Skocz do zawartości

3.0 d zgasl w czasie jazdy i nie odpala!!!


antekkk1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam nastepujacy problem 3.0d zgasl mi podczas jazdy, kreci, ale nie odpaala. Z tego co sprawdzilem to w filtrze paliwa prawie sucho przekrecajac kluczyk na zaplon pluje nierówno miernie mala iloscia paliwa... paliwa jest ponad pol baku.... nie wiem pompka czy cos jeszcze innego. Prosze o rady i pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej sprawdzić pod kompem ile wynosi pre-supply pressure, zamienić przekaźniki miejscami też potrafią padać ( od pompki jest środkowy nad akumulatorem ).

 

Wydaje mi się że to będzie pompa pod progowa bo z tego co piszesz czyli wolno i nierównomiernie leci to by wskazywało na pompę normalnie powinno lecieć szybko i całkiem sporo sprawdzałem na własnej skórze kolega przekrecił stacyjkę jak jeszcze nie zakręciłem filtra to nie powiem byłem cały w ropie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy chyba sprawa sie rozwiazala... nie wiem czy to mozliwe skoro bylo ponad pol baku paliwa... podpiolem progowke na krutko i lata jak szalona... ta z baku rowniez. Natomiast przy wyciaganiu tej z baku zaowazylem ze izolacja za przewodach zasilajacych jest oszkodzona kable praktycznie sie w tym miejscu stykaly... mogly robic zwarcie... teraz sa zaizolowane i na razie jest ok samochod smiga... poczekamy pojezdzimy i dam znac co i jak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jednak dzis okazalo sie ze to nie kable przy pompce w baku sa przyczyna. Auto po kilku minutach znow zdechlo. Zaowazylem nastepujaca dziwna rzecz... a mianowicie nie sllychac pracy pompki w baku... to by wskazywalo ze to wlasnie ta pompka ale znow mam ponad pol. Baku paliwa... a z tego co czytalem na forum too ta pompka uniemozliwia prace tylko gdy jest okolo 15 litrow czyli jedna kreska... wiec coo teraz skupic sie na pompce w baku czy jednak tej progowej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka progowa odpowiada w GŁÓWNEJ mierze za odpalenie auta - bez niej auto nie załapie bo ciśnienie na głównej pompie będzie za małe do tego. Jak już silnik odpali to będzie chodził bez problemów w niższym zakresie obrotów bo pompa główna common rail wytworzy na tyle duże podciśnienie żeby silnik nie chodził. Natomiast problem może się pojawić przy mocniejszym wciśnięciu gazu i wyższych obrotach - będzie odczuwalny muł lub w skrajnym przypadku silnik zgaśnie.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze

Podlacze sie pod temat

Pacjent to kuzyna 525d, odpala na chwile pracujac dlawiaco przez 2-3sek i gasnie.

INPA pokazuje cisnienie wstępne 1.7 bar i rosnie powoli do 2.6 bar.

Po wylaczeniu zaplonu spada dosc szybko, ale nie od razu do zera

 

Pytanie czy ogranicznik cisnienia moze spowodowac tak drastyczny spadek cisnienia?

Pytam bo pompa progowa byla wymieniana jakis czas temu na nowke ti automotive i bardzo watpie ze sie juz zepsula po ok 40-50tys km.

Wtrysk bez uruchomionego rozruchu raczej nie powinien upuszczac cisnienia gdyby mial walniete uszczelnienie do przelewu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogranicznik ciśnienia powinien puścić paliwo dopiero powyżej jakiejś ustalonej wartości. Jak jest już zmęczony to puszcza paliwo przy dużo mniejszym ciśnieniu przez co może być problem z odpaleniem auta i potem mułem w trakcie jazdy. W skrajnych przypadkach (duże obciążenie silnika) może ów silnik zdławić.

Zrób doświadczenie - zaciśnij wężyk palcami za ogranicznikiem (element nr 5 - ten przy wężyku nr 11) i zobacz czy będzie jakaś poprawa:

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DL91-EUR-04-2003-E39-BMW-525d&diagId=13_0801

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyk, który masz zacisnąć jest przy lewym kielichu (od strony kierowcy), w okolicy filtra paliwa. Ten wężyk idzie w dół i jest wygięty w taką pętle w kształcie "S". Na nim jest taki nieduży zaworek zwrotny (to jest ten regulator ciśnienia). Za tym regulatorem (w sumie tuż przed nim też można) zaciśnij wężyk.

Tak wygląda ten ogranicznik ciśnienia:

 

http://i730.photobucket.com/albums/ww302/Gulun/WP_000496_zps90178dbd.jpg

 

Tu masz większy kawałek tej wężowej dżungli:

 

http://transjack.pl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/img_4249_1.jpg

 

Od filtra paliwa idzie wąż i z tego co pamiętam na tym wężu jest trójnik, z którego odchodzi wężyk w dół - na tym wężyku w dół idącym jest właśnie ten ogranicznik ciśnienia.

W moim DRUGIM poście masz zresztą link do schematu to będziesz widział w którym miejscu jest to podłączone do filtra paliwa.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.