Skocz do zawartości

Objawy zużytych tuleji tylnej belki e60 .FILM


adek1991

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wiele jest tematów o tych tulejach w belce lecz do innych modeli a o e60 nie jest nic napisane.

Wymienialiście te tuleje u Siebie? Ja mam auto od 100tyś. a na blacie jest 330tyś i nie wiem czy ktoś juz je u mnie wymieniał.

Nie wiem jak je sprawdzić jak patrze jakąś breszką to trochę belka pracuje góra dół ale takie chyba ma zadanie.

Lecz problemem jest to ze mam teraz runflaty i strasznie czuć jak się wjedzie w dziurę tylnym kołem to w tą stronę ściąga tyłem czyli prawe koło to ciągnie przez chwile w prawo po wjechaniu w dziurę z lewej jest to samo i tak myślę czy to nie te tuleje są winne. A i od kupna zawsze mi ścina prawą tylną oponę od środka.

A na geometrii wychodzi ze wszystko dobrze jest. Na miękich oponach jezdzi się jeszcze w miare ale też BMW jest jakoś tak nie pewne. Dużo lepiej prowadził mi się poprzedni P307.

Czy to mogą być te tuleje? jak je sprawdzić.

Edytowane przez adek1991
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego, że e60 nie ma belki i skoro peugeot lepiej Ci się prowadził to przypuszczam, że już nie masz zawieszenia:) Kiedy ostatni raz coś w nim wymieniłeś? Te dwa auta dzieli przepaść, jeżeli chodzi o zawieszenie. Miałem kiedyś Fiata stilo, który miał podobne zawieszenie do 307 i to naprawdę jest coś zupełnie innego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma belki.

Jest belka tzn cały wózek jest na 4 belkach to wiem lecz nie wiem jak je sprawdzić niby nie pukają ale śrubokrętem jak je wezmę to idzie je ruszyć.

 

Przez 80tyś nic nie wymieniałem w zawieszeniu bo nigdzie nie ma luzów jedynie teraz gumy mam do wymiany na przednim drążku stabilizacyjnym ale tu chodzi o tył.

 

Jakie mieliście objawy zużytych tuleji belki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma klasycznej belki skrętnej, tylko zawieszenie wielowahaczowe. Jest więcej elementów, które mogą się popsuc;) Nie jestem mechanikiem, więc przepraszam jeżeli mówię glupoty. Chodzi mi o to, że tutaj nie wymieni się dwóch gum i będzie cisza. Pojedź do kogoś kto zna się na tym, sprawdź amortyzatory i zbieżność. Zawieszenie nie pokaże błędów, więc zdalnie, bez wizyty u mechanika raczej się nie obejdzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Miałem podobny problem z prowadzeniem auta ciężko było coś znależć wiec postanowiłem zrobić cały tył po rozebraniu okazało się że mam do wymiany tuleje pływające po ich wymiane auto prowadzi się dużo lepiej ale też będe wymieniał cztery główne tuleje tylnego wózka nie są pozrywane ale mogą być rozwulkanizowane. a tuleje z filmiku ciężko powiedzieć jaką siłę włożyłeś żeby ruszyć tą tuleje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleje z filmika są do wymiany. Chodzą jakby były posmarowane - guma rozwulkanizowana. Nie wiem jak w e60/e61 ale zmieniałem kiedyś tuleje wózka w e39 touring (wizualnie ciut inne i większe niż w e60/e61) i one były dodatkowo wypełnione taką mazią, która wypływała z tulei pod wpływem pęknięć warstwy wierzchniej od zużycia. Jeżeli w serii e60/e61 jest podobnie to może to tłumaczyć ten czarny syf wkoło tulei z filmu.

Moim zdaniem warto te tuleje zmienić (koszt koło 400 zł) - cena dosyć okazyjna bo do e39 kosztują 850 :norty:

Poza tym tak jak wspomniano wcześniej wymiana tulejek pływających daje spore efekty - ich luz jest ciężki do stwierdzenia bez rozbierania zawieszenia - pod obciążeniem działa na nie duża siła. Jak się je potem porówna z nowymi to można mieć niezłe zdziwko. Wywalone tulejki pływające również wpływają na prowadzenie auta i utrzymanie toru jazdy - uszkodzone pozwalają kołu zmieniać kąt w niekontrolowany sposób.

 

Do wymiany obydwu rodzai tulejek potrzeba odpowiednich ściągaczy (da się je kupić, albo zrobić samemu) - młotkiem się tego nie rozbierze :nienie:

 

Nieco ułatwione zadanie będą miały osoby z zawiechą Nivo (kompem opróżnić układ), w przypadku sprężyn trochę wyższa szkoła jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Witam. Odkopie temat. Spotkała mnie bardzo dziwna sytuacja. Po wymianie 4 tuleji tylnego wózka w BMW e60. Nagle przy ruszaniu lub zmianie kierunku jazdy do tyłu słychać stukanie tak jak by coś uderzało o podłogę lub dostawało naprężeń. Wózek porusza się góra dół na tulejach tak jak na filmie. W oryginale, śruby dokręcone fest. Brakuje pomysłu co może być przyczyną. Jakieś sugestie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.