Skocz do zawartości

F30 328ix MSport Estoril - Randall *koniec przygody* str. 50


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

Tak z ciekawości, przy jakiej prędkości auto dostaje zadyszki? Jeździłem teraz zastępczym x3 2.0d (190KM) i powiem szczerze, że do setki auto całkiem przyjemne, ale powyżej 100kmh to już tragedia.. 200kmh nie udało mi się osiągnąć na autostradzie, chyba z 2 minut gazu w podłodze by to wymagało :D

A może było jeszcze nie "dotarte"? Pół żartem, pół serio, miałem podobnie w X1 jak miała przebieg w okolicach 1000km to więcej jak 190 nie chciała jechać ale jak już miała ok 6500km to szła ponad 200 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 767
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak z ciekawości, przy jakiej prędkości auto dostaje zadyszki? Jeździłem teraz zastępczym x3 2.0d (190KM) i powiem szczerze, że do setki auto całkiem przyjemne, ale powyżej 100kmh to już tragedia.. 200kmh nie udało mi się osiągnąć na autostradzie, chyba z 2 minut gazu w podłodze by to wymagało :D

A może było jeszcze nie "dotarte"? Pół żartem, pół serio, miałem podobnie w X1 jak miała przebieg w okolicach 1000km to więcej jak 190 nie chciała jechać ale jak już miała ok 6500km to szła ponad 200 ;)

Nówka, ale już 8tys przebiegu. X3 nie jest znowu też aż tak ciężkie, w końcu to nie X5, a 2.0d to jedna z najlżejszych konfiguracji. Generalnie do jeżdżenia normalnymi prędkościami takie 2.0d całkiem spoko. Tak czy siak jeżdżąc na co dzień autami nie schodzącymi poniżej 300KM jestem trochę oderwany od rzeczywistości normalnych aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Wracając do tych świateł adaptacyjnych. Dzisiaj jechało przez chwilę za mną BMW prawdopodobnie serii 1 lub 2 z LEDami. Ja jechałem XC70, które ma zauważalnie słabsze biksenony niż moja jedynka i nagle stała się światłość :D Przeciwny pas ładnie oświetlony, pobocze to samo, raził mnie jedynie trochę na pagórkach. Jadąc samochód wcześniej widziałęm dużo lepiej więc jaką robotę musi to robić we właściwym pojeździe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tych świateł adaptacyjnych. Dzisiaj jechało przez chwilę za mną BMW prawdopodobnie serii 1 lub 2 z LEDami. Ja jechałem XC70, które ma zauważalnie słabsze biksenony niż moja jedynka i nagle stała się światłość :D Przeciwny pas ładnie oświetlony, pobocze to samo, raził mnie jedynie trochę na pagórkach. Jadąc samochód wcześniej widziałęm dużo lepiej więc jaką robotę musi to robić we właściwym pojeździe.

 

Adaptacyjne LED-y w jedynce nie potrafią rozszczepiać strumieni i oświetlać wybiórczo jakiegoś obszaru. Chyba potrafią tylko doświetlać zakręty i włączać lub wyłączać światła drogowe (jeśli potrafią to co jest np w m4 to były to najgorzej niewydane 4k zlotych ever).

 

Natomiast jak po jeździe z ledami wsiadłem raz do typowego auta dla doradców handlowych z halogenami soczewkowymi to po 5 minutach jazdy po mokrej drodze zatrzymałem się i oddałem kluczyki bo nic nie widziałem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Prawdopodobnie seria 1 lub 2 bo tak mi się wydawało po kształcie reflektorów które widziałem w lusterku. Bardziej się nie przyglądałem bo jednak wolałem patrzeć na drogę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero dziś zauważyłem galerię f30... Mam wrażenie, że link do niej dopiero dziś wylądował w dziale f30? :roll:

 

Auto rewelacyjne, zazdroszczę. :mrgreen: Natomiast szacunek Randall za Twój opis auta, wrażeń. Bardzo obiektywny, uczciwy. Na przykład fragment o spalaniu w porównaniu do diesla. Jest dokładnie tak jak opisujesz.

 

Dźwięk silnika. Przesiadłeś się z diesla do benzyny. Masz rację, że na pewno praca silnika jest bardziej kulturalna. Natomiast gdybyś wsiadł z TSI VW do benzyny BMW to zrozumiałbyś skąd uwagi, że bmw momentami jak dieselek. Przesadzona nazwa dieselek, ale jednak różnica do tsi jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dzięki, ja nic nie zmieniałem w galerii, chyba że admin coś..

 

Co do dieselka to wiadomo że to indywidualne odczucia. Dla mnie w porównaniu do 20d jest ok, TSI nie miałem okazji jeździć.. Za to jeździłem ostatnio M5 V10 i tam diesla nie było z pewnością :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Powiedz jak odczuwasz osiągi w porównaniu do Twojego ex f20 20d ?

