Skocz do zawartości

e90 318i N46 129km szarpie .wypadanie zaplonu na 1 cylindrze


biceps28

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich .Jestem nowym forumowiczem:).Od niedawna posiadam bmw e90 318i 129KM 2006r 148 tys .Od poczatku mam problem .Mianowicie na zimnym silniku auto nie równo wchodzi na obroty tak do 2000rpm zwłaszcza gdy mocno wcisnę pedaal gazu to go zamula spadają obroty. Natomiast powyżej tej granicy wkręca się normalnie.Na zegrach od czasu do czasu wylapuje blad silnika .Jak silnik jest rozgrzany nie da się tego wyczuć.Jedynie jak sie polozy reke na galce zmiany biegow czuc jak szarpie silnikiem.Taka wpade zaliczyłem właśnie kupujac Betę na cieplym silniku.Teraz name pytanie do znawców.Swiece i Coils (cewki )byly wymienione 4 miesiące temu na Boshowskie .Mam na to fakturę I rzeczywiscie Sa nowe .Po podpieciu wykazal wypadanie zaplonu drugim cylindrze.Moj mechanik przelozyl te cewki ,z drugiego na pierwszy.Sprawdzilismy dzis i niestety znów wykazuje blad na drugim cylindrze.Czyli ta cewka co została celowo przelozona na pierwszy cylinder jest wporzo?Co to moze być ?Prosze napiszcie gdzie :( szukac dalej..?Czytałem ,ze lubią wtryski siadać w nich ?...Tylko auto ma na bank Te 148 tys km.Czy to wtrysk mogby sie konczyc tak szybko czy szukac innej przyczyny.Dodam ze kompresje ma dobra.Podpowie ktos cos prosba. Edytowane przez biceps28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz wtrysk posredni wiec raczej nie padaja a ,yśle ze na kompie by cos wyszło. przebieg normalny jak na miastowego benzyniaka. mam ten sam rok i silnik.

Podjedz do serwisu i zobacz co tam zdiagnozuja,robic nie musisz u nich przeciez.

W benzynie jak sa nierówne obroty to sprzedajacy czesto lubia sprzedac na rozgrzanym silniku i właczonej klimie i wtedy obroty stoja rowno jak trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukali poltorej dnia .Cisnienie na tlokach dobre .Obstawiaja ,ze jest to na 95% silnik valvetronic .Narazie odebralem auto I sprawdze u drugie mechanika.Blad wychodzi caly czas misfire na 2 cylinder.Mowili jeszcze ze jeda swieca byla innego koloru .Auto dlawi sie wciaz rano tylko I lekko podszarpuje.Obroty minmalnie faluja rano I ogolnie pali 10L w cyklu mieszanym przez to tez ma mniejszo moc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Pojechalem do innego mechanika stwierdzil Ze valvetronic jest dobry Ze go rozkrecal.Mowi ,Ze byloby wypadanie na wszystkich cylindrach zaworow a nie na jednym.Obstawia sondę bo mu nie wykazuje żadnych wartości.Jeszcze jedna rzecz ktora znazl to urwana część elektroniki od przeplywomierza.Mowi ze musi ze ma dużo pracy przy tym bo ta część poleciała dalej pewnie i siw zatrzymala ma nadzieje gdzieS w kolektorze .Mówi ze pierwszy raz tak dziwno sytuacje widzi ze przeplywomierz nie ma w ogóle elktroniki taka jak by się urwala ta część i nawet Bledu nie wykazuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich .Jestem nowym forumowiczem:).Od niedawna posiadam bmw e90 318i 129KM 2006r 148 tys .Od poczatku mam problem .Mianowicie na zimnym silniku auto nie równo wchodzi na obroty tak do 2000rpm zwłaszcza gdy mocno wcisnę pedaal gazu to go zamula spadają obroty. Natomiast powyżej tej granicy wkręca się normalnie.Na zegrach od czasu do czasu wylapuje blad silnika .Jak silnik jest rozgrzany nie da się tego wyczuć.Jedynie jak sie polozy reke na galce zmiany biegow czuc jak szarpie silnikiem.Taka wpade zaliczyłem właśnie kupujac Betę na cieplym silniku.Teraz name pytanie do znawców.Swiece i Coils (cewki )byly wymienione 4 miesiące temu na Boshowskie .Mam na to fakturę I rzeczywiscie Sa nowe .Po podpieciu wykazal wypadanie zaplonu drugim cylindrze.Moj mechanik przelozyl te cewki ,z drugiego na pierwszy.Sprawdzilismy dzis i niestety znów wykazuje blad na drugim cylindrze.Czyli ta cewka co została celowo przelozona na pierwszy cylinder jest wporzo?Co to moze być ?Prosze napiszcie gdzie :( szukac dalej..?Czytałem ,ze lubią wtryski siadać w nich ?...Tylko auto ma na bank Te 148 tys km.Czy to wtrysk mogby sie konczyc tak szybko czy szukac innej przyczyny.Dodam ze kompresje ma dobra.Podpowie ktos cos prosba.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik juz mówi ze wszystko sprawdził.Wymienil sondę,przepływomierz,czujnik położenia walka.Mówi,ze czeka na blokady i musi zobaczyć rozrząd czy nie przeskoczył o zabek.Auto ma 148yys km.Czy to możliwe że rozrząd mogl przeskoczyć na łańcuchu?Czy możecie się wypowiedzieć prosba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna rzecz ktora znazl to urwana część elektroniki od przeplywomierza.Mowi ze musi ze ma dużo pracy przy tym bo ta część poleciała dalej pewnie i siw zatrzymala ma nadzieje gdzieS w kolektorze .Mówi ze pierwszy raz tak dziwno sytuacje widzi ze przeplywomierz nie ma w ogóle elktroniki taka jak by się urwala ta część i nawet Bledu nie wykazuje

