Skocz do zawartości

X5 E53 3.0d Błąd Transmisji - "Trans. Failsafe Prog."


Flo_HF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dziś przy ruszaniu spod świateł samochodem mocno szarpnęło dwa razy i pojawił się komunikat na wyświetlaczu deski rozdzielczej "Trans. Failsafe Prog." samochód przestał zmieniać biegi, silnik kręcił na wysokie obroty, stracił moc, ledwo dojechałem do domu. Przyjechała lawetka i pojechała do mechanika. Ja cały w nerwach że skrzynia za 6 koła do wymiany. Dostałem od niego telefon że sam teraz jeździł i jest wszystko ok. Powiedział że komputer pokazuje że jest błąd transmisji z 2 na 3 bieg, ale że to jakiś sporadyczny błąd bo wszystko wygląda mechanicznie na w porządku. Natomiast dobrze by było wyeliminować to żeby się więcej nie powtórzyło bo to strach, a jakaś przyczyna musi być no bo to nie jest normalne. Tego błędu chyba wcześniej nie było. Proszę o jakieś porady co można z tym zrobić.
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Miałem podobnie ale u mnie był błąd z 4 biegu na 5, po ponownym odpaleniu wszystko wracało do normy do (błąd wyskakiwał jak jechałem np 80 i chciałem wyprzedzić wciskajac gaz do połowy, przy wciskaniu gazu delikatnie lub do oporu nic sie nie działo) myślałem że skrzynia do regeneracji bo tak mówili rożni mechanicy. Niektórzy że to tarcze sprzęgła lub konwerter okazało się że problem był z czujnikiem przekazującym moment z silnika na skrzynie mimo ze na komputerze nie pokazywalo zadnych błędów mechanik sprawdził ten czujnik "mechanicznie" i okazało się że jest on do wymiany a kosztuje grosze w porównaniu z regeneracją skrzyni. Może masz podobnie, wiem że każdy chce wyciągać i regenerować skrzynie bo to jest kasa ale sztuką jest rozwiazanie problemu bez naciagania klienta na niepotrzebne koszty. U mnie dodatkowym objawem był brak kickdownu (i też mi mowili że pompa w baku, lub progowa, że pedał do wymiany) po wymianie czujnika wszystkie objawy ustąpiły i smigam z uśmiechem na ustach do dzisiaj. Koszt niewielki myślę że warto sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz co to jest dokładnie ten czujnik i w którym miejscu on jest?

Może jeszcze ktoś ma jakąś podpowiedź jakby się okazało że to nie wina tego czujnika?

Trochę mnie sprawa martwi bo tego błędu nie było, samochód kupiłem tydzień temu i do tej pory było w porządku, zastanawiam się czy moja dosyć gwałtowna jazda, czasami szybkie starty spod świateł coś tu nie spowodowały, bo naczytałem się już po fakcie że raczej tak nie powinno się robić.

Najbardziej boję się że to jednak coś z samą skrzynią, bo wiadomo z czym i jakimi kosztami wiąże się naprawa / wymiana skrzyni, niby dostałem informację że ze skrzynią ok, no ale różnie może być, przeczytałem też gdzieś że te skrzynie właśnie po ok 200k przebiegu zaczynają szarpać i wchodzić w tryb awaryjny, własnie u mnie coś takiego się zadziało, jak jeździłem to pare razy ostro szarpnęło ale uznałem że to normalne, teraz szarpnęło dwa razy, wyskoczył błąd no i samochód ledwo dojechał :(

http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznie moze byc , u mnie za remont zf'a wyszlo prawie 4000 zl ale sa duze serwisy gdzie policza cie nawet 6000zl . Sprawdz czujnik abs bo on tez kilku osobom powodowal wchodzenie skrzyni w tryb awaryjny. W polsce 10 letnie diesle prawie wszystkie maja po 200000km a tak naprawde sa skrecone z 300 albo i 400 k km ;) - mowa o suvach bo flotowe to maja z 500 k km i wiecej . Nie ma sie czym przejmowac , praktycznie kazde x5 z przebiegiem 200-300000km czeka taki remont ;)s Jak zrobisz remont to nie bedziesz sie musial martwic automatem przez kilka nastepnych lat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie remontu czy już nawet nie wspomnę o wymianie skrzyni chcę przynajmniej narazie uniknąć, samochód mam tydzień. Mechanik jak do niego samochód dotarł przejechał się nim i powiedział że jest ok, jakby się skrzynia uszkodziła to by cały czas coś było nie tak. A tak jest problem podobny do tych które wyszukałem w guglach, po zgaszeniu silnika i ponownym włączeniu problem znika. W moim przypadku też tak było, tylko chcę się tego cholerstwa pozbyć żeby się nie powtórzyło.

