:

https://youtu.be/7slSIUo6j44


Korekty na ciepłym:

https://youtu.be/bH1ucZueTqA


Dodam, że podciśnienia sprawne. Po odłączeniu przepływomierza ma troche lepszy dół, przyśpiesza do 2.5-3 tys i dalej traci moc oraz występuje zadymienie na czarno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie masz problemów ponieważ nie ma mrozów, do -10 odpala bez sterownika. Zajmij się nim na początek, może się okazać, że jeszcze któraś świeca jest spalona, ale najpierw sprawdź sterownik. Jeżeli chodzi o wtryskiwacze to nagraj jak to wygląda podczas jazdy, delikatne przyspieszanie na niezbyt wysokich obrotach, użyj do tego programu do nagrywania.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam forumowiczów

A więc 1,5 miesiąca spokoju i moja kochana betka kolejny raz postanowiła sprawić jakiegoś psikusa.

Pacjent E46 316i silnik N46 rok 2004 1,8 benzyna bez gazu.

Poniedziałek rano 6.30 jade do pracy odpalam betke na strzała daje jej chwile na rozruch i ruszam wszystko gra nic niepokojącego nie widzę ani nie słyszę

zatrzymałem sie i na odpalonym silniku czekałem na znajomego dobra jest i on wsiadł wpinam bieg zęby ruszyć samochód zgasł nie mogłem go odpalić odrazu po zgaszeniu dobiero za 3-4 razem odpalil ale odpalil chyba w trybie awaryjnym bo kontrolka trakcji i kontrolka od ręcznego sie palila i obroty były cały czas jak na ssaniu. Dojechałem tak do pracy juz zgasiłem odpalilem go odrazu na strzała i juz wszystko normalnie. Wracam z pracy wróciłem bez żadnych przygód no ale ze tak sie stało to podpiełem betke pod kompa aby czytać błędy no i ukazał się błąd 2B5C screena wrzucę niżej z tego co wyczytałem na necie to czujnik walka korbowego no ale skoro wszystko działa i nie ma już problemu to olałem temat.Aż do dziś jade do pracy wszystko normalnie ale wracając z pracy aby sprawdzić czy betka nie straciła mocy to ja przeciągłem na 1,2,3 tak do 3,5-4 tys obrotów i dojeżdżając do ronda samochód zgasł nawet sie nie zorientowałęm w pierwszej chwili ze zgasł i z automatu dojazd do ronda wpiąłem 2 i cale czascie odrazu odpalil ale tym razem z choinka na blacie trakcja,ręczny, i teraz jeszcze doszedł check błędy czytane screen niżej.Wiem piszę chaotycznie wybaczcie dodam że błąd po skasowaniu nie pojawia sie odrazu pojawil sie dopiero po tym lekkim rajdzie.

No i teraz o co chodzi czy ten czujnik jest na wykończeniu i dlatego tak sie dzieje ? czy mogą być jeszcze jakieś inne przyczyny. Dodam że wydatek 500zl przed grudniem na czujnik nie jest zadowalającym faktem.

https://zapodaj.net/26f02b79b7efb.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dodam że wydatek 500zl przed grudniem na czujnik nie jest zadowalającym faktem.

https://zapodaj.net/26f02b79b7efb.jpg.html

Skoro tak to trzeba przerzucić się na komunikację zbiorową :wink: a jak nie to czujnik do wymiany + kalibracja silniczka vvt, jak temat vvt powróci to pokrywa zaworów do zrzucenia i wymiana.

2B5C Cyfrowy sterownik silnika: Czujnik wału korbowego

2A63 Cyfrowy sterownik silnika: Valvetronic, silnik nastawczy 1

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szczęśliwych posiadaczy Bmw. Proszę o pomoc w rozkodowaniu błędu, który trapi mnie już od dwóch tygodni. Wyskakuje mi błąd 41 D1 co wiąże się z utrata mocy i stałym błędem zaworu recyrkulacji spalin. Dziękuje za każda interwencje i pomoc. Pragnę zaznaczyć ze jestem po wymianie przepływomierza dwóch zaworków egr i turbo oraz po regeneracji turbiny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Opis kodu usterki

DDE wykrywa zwarcie do masy w stopniu wyjściowym:

przetwornik ciśnienia dla zaworu recyrkulacji spalin.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Częstotliwość testu zależy od harmonogramu procesu.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Debounce (220 ms)

Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia przewodów i wtyczek

(zwarcie)

2. Jeśli przewody i połączenia wtyczek są w porządku:

Wymień przetwornik ciśnienia dla zaworu recyrkulacji spalin.

Wpływ na awarię

-

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka ostrzegawcza emisji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

41D1 DDE: Nastawnik recyrkulacji spalin

Zobaczy czy dochodzi napięcie do wtyczki, może jakieś zwierzątko wpadło na jedzenie. Jakie kupiłeś przetworniki?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gdzie kupiony i za ile? To o czym piszesz świadczy o tym, że jest niesprawny.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupione na miejscu u siebie Auto Land. Jeszcze jedno mnie zastanawia, mianowicie po uruchomieniu silnika jego praca jest nie równa tak jakby zawór egr był otwarty i wpuszczał spaliny, którymi się dławi. Czy ten zaworek ma za zadanie wstrzymanie podciśnienia do momentu uzyskania wyższej temperatury spalin i wtedy ewentualnie otworzyć zawór Egr?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zamień przetworniki miejscami i zobacz co będzie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie trzeba kasować.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Po zaslepieniu i wyprogramowaniu egr pozostał błąd 1491. Znalazłem że to błąd elektrozaworu sterującego egr. Nie wiem czy muszę go wymienic skoro egr jest usunięty ze sterownika ? Z drugiej strony jeśli by był popsuty to dlaczego błąd wyskoczył po zaslepieniu egr? Czy ten blad wplywa na prace turbiny bo tez tak czytalem. U mnie turbo w porzadku dziala. Co radzicie? Sam błąd mogę usunąć z ecu tak że się nie pojawi ale nie wiem czy to dobre rozwiazanie

96f2144aed5bb430med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W jaki sposób został wyprogramowany egr? Jak tylko ograniczony to musi być podpięty.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.