 

 

z tego co wiem to nie jest przepływomierz tylko czujnik temperatury więc tak ma wyglądać

tu masz opisane: viewtopic.php?f=70&t=282018&start=75

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tam jest przepływomierz, a wyglada tak jak na dole ,bo go widzialem. Mój byl bez tej części tak ze ktos przy nim majstrowal ,moze czyscil tak jak na dolnym zdjeciu w tym poscie ponizej.Bo nie bylo tej czesci elektrycznej.Wymienilsmy to ,ale auto ma wciąż wypadanie zakonu na 1 cylindrze i się dlawi na zimnym silniku czuć mocniej. Edytowane przez biceps28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dokładnie coś takiego ?

http://www.ebay.de/itm/Luftmassenmesser-0280218165-BMW-E81-E87-118i-120i-E90-E91-318i-320i-si-X3-2-0-i-/131620069563#vi-ilComp

no ale mniejsza o to skoro nie ma zmiany.

 

 

Jakie świece zostały założone? podaj symbol albo chociaż typ. Zwykłe? Irydowe?

Jaki olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego silnika zalecane są świece Irydowe jedno elektrodowe. Ja mam NGK IZFR6H11 około 40 zł za sztukę.

 

Jak dopiero kupiłeś auto i z tym silnikiem to możesz się spodziewać że coś mogło być dolane do oleju żeby był gęstszy i nie kopcił. Ja tak miałem i od razu po wymianie zaczął dymić i brać olej.

 

Na Twoim miejscu zrobiłbym płukankę i wymienił olej na jakiś dobry czyli nie Castrol. Osobiście jeżdżę i polecam AMSOIL 5W40 FulL Saps. Na forum polecają również Mobil1 0W40 lub Motul. Spodziewaj się że po wymianie zacznie brać olej i będą puszczać różne uszczelki bo w tym silniku tak już jest. Chyba że poprzedni właściciel zadbał i to zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witam panowie musze odświeżyć trochę temat bo mam problem z wypadanie zaplonu na jednym cylindrów i nie znalazłem jeszcze przyczyny czy kolega sibie z tym poradził i może coś podpowiedziec ?

Wypnij wtyczkę z czujnika wałka vvt i zobacz czy wypadanie ustało.Jesli tak to wytarty wałek mimośrodowy vvt.W piwerwszej kolejnosci zacznij od wymiay swiec,sprawdz cewki,i podmien wtryskiwacz na wypadajacym cyl.

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.