Skocz do zawartości

BMW 528 - błąd czujnika


weider91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam BMW 528 2000 rok, 2x vanos. Od jakiegoś czasu pokazuje mi się kontrolka check engine, na początku pokazywała się i znikała, ostatnio non stop była, po podpięciu do kompa pokazało czujnik wałka rozrządu na zaworze wydechowym, mianowicie ten pod nr 5 :

 

http://vlep.pl/igkp03.jpg

 

 

zamówiłem używkę oryginalną, zgodną z numerem części (sprzedawca zapewniał, że wyciągnięty ze sprawnego auta i to był nawet ten sam model czyli 528) wymieniłem i po jakichś parunastu km zniknęło i znów się pojawiło i tak parę razy,

ale wiadomo, że po wymianie trzeba usunąć błąd, więc usunąłem pojeździłem ok 200-300km miałem nadzieje, że po problemie, a tu znów się pokazał. Macie jakieś pomysły? generalnie auto normalnie odpala, choć problem pewnie z odpalaniem by był, gdyby był walnięty czujni ten drugi na ssącym zaworze, czasem wydaje mi się, że brakuje mu mocy, że nie ma tej mocy której powinien mieć "zamula", że tak powiem. Nie wiem co teraz zrobić, czy zamówić nowy czujnik oryginalny, koszt 370 zł, ale czy to rozwiąże problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A teraz nadal ten sam błąd siedzi, czy tylko widzisz, że check engine się zapala?

 

Check engine kilkadziesiąt różnych problemów może sygnalizować.

Daj jakiś kod błędu, sdjęcie z inpy, czy innego programu, którym skan robisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak u siebie szukałem problemów z braku laku kupiłem czujnik febi, coś koło 100pln chodzi w inter-carsie. Było to z pół roku temu i zero problemów, a mój stary oryginalny póki co leży i czeka aż zamiennik padnie ;)

 

Pytam dokładnie o błąd bo może nie czujnik, a coś innego Ci pada. Solenoid, albo vanos stoi.. Rozważ zakup kabla, zawsze dobrze mieć pod ręką, a nie latać po mechanikach za każdym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprzedawcy mają fajne określenie stanu części.

"Sprawna bo z jeżdżącego auta..."

 

Twoje auto też jeździło pomimo awarii czujnika...

 

Proponuję tym razem kupić NOWY czujnik.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wlaśnie, ze nie mam pewnosci, czy byl sprawny. Gdybym mial chociaz jakiegos znajomego zeby przelozyc i sprawdzic... Czyli nie ma innej opcji, zeby znow wywalal blad tego samego czujnika, ale z innego powodu? Cos tam czytalem gdzies, ze niby przestawiony rozrzad? Lub wtyczka ktora idzie od tego czujnika jest zabrudzona i cos sie dzieje ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby były kody błędów podane wystarczy fotka, ale możesz nagrać też takie coś
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz gdzieś przerwę na wiązce lub w samej wtyczce.. żeby tę usterkę wyeliminować musiałbyś zlokalizować piny we wtyczce od kompa idące do tego czujnika i podłączyć z obejściem ori wiązki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Się nie mylę to spolszczenie dotyczy menu głównego oraz wartości wyświetlanych w Livedata,nazwy usterek oraz ich opisy nadal będą po angielsku lub niemiecku. Plik z językiem polskim należy umieścić w odpowiednim katalogu i wszystko śmiga - tylko zastanawiam Się skąd masz te spolszcznie? Bo wiem, że zajmował Się tym jeden kolega,który nie udostępniał tego każdemu jak leci :?:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spakowałem zdjęcia i filmik, może po kolei jeśli chodzi o błędy , to same zdjęcia robione są przed skasowaniem błędów wraz z checkiem, a na nagranym filmiku na końcu również nagrałem błędy już po wykasowaniu, czyli te które ponownie się pokazały, ale podkreślam, że już bez checka, czyli błędy które wykluczają wywalanie check engine , tak trochę amatorsko to zrobiłem, jeśli będą jakiekolwiek problemy z odczytem, to mogę jeszcze raz to ogarnąć

 

link do paczki :

 

http://www62.zippyshare.com/v/1TeET5cc/file.html waga 14 mega

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co kupować używany czujnik? To jak kupić używane świece bo nie są wypalone. Jak po jego wymianie chwile było ok i to nawet dłuższą chwilę to masz przyczynę. Kupiłeś czujnik trochę mniej zepsuty.

 

Szkoda kasy i nerwów a czujniki nie są mega drogie by kombinować i tygodniami jeździć po warsztatach albo wymieniać niepotrzebnie kolejne części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tych zrzutach wszystkie poważniejsze błędy czyli:151,154, 202,203,227,228 związane są z sondami więc to jest najprawdopodobniejsza przyczyna zapalania Się Check Engine i od tego bym zaczął. Reszta pochodziła z pamięci Shadow i jest mało istotna
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znów zapalił się check engine, o dziwo nawet nim nie jeździłem tylko przepakowałem auto parędziesiąt metrów dalej. Wyskoczyły dwa błędy które prawdopodobnie odpowiadają za świecący się check,których przy zgaszonym checku nie było mianowicie 228 lambda control tolerance bank 2 to big i 227 lambda control tolerance bank 1 to big . Co o tym myślicie? ps. dziś gdy odpaliłem tak dziwnie telepotało mnie w srodku ,dziwnie silnik pracował
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te błędy są spowodowane nieprawidłową mieszanką paliwowo powietrzną.

Tak jak piszesz posprawdzaj przewody od odmy a samą odme najlepiej wymień jeśli tego jeszcze nie robiłeś, a może masz gdzieś nieszczelność w kolektorze - poszukaj.

Sprawdź Inpą przepływkę, sonde lambda no i DISE może daje za dużo powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odmy nie wymieniałem, a jedynie udrożniałem rurkę od odmy z tym rozgałęzieniem, czyli już mniej więcej wiadomo co jest nie tak, aczkolwiek byłem niemal pewien, że znów wywali czujnik, czyli wychodzi na to, że czujnik był uwalony, ale checki nie był od czujnika tylko od mieszanki, bo pamiętam, pare miesięcy wstecz, że już razem z czujnikiem wywalały mi te 227 i 228 błędy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega weider91 nie czytał instrukcji obsługi BMW, jasno jest tam napisane: zapalenie Się check engine oznacza pogorszenie stanu mieszanki
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz szczerze ile kont masz założonych na forum :?: Bo już wcześniej miałem Się zapytać, raz jest weider91 a potem pisze bmwe399 :norty: i wszystko z jednego kompa i w jednym temacie :nienie:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.