Skocz do zawartości

Łyse opony po 20tyś xDrive 30d


kubaj123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z oponami, tzn. auto kupiłem jakieś 9-10tyś temu nowe, xdrive 30d. Z fabryki wyszło z oonami Michelin i do tej pory sobię na nich jeżdżę. W ostatnim czasie pojawił mi się komunikat o bardzo niskim cisnieniu w oponach i co okazało się, że opona jest rozcięta (tylna prawa) ale w taki sposób, że tego prawie nie widać. Nie ma żadnego gwoździa tylko 2cm niewidoczne rozcięcie na bieżniku opony. Jak byłem w serwisie to okazało się, że obie tylne opony są praktycznie łyse i będą do wymiany gdzie przód jest jeszcze całkiem ok.

 

Teraz proszę powiedzcie mi, jakim ku**a cudem nowe auto po 20tyś bardzo spokojnej miejskiej jazdy zjadło opony do prawie zera? Są starte równo lewa i prawa tylna. Przód jest tak ma z 40-50% zużycia. Czy jest to po prostu kolejny chwyt bmw aby wydać u nich 6tyś na nowe opony dzięki zakładaniu opon z mniejszym bieżnikiem na pierwszy montaż? Ja innego wytłumaczenia jak robienie w ch***a przez bmw nie widzę, nierealne wydaje mi się aby opona po 20tys była prawie łysa gdzie pół roku przed kupnem F07 kupiłem nowe kapcie do E90 i E90 są prawie jak nowe a natrzaskałem prawie 35tyś już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy rzut sprawdziłbym geometrię, to może być przyczyną tak szybkiego zużycia opon. Gumy raczej nie mogłeś palić przy xdrive :D

Tak jak Slawomir pisze, reklamuj do bólu ale nie same opony tylko właśnie auto (źle ustawioną geometrię). Opony nie podlegają gwarancji sprzedawcy samochodu tylko producenta opon, dowiadywałem się kiedyś o to w serwisie jak 2 opony po 30 tyś km miały lekkie bicie.

"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem Alho.

 

Cóż innego - skoro gum nie palił... :lol:

 

Pewnie da się ustawić taką kombinację zbieżności z pochyleniem żeby równo gumy ścierało. Kiedyś , w poprzednim autku, aso tak mi ustawiło zbieżność (5mm :duh: ), że mi autem zarzucało na boki jak przez pasy przejeżdżałem. Bieżnik znikał w oczach i też równo na całej szerokości.

 

W obecnym już teraz też równo oponki zużywa.

Oczywiście taki stan zawdzięczam ustawieniu geo poza aso z instrukcją w łapie - narażając się mechanikom :mrgreen:

 

ASO ustawiło geometrię źle - prawie zaraz pojechałem poprawiać, a patrząc na zużycie opon to z fabryki też nie wyjechało dobrze ustawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie fakt że w e46 Pirelli Pzero Rosso nowe zniknęły z tyłu po niecałych 20kkm. Bez palenia gumy, świrowania, normalna ale dynamiczna jazda. Starte równomiernie. Założyłem Dunlopy SP Sport Maxx i zużycie opon było praktycznie niezauważalne... Jedyne co mi przychodziło do głowy to różna mieszanka gumy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam,

 

ja mam bez xDrive, tyl 275. Opony sa w zasadzie rowno zuzyte, z lekkim wskazaniem bardziej na wewnatrz. (taka cecha zawieszenia w F07). :duh:

Przod jest na zewnatrz bardziej zuzyty ( przy czym lewa opona bardziej - przebieg w 98% autostradowy)

 

Przymierzam sie teraz do jakis innych letnich, non RF. Poradzicie jakies? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zeszły sezon jeździłem na Michelin Pilot Super Sport. Bez RoF. Swego czasu wychodziło na nich M5. Bardzo polecam, wrzuciłem je w sobotę i wcześniej zmierzyłem głębokość bieżnika, jest ponad 7mm. Jak na letnia oponę to zużyłem ja niewiele, dotychczas schodziło ok 2mm na rok. Poza tym trzyma rewelacyjnie w każdych warunkach i jest dosyć cicha.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

dzieki za info.

Potrzebuje na lato do przodu cos swiezego.

Wlasnie parametry, o ktorych pisales sa dla mnie interesujace. :cool2:

 

Z wlasnego doswiadczenia wiem, ze cicha nie jest trwala (mieszanka gumy) :mrgreen:

Wazna dla mnie jest odpornosc na aquaplaning.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez zastanawiam sie nad zmiana opon na lato na pilot sporty. Bardzo do ta opona i polecana przez wielu.

 

Na lato mam zakupione felgi od M5 standardowe czarne 19". Myślicie ze opony 255 na przod i 300 na tył bedą Ok do tych felg? Jeżeli nie to na jakich M5 wychodziło oponach na tej feldze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Jak macie auta z napędem xDrive to polecam wpisać w wyszukiwarce forumowej: xdrive opony.

Opony najlepiej dobierać według tabliczki przy drzwiach oraz katalogu ETK (np. bmwstore.pl)

Przy xDrive należy pamiętać, żeby wymienić wszystkie 4 opony równocześnie i na taki sam bieżnik.

 

Do f07 w R20" zalecane są tylko dwa modele opon Goodyear Excellence i Pirelli P Zero.

