Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


przemekmdc

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Możesz, ewentualnie można zrobić próbę dymową. Błędy wskazują właśnie na nieszczelność.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ok posprawdzam szczelnosc i dam znac. Hmm próbe dymowa co masz na mysli? Nie bedzie uszkodzona ktoras z sond?

Sciaglem obudowe psikalem plakiem po calym kolektorze niezauzwazylem zmiany pracy silnika jedyne co wpadlo mi w oko peknieta obudowa filtra dolna czesc. Jeszcze jeden zatrzask obudowy pod przepustnica nie byl wpiety.

https://m.fotosik.pl/zdjecie/0393c2b73207e72a

 

Jakby auto chodzi lepiej skasowalem bledy pojezdze zobacze co z tego bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Próba dymowa to wtłaczanie dymu w dolot, jak będzie nieszczelność to będzie widać gdzie. Sondy narazie zostaw w spokoju, obserwuj, jak problem wróci to będziesz sprawdzał dalej. To co podałeś zdecydowanie może być przy przyczyną.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej ale rozumiem ze trzeba miec do tego przyrzad jak problem nie ustapi podjade gdzies na warsztat i popytam czy maja. W garazu mam taka obudowe filtra wymienie dla swietego spokoju i filtr nowy kupie bo ten troszke zabrudzony przez ta dziure w obudowie. Narazie dziekuje za rady.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

parę dni temu bez konkretnej przyczyny zapaliły mi się kontrolki DSC oraz ręcznego na pomarańczowo.

Po podpięciu pod kompa wyskakują poniższe błędy: 24120 5E38 oraz 23951 5D8F.

379ab7e458c1.jpg.html

https://zapodaj.net/9ccff5e10ac1c.jpg.html

oraz

https://zapodaj.net/2eebe28f6461a.jpg.html

 

Po przeczytaniu paru tematów zabraliśmy się z kolegą za moduł pod fotelem kierowcy - sprawdziliśmy styki itp i wszystko ok, po odpięciu i podpięciu modułu żadnej różnicy ale dziwi mnie fakt, że przy "machaniu" modułem na INPIE w którymś z parametrów wartości się zmieniają (ten moduł to wchodzi np na allegro jako czujnik prędkości obrotów? )

Więc pytanie czy wystarczy kupić niżej pokazany czujnik ? i druga sprawa na allegro na szybko patrzyłem to zgadzają się numery części oprócz tych po prawej - "1VV1K22E4G" - czy one też muszą być identyko?

https://zapodaj.net/f61b1b1b40a05.jpg.html

 

proszę o pomoc bo planuję dłuższą trasę i chciałbym to załatwić przed wyjazdem.

 

PS: nie wiem czy to jest powiązane ale zwykle przy odpalaniu czy to zima czy lato obroty mi skakały na 1800~ i potem na 1200~ a teraz po nocce jest ok ale potem już po odpaleniu obroty wzrastają tylko do 1200 i spadają na około 700. Ostatnio również okazało się, że kabel przy pompie paliwowej był zaśniedziały i auto mi raz stanęło ale teraz już normalnie hula tylko mówi, te obroty troszkę mnie martwią i auto zdaje mi się, że muli lekko.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam od dłuższego czasu problem z dsc

 

świeci się na wyświetlaczu na żółto kontrola trakcji oraz hamulec ręczny

 

podpięcie kompa wskazało

 

C1E26 - Napięcie zasilania czujników (5v) błąd

 

co w tym przypadku próbować naprawić lub wymienić, proszę o pomoc

 

dziękuje z góry wszystkim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podłącz pod komputer z inpa i będzie widać w czym jest problem, po wpisaniu tego kodu w google wychodzi, że błąd dotyczy lewego przedniego czujnika.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiam

