Skocz do zawartości

e90 330XD jakiego diesla tankowac


brushu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W krajach europejskich należy zwracać uwagę, żeby na dystrybutorze znajdowała się informacja o zgodności paliwa z normą EN 590. W zależności od strefy klimatycznej paliwo to oferowane jest w odmianach o różnej temperaturze krzepnięcia. Standardowe oleje napędowe mogą zawierać kilkuprocentowe domieszki biokomponentów.

 

Olej napędowy premium

 

Na większości stacji poza standardową „ropą” można znaleźć również droższe paliwo, które jednak nadal odpowiada wymogom tej samej normy, co olej standardowy, tzn. PN-EN 590. Są to np.: DieselGold (Statoil), Verva ON (Orlen), V-Power Diesel (Shell), Ultimate Diesel (BP) czy Dynamic Diesel (Lotos).

 

Różnice wynikają zwykle z zastosowania innych pakietów dodatków uszlachetniających, detergentów, substancji smarnych oraz poprawiających przebieg procesu spalania. Niektórzy producenci stosują w przypadku takiego paliwa domieszkę oleju GTL – syntetycznego, niezwykle czystego oleju napędowego pochodzącego nie z przeróbki ropy naftowej, ale uzyskiwanego z gazu ziemnego.

 

Z różnych testów wynika, że paliwa tego typu rzeczywiście spalają się nieco lepiej – przyrost mocy i poprawa kultury pracy silników są czasem zauważalne, choć nie należy oczekiwać cudów.

 

W przypadku nowych diesli o bardzo precyzyjnie wykonanych i delikatnych układach wtryskowych dużą korzyścią jest większa ilość dodatków utrzymujących układ zasilania w czystości. Największą zaletą tych paliw jest jednak to, że reżimy jakościowe są w ich przypadku wyższe niż przy paliwach standardowych – ryzyko wpadki jest więc mniejsze.

 

Biodiesel

 

Na coraz większej liczbie stacji znaleźć można dystrybutory z oznaczeniami: B100, Bio100, Bioester, FAME. Paliwo to jest wyraźnie tańsze od oleju napędowego. Wbrew temu, co sądzą niektórzy, nie jest to wcale zwykły olej roślinny, lecz mieszanina estrów metylowych kwasów tłuszczowych. Jego konsystencja i właściwości fizykochemiczne są zbliżone do parametrów oleju napędowego.

 

Są jednak i różnice, które sprawiają, że w wielu przypadkach tankowanie tego paliwa wiąże się z dużym ryzykiem. Jest ono doskonałym rozpuszczalnikiem, agresywnym wobec wielu materiałów używanych np. jako uszczelnienia w układzie paliwowym. Ponadto, w przeciwieństwie do zwykłego diesla może wchłaniać z otoczenia znaczne ilości wody, przez co przyspiesza korozję elementów układu zasilania.

 

Jego wadą jest też ograniczona trwałość – już po kilku tygodniach przechowywania właściwości tej mieszanki mogą się pogarszać. Żaden nowoczesny diesel z filtrem cząstek stałych nie został przez producenta dopuszczony do stosowania takiego paliwa!

 

Gwoli sprawiedliwości – używając biodiesla w starszych, prostych, intensywnie użytkowanych konstrukcjach (paliwo nie może długo leżakować w baku), można sporo zaoszczędzić.

 

Uwaga! Poza powyższym paliwem, odpowiadającym normie PN EN 14214, szczególnie za granicą można spotkać punkty oferujące jako paliwo czyste oleje roślinne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak rozumiem to oznacza ze np na orlenie mozna tylko lac verve a nie 20gr tanszy biodiesel? Na pewno tak jest? Do tej pory lalem ta tansza wersje wiec jak trzeba to przejde na drozsze paliwo ale jak nie trzeba to po co. Mowie o 330xd.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie mył biodiesla z dieslem z dodatkiem biodiesla

Dodatek biodisla nie jest zły bo ma b.d. właściwości smarując.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo rzadko tankuję diesla premium, ale kilka dni temu zatankowałem full: Shell V-Power Nitro +, i efekty zadziwiające. Wyraźnie spadło spalanie i silnik zauważalnie lepiej się zbiera.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dosyć sceptycznie podchodzę do do sprawy spalania i osiągów na paliwach premium. Jestem w stanie uwierzyć że spalanie spadnie o te 2-3 procent, a 100 km/h osiągnę o 0,1 sek szybciej...ale teraz różnice wyraźnie zauważyłem na +, chociażby po wskazaniach BC (zawsze kasuje spalanie, średnią prędkość i licznik). Myślę że wpływ na to może mieć pogoda - mniejsza wilgoć w powietrzu w porównaniu z poprzednimi dniami i przez to jest lepiej.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paliwa premium były poruszane na wielu forach wiele razy

nigdzie nikt nie potwierdził jakimiś wiarygodnymi testami ze maja one cudowne działanie

wydaje Ci sie, że warto lać diesla 10% (? nie wiem ile ono kosztuje))droższego od zwykłego, dla 2-3% oszczędności w spalaniu? trochę wg mnie się nie kalkuluje :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalkuluje się gdy jest w tej samej cenie co zwykły diesel - ja tak trafiłem. W innym przypadku to już raczej niekoniecznie.