Nie wiem czy wspominałem ale jak jeździłem to kilka razy szarpnęło bodajże przy odpuszczeniu gazu. Tak mi na myśl przyszło że może najsensowniej byłoby wymienić olej w skrzyni.

http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wymien olej z filtrem, bedziesz wiedzial od razu czy masz duzy problem, czy maly, badz nie masz problemu wcale, stan miski da od razu odpowiedz...U mnie dla przykladu, w e46, wadliwa przeplywka powodowala wchodzenie w tryb awaryjny skrzyni. Takie ciekawostki....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam dokładnie nazwy czujnika ale wiem na pewno że jest on odpowiedzialny za przenie sienie momentu obrotowego z silnika na skrzynie. W moim przypadku był prosty test: nie wiem czy ten tryb awaryjny wskakuje Ci zawsze w takiej samej sytuacji, u mnie bylo to kiedy jechałem 80 i chciałem ani słabo ani mocno przycisnąć do 100 czy więcej, skrzynia wchodzila w tryb awaryjny, sprawdź u siebie czy ten tryb awaryjny wyskakuje Ci zawsze przy gwałtownym ruszaniu czy innym stałym przypadku, bo jesli wyskakuje zawsze w tych samych powtarzających się warunkach może oznaczać to że unikniesz niepotrzebnych kosztów (przynajmniej teoretycznie) a jeśli nie to regeneracja skrzyni będzie nie unikniona. Co do wymiany oleju to jeśli wiesz że ktoś przed Tobą wymieniał olej regularnie co 60 tys to możesz śmiało taki olej wymienić jeśli nie wiesz tego w 100 % a skrzynia poza trybem awaryjnym działa płynnie i nie szarpie to daruj sobie wymianę oleju bo tylko przyśpieszysz czas do jej regeneracji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tompik, u mnie podobno to był błąd z 2 na 3 bieg więc będzie mi to łatwo sprawdzić i sprawdzę to tak jak mówisz, z tego co pamiętam gdy to się przydarzyło ruszałem w miarę normalnie ale pedał był właśnie gdzieś tak do połowy wciśnięty. Z tego co się dowiedziałem od sprzedawcy nigdy nie był wymieniany olej w skrzyni, gość pytał się mechaników i jedni mówili żeby wymieniać, drudzy żeby nie wymieniać i ostatecznie nie wymienił. Skrzynia jak wspomniałem czasami szarpie bodajże w sytuacji jak podczas rozpędzania gdzies na 2 / 3 biegu puszczę gwałtownie gaz. Gdy skrzynia zmienia sobie biegi również coś tam czuć. Na postoju gdy zmieniam z D na R i odwrotnie czuć wibrację - dziś to sprawdzałem bo zabrałem bryczkę z warsztatu i jako ciekawostka podczas zmieniania z D na R ruszało mi się do góry i do dołu lusterko pasażera :shock: Jakiś system wspomagający widoczność podczas cofania czy jak?

 

Do domu wróciłem bez niespodzianek ale jechałem już nie tak na luzie tylko z lekkim kijem w żopie że zaraz może mi skrzynia znowu paść, delikatniej jechałem. Błąd został skasowany i nie wyskoczył ponownie, poradzili mi żeby narazie nic z tym nie robić że być może coś sporadycznego i tak narazie zrobię, pojeżdżę i zobaczę.

http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś to sprawdzałem bo zabrałem bryczkę z warsztatu i jako ciekawostka podczas zmieniania z D na R ruszało mi się do góry i do dołu lusterko pasażera :shock: Jakiś system wspomagający widoczność podczas cofania czy jak?

 

Tak się dzieje gdy przełącznik od regulacji lusterek ustawiony jest na lusterko pasażera, jak przełączysz na regulację lusterka kierowcy, będzie normalnie. Taki bajer do cofania :).

 

Mam ze swoją skrzynią dokładnie ten sam problem. Szkoda według mnie nerwów i odkładam kasę na regenerację, bo już 2 magików sprawdzało mi skrzynię, wymieniali olej itp. Na to wszystko poszedł z tysiąc, który mógł pójść w regenerację. Skrzynia ciągle co jakiś czas przełącza się w tryb awaryjny przy gwałtownym przyspieszaniu, pojawił się kangurek itp. Teraz jak wyprzedzam przełączam skrzynie na manual i jest ok :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

mam ten sam problem, na forum jest dużo na ten temat, co powoduje zapalenie 3 słynnych lampek (zebrane z FORUM):

X-drive to skomplikowany system.

