Skocz do zawartości

Montaz aktywnego tempomatu


sadurek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zastanawiem sie nad doposazeniem mojej f11 520d 2011 w aktywny tempomat. Obecnie mam zwykly tempomat z funkcja hamowania.

Pytanie czy oprocz:

 

Radar

Uchwyt i kratka w zderzak

Komputer sterujacy

Pompa dsc

Przyciski kierownicy

Kodowanie

 

Cos wiecej potrzeba? Jak z instalacja elektryczna?

 

Pozdrawiam

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, że nie macie na myśli LIM na kierownicy (czyli limit prędkości) tylko ustawiając tempomat RES np na 150 - nigdy, nawet z przepaści nie osiągnie 151?

 

W sumie to nie wiem do czego się może przydać taka fukcjonalość tempomatu, może tylko by więcej spalać paliwa :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dziala tak ze jak zmniejszamy predkosc dzwigienka i jesli przytrzymamy lekko w dol to samochod hamuje tylko silnikiem (wytraca predkosc), a jak przytrzymamy mocniej do dolu (drugi "poziom") to samochod uruchamia hamulce i zwalnia duzo mocniej i szybciej. U mnie pojedyncze "lekkie" nacisniecie zmniejsza predkosc o 1 mile a pojedyncze "mocne" nacisniecie zmniejsza predkosc o 5 mil uruchamiajac przy tym hamulce.

 

Ot cala filozofia. Nie wiem czy wszystkie f10 to maja??

 

Fajna sprawa bo mozna jezdzic po autostradach kompletnie nie uzywajac pedalu hamulca.

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dokładnie tak jeżdżę, z tym, ze nie mam opcji hamowania (chyba) - krótkie puknięcie zbija lub podnosi prędkość o 1km, a mocne do całej dziesiątki w górę lub w dół (czyli jak jadę 121 to dobije mi do 130, ale jak 128 to też do 130 i analogicznie jak w dół). Z tym, że auto nie hamuje hamulcem w przypadku redukcji, lecz wytraca prędkość silnikiem (co ładnie widać na ekonomizerze).

 

PS - a jeżdżę sporo, bo ok 5-6tyś/miesiąc po A4 :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dokładnie tak jeżdżę, z tym, ze nie mam opcji hamowania (chyba) - krótkie puknięcie zbija lub podnosi prędkość o 1km, a mocne do całej dziesiątki w górę lub w dół (czyli jak jadę 121 to dobije mi do 130, ale jak 128 to też do 130 i analogicznie jak w dół). Z tym, że auto nie hamuje hamulcem w przypadku redukcji, lecz wytraca prędkość silnikiem (co ładnie widać na ekonomizerze).

 

PS - a jeżdżę sporo, bo ok 5-6tyś/miesiąc po A4 :)

 

Pozdrawiam

 

Też sporo jeżdżę A4 i faktycznie jest to super narzędzie biorąc pod uwagę kulturę jazdy kierowców lewym pasem.....pfff. Również steruję wszystko z palca nie używając gazu i hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedz sie czy na pewno trzeba wymieniać pompę, z tego co patrzyłem to chyba nie w każdym przypadku trzeba zmieniać pompę dsc ale tego nie jestem pewien.

 

Skoro tempomat ma funkcje hamowania czyli No mamy ustawiony na 150 i nagle zmienimy na te 100 i auto zacznie gwałtownie hamować hamulcami to na co zmieniać pompę? Czym by sie różniła ona od tej z radarem? Sprawdzałem to kiedyś po numerach czesci i nie było to jednoznaczne bo czasami mi wychodziło ze sa takie same, tyle ze sprawdzałem to dla silników R6 3.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie teraz nie mam pewności co do pompy.. sprawdze dzis numer ser mojej. A co z kamera Kafas? Jest musi byc?
Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moim zdaniem musisz wymienić DSC i ICM.

KAFAS jest potrzebna do funkcjonalności zapobiegania najechaniu, natomiast do funkcjonalności samego radaru aktywnego (Stop&Go) nie wiem czy jest niezbędna.