Różnica w cenie rzeczywiście jest zbyt duża i niewiele osób się decyduje na paliwa premium.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

95% tankowań to u mnie zwykły diesel. Diesel premium może zaszkodzić głównie...portfelowi :wink:

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest bardziej skomplikowana jak wam sie wydaje poniewaz nie kazde paliwo premium jest premium :)

Wielu sprzedawcow naciaga swoich klientow oferujac zwykle paliwa lekko wzbogacone uszlachetniaczem.

Na dzien dzisiejszy napewno dobrej jakosci paliwo premium mozna kupic na :

 

STATOIL (miles plus diesel) - tansze

SHELL (diesel nitro+)-drozsze

 

Zwykly uzytkownik nie majacy pojecia o paliwach nie jest w stanie sam rozroznic jakosci paliw wiec powiela stereotyp iz tego typu paliwa nic nie daja.

Nie jest tez prawda ze zwykla ropa ( a w kazdej jest biododatek!!!) sluzy najlepiej silnikom bmw common rail.

Do tego by poznac jakosc tych paliw nalezy zatankowac 3-4 pelne zbiorniki paliwa najlepiej wczesniej wymieniajac filtr ON i sprawdzic poprawne dzialanie termostatu silnika.

 

PS.W tamtym sezonie mozna bylo jeszcze tankowac dobry ON lotos dynamic ale niestety jakosc spadla i dzis nie polecam tego robic.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi nie o korzyści ze spalania tu chidzi... na to nie patrze

ogolnie slyszalem o paliwach premium ze sa zdrowe dla dpf i ukladu wtryskowego plus maja wartosci czyszczące.

plus silnik z lepsza kultura pracy chodzi

jak ktos chce oszczędzać to polecam mal silnik i lekka nogę mysle za jak ktos mysli o premium bo moze mu mniej spali to moze sobie darowac...

 

zapytam dla rozwijania jeszcze wątpliwości bo znajduje sie za granica.

rozumiem ze ten dies z 7‰ bio dodatkow to nie jest typowy bio diesel tylko zwykly diesel i moge go tez smialo tankowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej by bylo bys tankowal max do 3% biododatkow ON.

Tam gdzie paliwo jest tanie to napewno jest 7-8% syfu bio.

Do DPF potrzebny tez jest konkretny olej silnikowy.

 

PS.Obejrz dokladnie swoj korek wlewu paliwa a tam jest nalepka "no bio additives" :)

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Pisałem wcześniej że spadło mi spalanie po zatankowaniu Nitro+. Jest to prawda, ale wcześniej zmieniłem też opony na zimowe R17 225/45. Letnie były R18 225/40 i 255/35. Myślę że to ma decydujące znaczenie w kwestii spalania, do tego może sprzyjająca pogoda itp.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba sobie zadać pytanie. Ile leży w zbiorniku zwykły diesel , a ile leży ten droższy. Droższy tankowany jest sporadycznie przez tzw"gadżeciarzy z turbinką kowalskiego" licząc , że poprawią osiagi swojego auta i będą jeździli na kropelce. Ten ON jest po prostu stary, leżący pewnie z rok w zbiornikach, a to jest dla mnie pierwszy minus , żeby nie tankować. Po drugie, idzie zima i do zwykłego oleju napędowego dodawane są dodatki zimowe, czego znowu nie uświadczysz w vpowrze lub jemu podobnych paliwach.

Jeśli ktoś sądzi , że będzie miał czyściutki układ paliwowy to może ok, ja wolę sobie kupić raz na 3-5tys km specyfik do beemki czyszczący wtryski.

podejrzewam ,ze chyba na tym lepiej wychodzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Każdemu, kto wierzy w bajki o super paliwach V-power, czy inne Vervy polecam taki eksperyment, żeby przy tankowaniu zalać sobie w słoiczek to co się leje do baku i opisać z kiedy to paliwo i z jakiej stacji. Po objechaniu wszystkich stacji w mieście będzie miał piękną kolekcję takich samych paliw z BIOdodtakami na poziomie 7% o przeróżnych, mniej lub bardziej finezyjnych nazwach. Eksperyment jest prosty i skutecznie leczy z wiary w bajki o hiper-super-extra paliwach. :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bzdury piszesz i tyle. W słoik nie muszę nic lać bo przy dyspozytorze mam już wgląd w kolor paliwa i jest różnica. Jadąc na różnych paliwach (z dodatkiem bio i bez) też czuję różnice i nie potrzeba do tego laboratorium.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na Aral piszą że Ultimate nie ma z reguły dodatków bio...

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na polskim rynku są dostępne dwa rodzaje paliwa ON - czyste i zbiokomponentami, mowa o zwykłym oleju a nie jakimś premium. Orlen sprzedaje paliwo z dodatkami biokomponentów, na lotosie jest sprzedawany czysty On.

On sprowadzany z zagranicy jest czysty i jest zwykle dużo tańszy od innego(zwykle najtańsze stacje w mieście) jest on taki sam jak z lotosu, jakością nie odbiega w żaden sposób, jest on tańszy bo omijany jest wtedy jeden z podatków, i lepiej wychodzi pojechać zagranice i przywieźć niż kupić w polskiej rafineri.

On bez biokomponentów ogólnie powinien być lepszy dla samochodu, minimalnie mniej powinien palić.

Tankując na stacji, pracownicy powinni wiedzieć skąd mają paliwo i jakie ono jest.

Ogólnie rzecz biorąc to polecam tankować czysty ON chodź nie wyczujecie żadnej różnicy.

Najlepiej tankować cały czas na jednej stacji paliw, bo czysty ON i ON z biokomponentami niezbyt za sobą przepadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.