Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jesteśmy szczęśliwym posiadaczem wymarzonego BMW x5, i jak na kochającego ojca przystało martwię sie o swoje "maleństwo" mam kilka pytań do osób posiadających takie "maleństwa" , mechanik któremu bym pozwolił zajrzeć do serduszka jet na urlopie wiec narazie sie wstrzymuje z wizyta u jakiego kolejek "lekarza"

 

Pierwsze to cykanie w silniku kojarzy sie jakby zawory, ale słyszałem ze to normalne przy tych modelach nawet gdzieś na filmiku gdzie było prezentowane tez mogłem usłyszeć takie cykanie. Czy to normalne ?

 

Drugie to dzisiaj rano zauważyłem ze jak go odpaliłem na benzy. To zaczął sie dusić tak jakby miał zaraz zgasną przejechałem sie 1km i dalej było to samo zrobiłem następne 2km silnik sie zagrzał i wskoczył na normalne obroty

 

Pytanie co do skrzyni, mam przejechane "niby" 192765 tys km chodzi naprawdę dobrze nie szarpie itp. I moje pytanie jest cy wymieniać olej czy poczekać aż wyskoczy jakiś błąd czy cos ?

 

JesCze jedno jak działa czujka cofania, na włączniku po wbiciu R jest 2 sęk pisk i mruga mi zielona dioda ale nic nie reaguje gdy dojeżdżam do przeszkody.

 

Pozdrawiam

Nieśpiący martwiący sie tako ;)

Opublikowano

W pierwszej kolejności podłącz komputer zobacz jakie błędy

ze ci sie dławi na bezynie na zimnym to może być przez gaz wtryskiwacze bezynowe mogą szfankowac bo jeżdzisz na gazie tez tak miałem tylkow E38, bo jak piszesz po przejechaniu paru kilometrów jest ok i moze wtedy przełącza sie na gaz i jest ok

ja w skrzyni oleju bym nie zaczepiał tylko sprawdził poziom (też mam automata) i nawet mój mechanik mówi że jak nic się nie dzieje nie zaczepiaj, a pozatym czytałem w instrukcji obsługi że oleju w skrzyni sie nie wymienia (jeśli nie mam racji nich ktoś mnie poprawi)

miałem pare bmw z automatem i w żadnej nie wymieniałem oleju.

co do cykania w silniku to jest to na ciepłym czy na zimnym silniku, bo może ci wtryskiwacze od gazu cykają

jeśli chodzi o park tronik to podłącz inpe i sprawdz błędy u mnie jak nie działał PDC to podłączyłem inpę i wykasowałem błędy z parktronika i PDC zaczął działać normalnie

Opublikowano

cykanie na cieplym ( nie mylic z klekotem vanosa ) spod prawego nadkola to normalka w tych silnikach. Na amerykanskich forach masz pokazane jak modifikowac termostat zeby silnik chodzil na 95 stopni zamiast 110 . Po tej modyfikacji wiekszosci przestalo cykac. Dodatkowo taki mod wplywa pozytywnie na trwalosc slizgow lancucha.

Przy takim przebiegu nie wymieniaj oleju w skrzyni jezeli nie masz pewnosci czy poprzednik to robil. Przy takim przebiegu po wymianie oleju czesto skrzynia nadaje sie do remontu z powodu wyplukanych osadow. Jak dobrze chodzi to nie ruszaj.

 

ps: olej w automacie sie wymienia co jakies 60000km w skrzyniach zf . W polsce brak kultury jazdy automatem i ludzie ciagle wierza ze longflife oil znaczy ze nigdy sie go nie wymienia.

Opublikowano

hmm, no ale sam piszesz o braku kultury i konieczności wymiany co 60 000 km, a z drugiej strony sam radzisz żeby nie ruszać :D

Pewności czy ktoś zmieniał nie ma nigdy, chyba że ma się na to papiery, ale one też przecież mogą być lewe...

Opublikowano
chodzi mi o to ze jezeli nie mamy pewnosci ze ktos wymienial jakis czas temu to nie ruszac oleju bo moze byc tak ze zamiast oleju mamy szlam w skrzyni ktory po wyplukaniu dobije automat. Jezeli mamy pewnosc ze byl wymieniany( watpliwe ) to mozna sie za to zabrac.
Opublikowano

Hmm, czyli jeżeli olej nie był wymieniany to nie wymieniać, a jeżeli był wymieniany to wymieniać.

 

Więc co ja mam zrobić, skoro moja ma 200k na liczniku, raczej pewne, i olej nie był nigdy wymieniany i skrzynia do tej pory pracowała podobno bez problemów? A gdy ja się stałem posiadaczem to na początku było ok a z czasem zaczęły się problemy jak szarpanie przy zmianie z D na R - R na D, przeciąganie 3'ki do 3tys obrotów, szarpanie, mocne szarpnięcie i błąd skrzyni biegów - tryb awaryjny jak się mocniej depnie?