1. Wadliwy czujnik kata skrętu.

2. Olej w skrzyni poza normami.

3. Brak kalibracji po wymianie oleju w skrzyni biegów, komp nie myśli tylko liczy czas i po danym czasie bum.

4. Wadliwa pompa dsc.

5. Uszkodzenie reduktora.

6. Uszkodzenie, zapieczenie dyferencjałów.

7. Uszkodzenie zębatki (to prawie zawsze idzie z uszkodzeniem reduktora).

8. Uszkodzenie czujnika abs.

8. Wadliwe opony.

9. Skrzynia biegów, sterownik i itp.

10. Uszkodzenie licznika - być może to mój problem, fura po remoncie skrzyni u Semka i wsio oki, i nagle się powoli zaczęło pojawiać, miałem jeszcze gwarancję, ale olałem, i coraz częściej i tak dalej, żaden program nie łapie błędu, nawet Artur Dziqsek zdalnie, w końcu nie zgasiłem silnika podjechałem do gościa i złapaliśmy błąd "problem z porozumieniem działaniem Linii K-bus", nie zwarcie i itp., tylko ogólnie problem linii K-bus. Najśmieszniejsze jest to, że po pierwszym razie byłem u mistrza od skrzyń w Raszynie i to samo od razu powiedział mimo, że fura sprawdzana bez błędu w danym momencie. (nazwał to problemem na kablach przesyłających komendy itp.).

To chyba gruba robota:

http://picoauto.pl/ciekawe-przypadki-mini-2001-k-bus.html

Chętnie bym się dowiedział więcej szczegółów o tym czujniku obrotów.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddałem swoją do jednego z większych serwisów ASB, w zasadzie podobno skrzynia jest ok, jakieś błędy były z kiedyś w skrzyni, że to podobno może być kwestia uszkodzonych modułów. Dawał mi do zrozumienia że w zasadzie skrzynia jest w niezłym stanie, powiedziałem że proszę zrobić co Pan uważasz tak by auto pojeździło - ile przewidywać pieniędzy? - 6-8 tyś :/
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

mam ten sam problem, na forum jest dużo na ten temat, co powoduje zapalenie 3 słynnych lampek (zebrane z FORUM):

X-drive to skomplikowany system.

1. Wadliwy czujnik kata skrętu.

2. Olej w skrzyni poza normami.

3. Brak kalibracji po wymianie oleju w skrzyni biegów, komp nie myśli tylko liczy czas i po danym czasie bum.

4. Wadliwa pompa dsc.

5. Uszkodzenie reduktora.

6. Uszkodzenie, zapieczenie dyferencjałów.

7. Uszkodzenie zębatki (to prawie zawsze idzie z uszkodzeniem reduktora).

8. Uszkodzenie czujnika abs.

8. Wadliwe opony.

9. Skrzynia biegów, sterownik i itp.

10. Uszkodzenie licznika - być może to mój problem, fura po remoncie skrzyni u Semka i wsio oki, i nagle się powoli zaczęło pojawiać, miałem jeszcze gwarancję, ale olałem, i coraz częściej i tak dalej, żaden program nie łapie błędu, nawet Artur Dziqsek zdalnie, w końcu nie zgasiłem silnika podjechałem do gościa i złapaliśmy błąd "problem z porozumieniem działaniem Linii K-bus", nie zwarcie i itp., tylko ogólnie problem linii K-bus. Najśmieszniejsze jest to, że po pierwszym razie byłem u mistrza od skrzyń w Raszynie i to samo od razu powiedział mimo, że fura sprawdzana bez błędu w danym momencie. (nazwał to problemem na kablach przesyłających komendy itp.).

To chyba gruba robota:

http://picoauto.pl/ciekawe-przypadki-mini-2001-k-bus.html

Chętnie bym się dowiedział więcej szczegółów o tym czujniku obrotów.

pozdro

Zle dzialajacy Reduktor xdrive prawie zawsze wywala bledy zwarcia na lini k-line.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

ten sam komunikat wyskoczył mi i silnik zgasł podczas jazdy, nie chce odpalić ponownie. po podpięciu pod kompa pokazuje tylko bład 3E90 czujnik pozycji wału korbowego.

Problem ze skrzynia pozwolił by raczej odpalić auto ewentualnie by nie jechało ale odpalić powinno.

Jutro będę wymieniał czujnik pozycji wału zobaczymy co będzie.

Jeśli macie sugestie chętnie wysłucham

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dodam swoją ciekawą historię z "Trans Failsafe Prog." w X5 E53 3.0d

Jadę dzisiaj autostradą. Przy przyspieszeniu dosyć mocnym wyskoczył błąd. Samochód zwolnił do 60km/h i tak jechałem z sercem na dłoni na awaryjnym pasie z dzieciakiem z tyłu.

Przejechałem 8km do najbliższego mechanika. Po wykasowaniu bledow , zgaszeniu i odpaleniu auto normalnie jedzie.

Pomyślałem sprawdzę czy wszystko ok. Wyjechałem za bramę lekko przyspieszam i hamuje. Pedał hamulca w podłogę i kontrolka płynu na czerwono. Cieknie przy prawym kole płyn hamulcowy jak fontanna.

Jutro laweta.

Ciekaw jestem czy możliwe jest to, że te dwa elementy są połączone, czy to już rodzaj jakiejś opatrzności;)

 

 

Edytowane przez MDBan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.