Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może ktoś się już spotkał z takim problrmem.Przy gwałtownym dodaniu gazu przy ok 1000 obr/min samochód przyspiesza ale z szarpaniem do momentu aż obroty osiągna ok.2500 i później ciągnie już głądko.Usterka jest dużo bardziej odczuwalna na ciepłym silniku,i tak jakby lekko nie równo pracował na wolnych obrotach (oczywiście też na cieoło).

Dziękuje za wszelkie informacjie.

Opublikowano
To jest normalne po prostu trzeba wyczuc pedal gazu przy ruszaniu , ja tez kiedys cos takiego mialem , ale po paru probach juz sie wczulem kazda fure trzeba wyczuc. Pozdrawiam.
Opublikowano

a może ktoś wie dlaczego czasami szarpie przy ruszaniu na minimalnym gazie prawie na wolnych, całym samochodem telepie tak jakby jakis duzy luz gdzies byl,dodam ze nie jest to kwestia wyczucia samochodu

pozdrawiam

Opublikowano
mam dokładnie to samo , ale losowo z wolnych obrotów jak puszczam sprzegło (jeszce nie zauwazyłem prawidłowości w jakich dokładnie warunkach mi sie to dzieje) i wydaje mi sie że to jest przyczyna sprzegła , miałem wymieniony wysprzeglik i to sie stało jakoś po tej wymianie , dodatkowo po tej wymianie jak wysprzegle mam dodatkowe niby ciche terkotanie ale w sumie denerwujace (w starym wsyprzegliku nie było tego)

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam podepnę się do temtu. Mam podobnie auto szarpie leko przy ruszaniu pod górkę. :worried: A zaczęło się to dziać po wymianie końcowego tłumnika na sportowy czy ma to jakiś związek? Nie mam pojęcia. Doradźcie :mad2:

Pozdrawiam :modlitwa:

http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
Opublikowano
takie szarpanie przy puszczaniu sprzegła to wina albo konczońcej sie tarczy sprzegła, albo docisku albo koła dwumasowego. Jak terkocze to zbliża bardziej do uszkodzonego koła dwumasowego.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Świce wymienione fitr paliwa też .Usterka występuje po całkowitym puszceniu sprzęgła i gwałtownym dodaniu gazu.
Opublikowano
Boje sięrozebrać (bo nie wiem jak) całego zespołu czujników, które znajduja sie za filtrem powietrza w celu oczyszcenia.
Opublikowano
Autko bez gazu lata świce nowe NGK filtr powietrza nowy guma od przepływki wydaje się podejżana rozbiorę i zobaczę ją może pomoże. Ale tak jak pisałem wcześniej było ok zrobiło się tak jak pisałem wcześniej po wymianie tłumnika, choć może to zbieg okoliczności jakiś nie mam pojęcia. Na prostej drodze przy ruszaniu nie szarpie jedynie pod górkę a jak jest obciążone nie ma tego efektu. Może wina leży po stronie amorków z tyłu? Dodam jeszcze, że poduszka silnika jest niezatęga kwalifikuje się moim zdaniem do wymiany. Pozdrawiam :modlitwa:
http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
Opublikowano
powiem wam tak ja mialem takie cos w e34 sprawdzcie wczesniej poduszki skrzyni i silnika czy sa dokrecone i nie sa juz gumy zbyt zuzyte ja mialem poluzowana srubke przy ruszaniu wolnym skakal jakby silnik i po osiagnieciu wyzszych obrotow ustepowalo pozdrawiam
Opublikowano
U mnie poduszeczka silnika na oko widać że jest do wymiany. Sprawdzę wymienię i napiszę czy było to.
http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
Opublikowano

Według mnie szarpanie przy ruszaniu (na pewno jest kilka rodzajów "szarpań", ale chodzi mi o najbardziej typowe) bierze się z "wybitych" sprężynek w tarczy sprzęgłowej (tzw. czujnik drgań skrętnych). Wszelkie luzy w układzie przeniesienia napędu potęgują tylko drgania idące od sprzegła.