 

Chciałem jechać do zakładu co się tym zajmuje, powymieniać olej i filtry, przekonany byłem że to rozwiąże problem i pare opinii mi to sugerowało. A tutaj co użytkownik to co innego do powiedzenia w temacie zmiany oleju i już nic nie wiadomo.

http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Opublikowano
Jaka masz pewnosc ze skrzynia zanim kupiles auto byla ok ? :mrgreen: Ludzie czesto wlasnie sprzedaja samochod jak widza ze zblizaja sie problemy z automatem ,silnikiem itp.Oni znaja ten samochod na wylot a nowemu nabywcy jest trudniej to zobaczyc na szybko przy ogledzinach . Szkoda kasy na wymiane oleju i mechanika , przy remoncie automatu i tak czeka cie ta czynosc jeszcze raz i zaplacisz jeszcze raz za to samo ;) Jak zaczynaja sie takie rzeczy o ktorych piszesz to wymiana filtrow i oleju juz nic nie pomoze . Po prostu elementy w srodku maja swoje lata i trzeba je wymienic - powie ci to kazdy czlowiek od automatow . Jak skrzynia nie jest bardzo zjechana to zmiescisz sie w 4000zl w mniejszym warsztacie. Jak masz wszystkie czesci do remontu to w warsztacie czyszczenie skrzyni i wymiana tych elementow to jeden dzien. Kupujac e53 trzeba w pakiecie startowym niestety miec na remont skrzyni , to auta stare wiec nie ma w tym nic dziwnego .
Opublikowano

Co do skrzyni, zgadzam sie z maciej123: jak dziala, to nie dotykaj :)

Cykanie w silniku: wylacz gaz i sprawdz, czy tez cyka, bardzo mozliwe, ze to po prostu wtryski od gazu :)

Objawy parktronika wskazuja na padniety jeden z czujnikow, INPA wszystko powie, ewentualnie metoda "na ucho" lub "na palec"

Opublikowano

Na benzynie tez cyka ale bardzo cichutko na azie głośniej... Podobno została zwiekszona dawka gazu... Bede musiał podjechać zobaczyć czy jet dobrze ustawione tak dla własnej pewności... A co do czujników parkowania to mam prośbę czy mógłby mi kos wrzucić link z opisem jak to spr z góry dziękuje

 

Czekam aż moj mechanik wróci z l4 ( wyrocznia ) i zobaczymy ile wyniesie mnie doprowadzenie auto do 100% sprawności

Opublikowano
A co do czujników parkowania to mam prośbę czy mógłby mi kos wrzucić link z opisem jak to spr z góry dziękuje

 

Metoda 1 - dotykasz lekko poślinionym palcem do czujnika i sprawdzasz czy czujesz leciutkie pulsowanie, jeśli tak to czujnik jest sprawny.

Metoda 2 - przykładasz ucho i nasłuchujesz czy czujnik cyka, jeśli tak to jest sprawny.

Metoda 3 - komputer i oprogramowanie do diagnostyki

Opublikowano
No wlanie nie... ok pobawi sie jak bede miał troskę więcej czasu... Jest jesCze pare rzeczy do zrobienia mechaniZm otwierania szybu tył bo w ogóle nie ma... A od trony kierowcy jet na wykończeniu... Zacięta tyczka z pasów i brak środkowej możliwe ze jest pod fotelem...
Opublikowano
Byłoby dziwne żeby nagle padło tyle czujników, ale skoro nie działał już jak kupiłeś to może od lat był padnięty, poprzedni właściciel olał i kolejne czujniki leciały...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam,

Moja x5 po raz kolejny miała problem pi przejechaniu 140 km nie mogłem jej odpalić nawet na gazie, całe szczęście ze to bylo pod warsztatem... Po podłączeni od komputery wyskoczył błąd 140 jak sie okazała dochodziło do zawarcia przez podłączenie które zostało podłączone profilaktycznie... Diagnosta powiedział ze jest to wina pompy paliwa (500zl) gdyż po sprawdzęniu ciśnienia pokazywało 0.1 a paliwo strasznie sie pienilo... Mam nadzieje ze to było powodem uziemienia samochodu. moje pytanie brzmi na co zwrócić uwagę o co sie zapytać żeby mieć pewność czy napewno wszystko będzie dobrze ?

Opublikowano

Raczej nie wina padnietej pompy skoro na gazie tez nie chcialo auto odpalic ;) a teraz pytanie z innej beczki

Kolego poradziles sobie z problemem na zimnym silniku po odpaleniu? Mi tez lekko auto kuleje jak odpale i dopiero jak sie zagrzeje lekko to jest ok

Opublikowano
Nie mogliśmy włączyć trybu awaryjnego (gaz) co do uziemieni to wymiana pompy pomagała auto śmiga :) a jeśli chodzi o zimny silnik to tylko na gzie misie sie trochę zagrzać żeby nie było odczuwalne przerywanie
Opublikowano
Byc moze masz za niska temp przelaczania na lpg dlatego szarpie. Skoto to tylko na gazie to podjedz do kumatego gazownika moze wystarczy poprawna regulacja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.