Skocz do zawartości

Dobra dusza z ASO poszukiwana - czy mam sonde L?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Szukam dobrej duszy z ASO która mogłaby sprawdzić po kodzie vin dokładną specyfikacje mojego auta a dokładnie;

 

-czy fabrycznie auto miało założoną sonde lambde?

 

Pozdro

Opublikowano

problem na 99% procent rozwiązany,sondy niema i niebyło(M50 2.0l-90r) a o dziwo

-jest założony katalizator!

co to, bmw przechodziło jakiś kryzys finansowy i nie zakładało sond

a przecierz katalizator chyba droższy?

Opublikowano
OT: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Kto to wrócił !!! Robert !!! No to teraz mozemy spać spokojnie. Pozdrawiam. :mrgreen:
Opublikowano

To ciekawe, że jest katalizator.

Były wersje bez katalizatorów i sond, ale żeby bez samych sond?

Podejrzewam. że ktoś domontował ten wydech z katalizatorem w celu zalegalizowania tego auta w kraju, do którego zostało ono sprowadzone.

Pamiętam że u nas chyba od lipca 95 roku jest ten przepis i jak sprowadzałem w 95 roku opla z Niemiec to montowałem do niego właśnie katalizator "na sztukę", żeby przejść pierwszy przegląd.

Inna sprawa że taki katalizator długo nie pociągnie w aucie bez sondy, no bo co wykryje za bogatą lub za ubogą mieszankę.

Opublikowano

dziwi mnie to nadal, dlatego szukam tej specyfikacji fabrycznej(konkretnego auta)

-ale widać nie takie proste

zabieram sie do zakładania sondy,może nie będzie zapóźno dla kata

ciekaw jestem czy po podpięciu sondy wystarczy tylko reset komputera?

Opublikowano
No właśnie dziwne to jakieś kat bez sondy... Chyba była jakaś rzeźba. Jeśli sondy nie było fabrycznie a kat dołożono to jak założysz sonde nową chyba nie będzie gdzie podpiąć.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
jestem o tyle w dobrej sytuacji, że mam kable z gniazdem(zaślepione) do sondy tam gdzie powinny być, musze jeszcze wspawać gniazdo z gwintem w wydechu,wkręcić sonde i chyba wszystko
Opublikowano

A czy po zamontowaniu komputer będzie "widział" tą sondę?

Przecież nie chodził chyba do tej pory na trybie awaryjnym.

Może trzeba go przeprogramować.

Opublikowano

To czy jest w programie do sterowania silnikiem zapisana aktywna praca sondy lambda, można sprawdzić mierząc sondę.

W pierwszej kolejności zanim zakupisz sondę sprawdź we wtyczce do sondy, czy jest zasilanie do grzałki sondy (pomiędzy dwoma pinami ma być 12V) i na pozostałej parze dwóch pinów ma być napięcie 0,45V, czyli 450mV. - pomiarów dokonuj najlepiej na odpalonym silniku. Jeżeli zasilania będą, a zwłaszcza to drugie to mamy pewność że moduł silnika jest przygotowany na możliwość podpięcia sondy.

W tym momencie można sondę zakupić, podłączyć i dla sprawdzenia, czy jest zapisany program, przemierzyć na pinach pomiędzy którymi było napięcie 450mV czy zaczyna ono się zmieniać w granicach 0d 50 do 900mV. Jeżeli tak to program jest zapisany dla opcji z aktywnością sondy bo sterownik reaguje na jej wskazania i odpowiednio ustala skład mieszanki dla wskazań sondy.

Jeżeli natomiast po podłączeniu sondy napięcie nadal będzie się utrzymywać przy wartości 450mV to może być odpowiedzią że w programie pracy silnika nie ma danych o pracy sondy.

 

Aby ten post nie był mylący dodam, że tylko w tej sytuacji akceptuję napięcie 450mV przy podpiętej sondzie. Normalnie takie zdarzenie świadczy o uszkodzonej sondzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.