Generalnie moim zdaniem nieopłacalna rozbudowa, aczkolwiek sam ACC jest bardzo przydatnym dodatkiem (zwłaszcza, jeśli ma dodatkowo opcję "Jazdy w korku", przydatną w mieście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszty nie sa wielkie - radar 500zł, sterownik, 700, przyciski w kierownicę 450, kratka zderzaka 150. Sprawdzę moją pompę dsc, poczytam troche jak to założyć, zapytam w aso angielskim o kalibracje i podejmę decyzję :)

Kusi mnie to ze w UK jeszczę w 85% po autostradach i to ma tu sens.

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam ja również doposażam swoją ale mam wybór i nie wiem co wybrać i jakie są różnice.

 

Pierwsza to:

 

Dla samochodów z

Asystent omijania korków (S5ARA) = NIE

i

Driving Assistant Plus (S5ATA) = TAK

i

Aktywna reg. prędkości+funkcja Stop&Go (S5DFA) = TAK

i

M Kierownica skórzana (S710A) = TAK

 

Przełącznik kierown. wielofunk. M-sport.

61 31 7 849 412

 

Druga to:

 

Dla samochodów z

Asystent omijania korków (S5ARA) = TAK

i

M Kierownica skórzana (S710A) = TAK

 

Przełącznik kierown. wielofunk. M-sport.

61 31 7 847 654

 

Dziękuję za wyjaśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

5AR wymaga 5AT, bo na danych zeń czerpanych opiera swoje działanie (a właściwie to wymaga 5DF + Lane Control będącego składnikiem 5AT/5AS).

Czyli opcja nr 2 jest pełniejsza, bo w domyśle musi zawierać obie funkcjonalności wymienione w opcji nr 1.

 

Swoją drogą dziwne to tłumaczenie "Asystent omijania korków" - chciałbym coś takiego mieć w aucie :wink:

Niestety 5AR to jedynie "Asystent jazdy w korku", choć w praktyce nawet wygody ficzer...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informację i chyba zrezygnuję z tego "asystenta omijania korków" bo w praktyce "chyba" wygląda to tak że jeden i drugi działa tak samo tylko przy tym pierwszym z funkcją stop & go utrzymuje odległość za poprzedzającym samochodem i wyhamuje oraz ruszy sam a w tym z asystentem chyba tak samo tylko trzeba trzymać ręce na kierownicy bo w kierownicy jest czujnik. Dobrze myślę? czy są jeszcze jakieś różnice?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Asystent 5AR oprócz samodzielnego ruszania/hamowania jest w stanie dodatkowo korygować tor jazdy (dlatego oprócz 5DF wykorzystuje Lane Control - czyli informację o położeniu auta na pasie ruchu).

Łatwiej go też używać przy niskich prędkościach niż 5DF - jest bowiem zaprojektowany do pracy w zakresie prędkości 0-40 km/h.

 

Tempomat Stop&Go (5DF) działa teoretycznie od 30 km/h wzwyż - choć da się go wykorzystać w korkach, ale aby go aktywować trzeba choć na chwilę uzyskać prędkość >30 km/h.

Poza tym 5DF po 5 sek. postoju sam już nie ruszy, trzeba wymusić ruszenie poprzez "muśnięcie" pedału przyśpieszenia, co w korkach bywa uciążliwe (teoretycznie kodowaniem da się wydłużyć ten czas - ale akurat to kodowanie nie zawsze chce działać, zwłaszcza w nowszych rocznikach F10/F11).

5AR ruszy samodzielnie nawet po długim postoju. Pod warunkiem trzymania ręki na kierownicy (co akurat da się wyłączyć kodowaniem) :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie, zastanawiam się nad dołożeniem radaru ACC.

 

Kupiłem wiązkę do tej opcji w pas przedni, dodatkowo wiązkę zderzaka która ma jakiś dodatkowy czujnik w miejscu nad radarem od spodu zderzaka.

W jaki sposób sprawdzić pompę ABS czy jest odpowiednia? Poza wiązkami które już mam i radarem to jest konieczność zmiany instalacji?? Który moduł trzeba wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.