Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem na etapie zakupu kół zimowych do F31 z 2014 roku (VIN decoder pokazuje 07/2014, dowód rej. 08/2014).

VIN WBA3G51080F926936

 

Pytanie - na co powinienem zwrócić uwagę podczas zakupu? Uprzedzam - chodzi o jak najtańsze rozwiązanie, szukam używanych czujników.

 

Znalazłem już interesujące mnie felgi - właściciel ma też na sprzedaż używane czujniki, których zdjęcia wklejam - i pytanie, czy one będą pasować do mojego samochodu? Słyszałem opinie, że ważna jest praktycznie wyłącznie częstotliwość - tutaj mamy 433Mhz (jest napisane na czujnikach) - czy to spowoduje, że czujniki powinny pasować?

 

http://postimg.org/image/4dfuu418l/

http://postimg.org/image/4ii9nrlpv/

 

pozdrawiam,

Kuba

Opublikowano

Ja tak kombinowałem z czujnikami do F10. Kupiłem czujniki inne (czarne) niż te, które są prawidłowe do auta ale też miały częstotliwość 433. Czujniki chodziły po czym wyskakiwał błąd, potem reset i znowu przez jakiś czas dobrze po czym znowu błąd :/ Błędy zdarzały się sporadycznie i nie miały nic wspólnego ze zmianami ciśnienia w oponach. Pewnego dnia wyskoczył błąd i już nie chciał się skasować. Ostatecznie kupiłem z aso pomarańczowe, koszt 1000zł. Auto na 100% czyta też inne czujniki o dobrej częstotliwości. Może problem z moimi czarnymi czujnikami polegał na słabych bateriach? Tego nie wiem i nie wnikam, ale idealnie nie chodziły.

 

Jak nie chcesz RDC to przestaw sobie na odczyt z ABS'u i tyle. RDC jest co prawda dużo dokładniejszy, ale przy normalnym użytkowaniu nie ma to większego znaczenia.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za odpowiedź!

 

A powiedz jeszcze jak wygląda sprawa programowania czujników - dzwoniłem do dwóch serwisów i oba odsyłały mnie do BMW. Czujniki są używane, więc zakładam, że mogły jeździć w innym samochodzie, więc pewnie trzeba je zaprogramować. Trzeba do BMW dostarczyć same czujniki, czy już komplet felga+czujnik+opona? Czy może zupełnie bez programowania wszystko powinno grać?

 

EDIT: programowanie czujników w Bawaria Janki - 516 PLN :duh: Za to to można kupić komplet zamienników z montażem i programowaniem...

 

EDIT2: Inchcape oraz Bawaria czerniakowska twierdzą z kolei: "zresetować z idrive i powinno działać" :-)

Edytowane przez qubazo
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Ja nie wiem o czym w ogóle jest rozmowa tzn o jakie programowanie chodzi ?

 

Kupiłem nowe koła z czujnikami, przykręciłem je, zrobiłem reset RDC i wszystko pokazuje normalnie.

Opublikowano

Nie ma żadnego programowania. Kupujesz, zakładasz, inicjalizacja i chodzi.

Może im chodzi, że zrobią Ci inicjalizacje z komputera z nie z iDrive'a :D Nie mam pojęcia co oni tam wymyślają, ale odpuść ich fachową pomoc.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Opublikowano
U siebie wyłączyłem RDC (zmiana na bodajże RMA). Podjedź do speca od kodowania i po sprawie - to najtańsza opcja.
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Opublikowano
Jak nie chcesz RDC to przestaw sobie na odczyt z ABS'u i tyle. RDC jest co prawda dużo dokładniejszy, ale przy normalnym użytkowaniu nie ma to większego znaczenia.

witam przestawienie na odczyt z ABS samodzielnie przez iDrive, czy też potrzebny ktoś z softem do zakodowania ?

Opublikowano

Dzięki wszystkim za odpowiedzi,

 

jak przyjdą felgi i czujniki i złożę to wszystko do kupy to dam znać :)

Opublikowano
czujniki muszą być dobrane idealnie- dedykowane do auta. Trzeba zawsze sprawdzić w serwisie, które są dla Waszego samochodu/rocznika auta... - jest kilka rodzajów czujników a na wszystkich jest podana czestotliwość ( chyba ta sama) wiec sprawdzajcie. Po wymianie np całych kół zima /lato po chwili( nawet kilka minut) powinien pojawić się odczyt z czujników. Jesli mowa o czujnikach i cisnieniu.... zwrócie uwagę na naklejkę na drzwiach i tak pompujcie opony. Ja zwykle jeszcze sam lub w 2-3 osoby i pomuje na te "nizsze "wartości z tabelki. Różnica w komforcie jazdy na tych większych i mniejszych wartościach są znaczne...zresztą przetestujcie sami ;-).
Opublikowano
No i niestety czujniki nie działają - podczas resetowania, które trwa dość długo, za każdym razem wywala błąd przy ok. 50% - może wtedy zaczyna sprawdzać trzeci czujnik, który jest walnięty? Czujniki nie były oznaczone, ale zakładam, że nie ma znaczenia, który trafił do której opony?
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Myślę że to znak że warto kupić nowe.
  • 1 miesiąc temu...
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Nie, tak pokazuje kiedy nie ma rdc ;)
  • 10 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.