 

P.S. Jakby ktoś chciał to mam do sprzedania nowe Goodyear Eagle F1 w rozmiarze 275/35/R20 w cenie promocyjnej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez zastanawiam sie nad zmiana opon na lato na pilot sporty. Bardzo do ta opona i polecana przez wielu.

 

Na lato mam zakupione felgi od M5 standardowe czarne 19". Myślicie ze opony 255 na przod i 300 na tył bedą Ok do tych felg? Jeżeli nie to na jakich M5 wychodziło oponach na tej feldze?

 

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/85_0060-opony-letnie/i53598/kL/sN/r2015/m11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że mam xDrive i jeżeli bede zmieniać wymiar opon to musze najprawdopodobniej znac tolerancje jaka znosi xDrive pomiędzy przednia a tylnią osią. Kładąc szerszy tył musz wsadzić także szerszy przod, problemu by nie było gdyby M5 miało xDrive :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem szerokość nie jest problemem, musi być tylko na tył odpowiednik opony z przodu. Dla m-pakietowych kół 20" wygląda to tak:

 

245/40/R20 odpowiednik na tył to 275/35/R20

 

W internecie dostępne są kalkulatory i według nich przy tych kołach poziom tolerancji jest na poziomie 0,5% czyli około 3,5mm

http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/

 

W tych 19" (przy rekomendowanych oponach przez BMW) od M5 F10 masz już różnicę na poziomie 0,8%, czyli 5,5mm. Pytanie czy to jest na akceptowalnym poziomie, czy nie zamęczysz tym xDrive.

(Trzeba uwzględnić jeszcze znacząco szybsze zużywanie się tylnych opon w BMW)

 

Masz jakieś foto F07 na tych kołach od M5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę poszperać po forum i ogarnąć max. tolerancje xDrive. Gdzieś w którymś z wątków ostatnio czytałem.

 

Felgi jeszcze nie są założone. Aktualnie czekam na przesyłkę z jarzmami pod zaciski Competition, myślę, że w środę/czwartek będę przymierzał zaciski tarcze i felgi także porobie pare fotek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę poszperać po forum i ogarnąć max. tolerancje xDrive. Gdzieś w którymś z wątków ostatnio czytałem.

 

google mówi, że tolerancja wynosi 1%

 

BMW's X-Drive system can tolerate up to 1% in diameter difference between wheels.

 

Ciekawe tylko czy ten 1% uwzględnia już nierównomierne zużywanie się opon.

U mnie na letnich, które aktualnie wymieniam na oko różnicy w samym bieżniku są ze 3mm (tył/przód). Będę ściągał koła to poproszę w wulkanizacji, żeby zmierzyli głębokość bieżnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obliczenia:

 

Koła przednie 245/40/R20 - średnica: 704mm

Koła tylne 275/35/R20 - średnica: 700,5mm

Różnica średnic 0,5% czyli 3,5mm

 

Załóżmy, dla tego ćwiczenia, że jest to średnica od zewnętrznych krawędzi opony (a wydaje mi się, że nie jest)

 

To gdy tylna opona ma zjechany bieżnik o 1,5mm (700,5mm - 3mm = 697,5mm) względem przednich opon to różnica jest już na poziomie 1,2% czyli 8,3mm, czyli przekracza dozwoloną tolerancje xDrive??

 

Dobrze myślę?

 

Jeszcze obliczenia: (jest na forum wątek forumowicza z E60 535d który szuka opon z miarką i mierzy ich obwód zewnętrzny:) )

 

Przy nowych oponach w rozmiarach jak wyżej:

 

obwód przedniego 2210,56mm

obwód tylnego 2199,57mm

różnica 11mm

 

Przy mniejszej średnicy o 3mm (2x 1,5mm), obwód to 2190,15mm

Różnica względem przedniego koła to 20,41mm, czyli 9,5mm więcej.

 

To jest jakaś masakra jeśli jest tak jak opisują ludzie w innych wątkach i jeśli tolerancja xDrive to tylko 1%, ponieważ różnica w zjechaniu bieżnika tył/przód na poziomie 1,5mm oznacza, że już jest ta wartość przekroczona. Jak dołożymy jeszcze tolerancję wynikającą z zastosowania różnych rozmiarów kół (tył/przód) to już w ogóle się robi lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica rzeczywiście może byc 1% i jest to różnica pomiędzy przodem a tyłem, nie jest w to uwzględnione ścieranie bierznika. Moim zdaniem oponami możemy manewrować jak chcemy byle by nie przekroczyć 1%. Trzeba tez pamietać ze 1% jest dodatni lub ujemny. Z biegiem czasu opony beda bardziej sie ścierały co za tym idzie procent bedzie nam malec. Dla tego jest wziac opony z różnica około zera ale na +.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Jako, że montowałem zestaw opon mieszanych 20 cali porównałem rzeczywiste obwody z danymi podawanymi w internetowych kalkulatorach. Przy fabrycznych rozmiarach opon (245/40/20 i 275/35/20) wbrew wyliczeniom w kalkulatorach, obwody przedniej i tylnej osi miały tą samą wartość. Opony nie posiadają homologacji BMW, tzw. gwiazdki, czyli nie ma to najmniejszego wpływu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.