problem dotyczy e46 316i z 2004 roku. przez cały okres od kąd goposiadam, jeździło aż miło. wszystkie sprawy ekspoatacyjne robione na czas itp. poprostu dbam o to auto. ok 3 miesiące temu wyskoczył EML i check engine. zanim doszło do umówionej wizyty w warsztacie na diagnoze i wymiane przejeździłem ok tygodnia. ( kilka razy w trybie awaryjnej wracałem z pracy). Wymienili ten silniczek od valvetronica zrobili adaptacjie i wszystko śmigało jak trzeba. kilka dni temu przyszedł czas na zmiane oleju. Po wymianie przy ruszaniu ze skrzyżowania zgasł mi (za mało gazu :lol: zdusiło go) po ponownym odpaleniu wywaliło po raz kolejny EML i check engine. Kolejnego dnia już było ok i bez błędów, do czasy gdy wieczorem chciałem go przeparkować... już nawet nie odpalił. Rozrusznik kręci wszytstkie kontroli gasną (oprócz oleju oczywiście) ale nie odpala :shock: kolega przyjechał z komputerem podpiął jakimś "BMW scaner" i efekt jest poniżej... ktoś ma jakieś pomysły? można sie załamać patrząc na to liste... :(

 

04 [004] 90 degreesdifference of wiper too large ( Adjustment operation)

09 [009] No CAN message (ASC)

 

2F9E [12190] Thermal oil level sensor

**2A70 [10864] Error current plausibility

2A6D [10861] VVT-system overload

2D29 [11561] Plausibility diff presure sensor

2A63 [10851] VVT- Actuator monitoring

**2B63 [11107] Camshaft sensor outlet

2A6B [10859] Power supply limit VVT-emergency

:mad2: :mad2: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Niedawno rozwiązałem po części problem z moja bmką. Wcześniej miałem 6 błędów okazało się, że miałem uszkodzoną rurę gumową która idzie z obudowy filtra do przepustnicy. Wymieniłem świece, cewke na piątym cylindrze, olej filtry przy okazji. Auta odrazu lepiej chodziło po wymianie tej rury i świec. Po 400 kilometrach znów wyskoczył check i mam 8 błędów z tego przerwy w zapłonie na każdym cylindrze czyli 6 błedów + 2 inne proszę o weryfikacje czy może to być uszkodzona sonda. Wstawiam fotki. Aa jeszcze chciałem dodać, że mam nieszczelność kolektora wydechowego czy może mieć ta nieszczelność coś wspólnego z pojawiającymi sie błędami.

 

https://www.fotosik.pl/zdjecie/b80084ca7e1bdcca

https://www.fotosik.pl/zdjecie/97de9b546da8e10f

https://www.fotosik.pl/zdjecie/21479bfebf85aeb4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze w przyszłym tygodniu biorę się za uszczelnienie kolektora może będzie wymagał planowania z powodu przegrzania/skrzywienia, przy okazji popuszcze sobie sondy żeby nie było później problemów z wymianą. A czym mogą być spowodowane te błędy przerw w zapłonie? Na dodatek na wszystkich cylindrach. Zakupiłem takie same świece jakie były poprzednio z denso.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Bmw e46 n42, pali się check. Podpiąłem inpę i wyskoczył błąd taki jak na screenie. Jak skasuję błąd to po 100km wraca. Ktoś coś wie na ten temat?

Tam gdzie zaznaczone na czerwono, to tamte wartości nie ruszają się podczas jazdy i na postoju. Pozostałe pola zmieniają swoją wartość zależnie od szybkości jazdy. Im więcej gazu wcisnę tym większa wartość.

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/923/f4HFRW.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/922/fFKCJ6.png

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/922/EveXtT.png

 

 

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/923/20Mgbc.png

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/924/pKz4ds.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam tak jak w załączniku mam bląd na 1 i 2 cylindrze a takze błąd podgrzewacza wody.

MOze ktossprawdzic po parametrach albo podac objawy swiec zarowych ? Auto chodzi normalnie odpala również dobrze żadnych kontrolek. Czuć tylko z rury wydechowej taki dziwny zapach ale nie wiem do czego to porównać taki drazniacy gardło i oczy.

