Skocz do zawartości

wymiana sprężyn samodzielnie?


d_m

Rekomendowane odpowiedzi

witam

pytanko: czy ktoś wymienial sprężyny tył w e36 samodzielnie???

czy potrzebne są ściągacze do sprężyn czy mozna się obejść bez?

pozdrawiam.

Ten, kto sie pyta jest głupcem przez pięć minut,

ten kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne sprężyny wymienisz bez ściągaczy, prosta operacaj. Natomiast przednie nie polecam bez urzycia ściągaczy, pod grźbą "wystrzelenia" sprężyny jest to dość niebezpieczne, a później aby ja założyć na macperson, ściągacz jest niezbędny by zamocować łożysko górne amortyzatora.
BMW to pełnia życia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

O wymianie sprężyny tylnej na forum juz było nie raz, proponuje uruchomić opcję "szukaj".

 

Po krótce postaram się opisać jak to zrobić :

 

1. Postaw auto na stabilnej podpurce typu "koziołek" albo stabilnym lewarku "żaba" najlepiej , nie na fabrycznym bo może Ci auto się zsunąć

2. Ściagnij koło i już widzisz sprężynę.

3. Odkręć dolną śrubę co mocuje amortyzator do tylnego wahacza. Należy to zrobić bo wówczas cały wahacz możesz nacisnąć w dół i wówczas wyjąć sprżynę.

4. Najlepiej jak ktoś pomoże Ci przy tym - bedzie łatwiej. Należy mocno nacisnąć do dołu cały wahacz, wraz z tarczą i już możesz wyciągnąć sprężynę. Nie wychodzi ona tak leciutko należy też użyć trochę siły albo jakiejś łyżki aby ja podważyć, wówczs wyskoczy wraz z gumowymi podkładkami które są u góry sprżyny i u dołu.

5. I juz masz sprężyne wyciągnietą.

6. Aby włożyć nową nalezy postępowac tak samo tylko w odwrotnej kolejności.

 

Do ściagnięcia sprężyn z przodu niezbędny jest demontaż całego amortyzatora, kolumny macpersona, następnie sciągaczami należy ścisnąć -skręcić sprężynę, odkręcić łożysko górne amortyzatora i juz sprężyna jest ściągnięta.

BMW to pełnia życia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za instrukcje. Jeszcze tylko jedno pytanko. przód mam obniżony, a tyl podniesiony. autko pięknie sie prezentuje tylko gorzej jeżdzi. Jakie załozyć sprężyny? zwykłe czy tył też obniżyć. Jazda z takim zawieszeniem to koszmar. przy prędkości pow 120 na godz na nierównej drodze tyl podbija do góry aż prawie koła się odrywaja od nawierzchni.Co proponujecie???

pozdro

Ten, kto sie pyta jest głupcem przez pięć minut,

ten kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za instrukcje. Jeszcze tylko jedno pytanko. przód mam obniżony, a tyl podniesiony. autko pięknie sie prezentuje tylko gorzej jeżdzi. Jakie załozyć sprężyny? zwykłe czy tył też obniżyć. Jazda z takim zawieszeniem to koszmar. przy prędkości pow 120 na godz na nierównej drodze tyl podbija do góry aż prawie koła się odrywaja od nawierzchni.Co proponujecie???

pozdro

 

Mam podobnie tyle ze zawieszenie sportowe eibacha i nie mam takich problemow..!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Czy naciskając na wahacz mocno do dołu, nie naginamy przypadkiem półosi napędowej ?

Próbowałem tak ostatnio zrobić, ale w pewnym momencie nie naciskałem bardziej, bo pojawił się mocny opór, a sprężyna siedziała jeszcze mocno. Niestety ściągaczy nie ma tam gdzie wciąsnąć. Mam zawieszenie M-Sport. Nie wiem po prostu jak wymienić tą podkładkę pod spreżyną. Naciskać wahacz na maxa, na pewno jest to bezpieczne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
podbijam temat, ponieważ właśnie dziś porwałem się na samodzielną wymianę sprężyn z tyłu. No i zasadniczo mam problem, bo nawet jak lekko ścisnąłem sprężynę ściągaczem to i tak nie mogę jej zmieścić (starą wyjąłem bez problemu bo była pęknięta). No i mam takie samo pytanie jak samuray - czy dociśnięcie w dół całego wahacza jest bezpieczne ? Nic nie pęknie przy półosi ? :? widzę, że po odkręceniu od amortyzatora da się go wcisnąć w dół, ale próbowałem tylko delikatnie bojąc się, że coś uszkodzę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podbijam temat, ponieważ właśnie dziś porwałem się na samodzielną wymianę sprężyn z tyłu. widzę, że po odkręceniu od amortyzatora da się go wcisnąć w dół, ale próbowałem tylko delikatnie bojąc się, że coś uszkodzę.

Śmiało możesz nagiąć i sprężyna wejdzie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podbijam temat, ponieważ właśnie dziś porwałem się na samodzielną wymianę sprężyn z tyłu. widzę, że po odkręceniu od amortyzatora da się go wcisnąć w dół, ale próbowałem tylko delikatnie bojąc się, że coś uszkodzę.

Śmiało możesz nagiąć i sprężyna wejdzie :cool2:

Zgadza się.

To jest mój szybki zestaw do wymiany sprężyn :

http://img858.imageshack.us/img858/5245/20110205027800x600.th.jpg

tel. 514.99.46.99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.