Ciekawią mnie czysto subiektywne odczucia.

 

Zakładam, że do 100 jest ok. 0.8s różnicy, a powyżej spora różnica w odczuciach ?

50ps więcej, ale i ~100kg więcej ;)

 

100-200 Twoj ex powinno robić w okolicach 22s, obecna f30 17s.

Może 125d mogła by nadążyć ;)

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Cieżko mi porównać obiektywnie bo w F20 był patyk zamiast skrzyni i spora cześć osiągów przez to była utracona. Niemniej jednak wydaje mi sie ze 28i jedzie duzo duzo lepiej.. 0-100 w jedynce było Ok 6,9-7,2 w zależności od startu, tutaj katalog pokazuje 5,7 chyba wiec jednak różnica jest. 100-200 z pewnością mogło by być lepsze w osce no ale.. ostatnio jeżdzę z kolega f30 328i rwd i przy żwawym przyspieszaniu juz nawet nie na deszczu ale takiej suchej drodze po zimie (trochę piachu na asfalcie) trakcja nie przestaje świecić do 3go biegu, przyznam ze mocno od tego odwykłem ;) ale za to całe rondo zrobiliśmy bokiem :twisted:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cieżko mi porównać obiektywnie bo w F20 był patyk zamiast skrzyni i spora cześć osiągów przez to była utracona. Niemniej jednak wydaje mi sie ze 28i jedzie duzo duzo lepiej.. 0-100 w jedynce było Ok 6,9-7,2 w zależności od startu, tutaj katalog pokazuje 5,7 chyba wiec jednak różnica jest. 100-200 z pewnością mogło by być lepsze w osce no ale.. ostatnio jeżdzę z kolega f30 328i rwd i przy żwawym przyspieszaniu juz nawet nie na deszczu ale takiej suchej drodze po zimie (trochę piachu na asfalcie) trakcja nie przestaje świecić do 3go biegu, przyznam ze mocno od tego odwykłem ;) ale za to całe rondo zrobiliśmy bokiem :twisted:

 

Fakt, o ile zawsze byłem wrogiem automatu (już nie jestem :mrgreen: ) w benzynie, tyle w dieslu automat wydaje się być konieczny.

Zwłaszcza obecne 8 biegowe dają dużo frajdy z jazdy.

awd przy większej mocy wydaje się być sensowne, chociaż rwd w 1er daje dużo frajdy i przyznam, że o wiele więcej od mojej A4.

Czyli dupohamownia jest za benzyną :mrgreen:

Ciekawe jakie były by odczucia względem 125d, myśle, że po programie nie powinna odstawać.

ostatnio widziałem za to x5 25d i stwierdziłem, że to już lekka przesada.

 

Edit:fwd\rwd

Edytowane przez MedicuS

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
125d jedzie srogo, zresztą 325d też, niestety jak wcześniej pisałem podaż tych aut u nas jest zerowa, a i dobrego rabatu też nie uzyskasz na to.. Szkoda bo to realny konkurent dla 28i/30i (pod wzgędem akcyzowym)..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

fwd w 1er

 

niby przejęzyczenie ale niedługo to już będzie smutna prawda :cry2: :cry2: :cry2:

 

Wyedytowalem bo az w oczy biło :mad2:

No jest taka kretynska tendencja, mam nadzieje ze fwd w 2er gt to tylko wypadek przy pracy :roll:

 

Wlasnie przygladam sie coraz mocniej 25d i jest gorzej niz zle w przypadku 1er i 3er :mad2:

A takie kioski jak x5 sie dosc czesto widuje.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FWD to przyszłość ;) 2er AT, GT, X1 powstają na płycie od mini która jest fwd, 1er też ma powstać na tej płycie co mini cooper. ja mam nadzieję, że moja jedynka to będzie niedługo klasyk.

 

Teraz tylko pytanie czy posuną się z tymi oszczędnoścami do serii 3. i tak jak np w audi male silniki beda montowane poprzecznie z fwd a tylko mocniejsze wersje beda wzdluznie. Volvo pokazalo ze da sie ustawic R6 poprzecznie w limuzynie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

X5 jest pełno bo to jedyny silnik 2.0 w tej budzie i tylko z nim można sie cieszyć X5 za Ok 300 tys.

W 1 wręcz odwrotnie, blisko do m135i..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Coś mi się obiło o uszy, że Alfa planuje te małe swoje robić również RWD. Będzie się na co przerzucić;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się obiło o uszy, że Alfa planuje te małe swoje robić również RWD. Będzie się na co przerzucić;)

 

Giulietta jest bardzo podobnie narysowana do F20 po lifcie, w tym segmencie chyba jedno z niewielu ładnych aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.