NIe wiem czy wymiana swiec jest konieczna natychmiastowo chociaż juz jezdze tak rok w tym zima i nie widze zadnych problemów. Błedy usuniete ale wracaja wiec nie wiem co robic licze na jakiej pospowiedzi

https://zapodaj.net/416879614eee8.png.html

https://zapodaj.net/a24cfda37e30f.png.html

https://zapodaj.net/020ef77acc285.png.html

https://zapodaj.net/445d31bf4294e.png.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ostry zapach z wydechu wskazuje na usunięte katalizatory. Korekcje są niezłe, 4 trochę odstaje od reszty. Co do świec to dopóki ich nie wyciągniesz to nie sprawdzisz czy są dobre (napięcie 5v), błędy może również powodować sterownik świec, z reguły objawia się błędem na 4 cylindrach, ale np. u mnie powodował błąd na jednym.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jazda z niesprawnymi świecami może spowodować uszkodzenie sterownika, więc radziłbym to jednak zrobić. Tak łatwo to nie sprawdzisz, bo trzeba zrzucać kolektor ssący, więc trochę roboty jest.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam problem z autem, cały czas auto jest w trybie awaryjnym. Sterownik, sonda lambda, czujnik położenia wałka, przepustnica był już wymieniane.

 

Błędy jakie wyskakują na tą chwile

 

140 Signal Tank-Leck-Diagnose-Pumpe reed-switch nicht geschlossen

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Last 130.73 mg/Hub

Motordrehzahl 736.00 1/min

Temperatur Kuehlwasser beim Start 84.75 Grad C

Temperatur Ansaugluft 44.25 Grad C

aufgetreten vor (rel. BZ) 0.20 h

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan vorhanden

statischer Fehler

 

79 Ansteuerung Lambdasondenheizung nach KAT Bank 1

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Motordrehzahl 2720.00 1/min

Last 141.62 mg/Hub

Lambda-Sondenspannung Nachkatsonde Bank 0.42 V

Temperatur Kuehlwasser 94.50 Grad C

aufgetreten vor (rel. BZ) 0.20 h

Leitungsunterbrechung

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan vorhanden

statischer Fehler

 

215 Signal Lambdasonde Nach-Kat Bank 1 kein Signal

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Motordrehzahl 2464.00 1/min

Last 59.92 mg/Hub

Temperatur Kuehlwasser 97.50 Grad C

Lambda-Sondenspannung Nachkatsonde Bank 0.42 V

aufgetreten vor (rel. BZ) 0.20 h

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan nicht vorhanden

sporadischer Fehler

 

Proszę informację jak uporać się z tymi błędami oraz sugestie gdzie mogę szukać przyczyny problemu

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z m54b30 przy ponad 4000 tysiacaxh obrotow zapala sie silnik na desce i brak mocy bmw kupilem tanio i chce je sobie na spokojnie zrobic samemu wiec tak zauwazylem ze w przeplyomierzu jest odpieta kostka i wlozony ala stozek pordzewialy i gumy wszystkie dziurawe tak zwany angielski tuning hehe wiec plan jest taki zeby wywalic to wszystko i wrzucic orginal pytanie dotyczace przeplywki z jednej strony jest siatka a z drugiej plastikowe wciskame plastikowe skrzydlo no i jedno jest pekniete po wyjeciu widze ze można wymienic samo skrzydelko o ile dziala przeplywka. Bledy pokazuje komp p0161 ,p0102,p1501,p0036,p1085,p1083 szukam odpowiedzi , jestem nowy na forum wiec nie wiem czy najpierw nie musze wypelnic jakiejs ankiety .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Najlepiej podpiąć się z inpa, zrobić zrzuty błędów i od razu sprawdzić pracę sond itd. Ale zacznij od uszczelnienia dolotu i podpięcia przepływomierza (p0102), reszta błędów niewiele mi mówi w tej formie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Chciałbym się poradzić w sprawie mojej buni bo ma jakąś bolaczke a nie mogę znaleźć jaką. Otóż moja bunia zaczęła głośno klekotac wiec chciałem coś temu zaradzić i tak więc wymieniłem olej i filtr przeczyscilem elektrozawory wymieniłem czujniki wałków rozrządu ( ponieważ wyskoczył błąd P0015 i nie wiedziałem który czujnik to wymieniłem oba ) i niby trochę lepiej ale raz klekocze a raz nie.po skasowaniu bledu raz on powraca a raz caly dzien i nic nie ma .i tutaj chciałbym się was poradzić czy to może być rozrząd czy może jakaś inna choinka .z góry dziękuję za podpowiedzi i sugestie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.