 

Pzdr,

Opublikowano
Nie wiem jak dokładnie opisać to szarpanie. Mam wrażenie jakgdyby chciały koła boksować i podrywało je do góry. Kumpel miał kiedyś podobnie w mercu 124 ale u niego most padł luz miał na pólosiach i mu podrywało u mnie półosie nie mają zadnego luzu więc odpada. Będę wymieniał poduchę silnika zobaczę czy pomoże.
http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
Opublikowano

Z tego co udało mi sie dowiedzieć od posiadaczy różnych marek samochodów to usterka przeważnie jest spowodowana układem dolotowym powietrza (bez względu na marke samochodu).W Fordzie Mondeo,Oplu Vektrze ,Reno Lagunie czyszczenie tych elementów całkowicie usuneło usterki takie o których pisałem.

Tylko,że w naszych BMW nie wiem jak rozebrać przepływomierz ,który znajduje sie w aluminiowej puszce tuż za filtrem powietrza w celu jego oczyszczenia.

Może któryś z Kolegów odważył się i rozbierał ten czyjnik w BMW?

Opublikowano
Nie wiem jak dokładnie opisać to szarpanie. Mam wrażenie jakgdyby chciały koła boksować i podrywało je do góry.

 

mam takie same objawy jak Ty, ale u mnie jest to spowodowane silent-blockami tylniej belki - niestety wciąż nie mam czasu zamówić części w ASO i odstawić auta na cały dzień do warsztatu, bo to kupa roboty...

Opublikowano

Witam,

u mnie w silniku M43 działo się podobnie.Jak ruszało się z niskich obrotów,to bardzo często kończyło się to ruszaniem na kangura. Przyczyną była uszkodzona rura gumowa miedzy obudową filtra a przepustnicą.Przypadkiem odkryłem te uszkodzenie.Guma była pęknięta od spodu,tak że jej nie było widać.

Opublikowano
no i wyjalem skrzynie, podejrzewajac sprzeglo o to szarpanie na rozgrzanym..., ale sprzeglo jest w porzadku i nie wiem co to juz moze byc, mozliwe zeby pod wplywem temp. tarcza wichrowala sie albo zacieral sie tlumik drgan skretnych??? jedynie co widac to spory luz na walku ze skrzyni ale tak podobno ma byc,ma moze ktos jakis sposob na sprawdzenie tarczy, docisku i reszty sprzegla?? na docisku sa minimalne slady przegrzania(lekkie niebieskie odcienie)
Opublikowano

Wyjołem silnik z przepustnicą na tak zwanym "bajpasie".Oczyściłem (był zanieczyszczony czymś w rodzaju sadzy),później odpiołem akumulator na dwie godziny w celu wyresetowania komputera-I NIC TO NIE DAŁO!

Nie wiem może jakaś minimalna nieszczelność na drodze powietrza?!

Serwis "odgraża" się ,że może tą usterke usunąć w cenie 100zł.Cena przystępna tylko ,że z nimi trzeba się umówic z wyprzedzeniem, a Ja nie mam takich możliwości bowiem PRACUJE!.

I sytuacjia jest patowa!

Nie którym włąścicielom BMW przy tych objawach pomogło to co opisałem.

Opublikowano

ROZWIĄZANIE PROBLEMU

powodem szarpania okazała się tarcza sprzęgła, pomimo że nie było zewnętrznych uszkodzeń to jednak ze starości podczas zagrzania coś się z nią działo,założyłem cedregse na okładzinach valeo 120zł., teraz jest ok!

pozdrawiam

Opublikowano
ROZWIĄZANIE PROBLEMU

powodem szarpania okazała się tarcza sprzęgła, pomimo że nie było zewnętrznych uszkodzeń to jednak ze starości podczas zagrzania coś się z nią działo,założyłem cedregse na okładzinach valeo 120zł., teraz jest ok!

pozdrawiam

Mam do ciebie pytanko czy robiło ci się to również na zimnym silniku? Ja mam tylko czasami jak wyjeżdzam pod górkę niobciażony podejżewam że nie jest to wina sprzęgła tak jak u ciebie stawiam na tuleje wachacza albo podpora mostu bo ostatnio wjeżdżając na nierówność typu garb czuję jakgdyby odrywało mi koła tylne. Miałem podobnie w zimie ale czyżby po przejechaniu jakichś 6tyś poadła znowu tuleja tylnego wachacza ta przy progu? :mad2:

http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
Opublikowano
szarpanie występowało tylko na rozgrzanym dobrze aucie, te tuleje można łatwo sprawdzić, weż samochod na lewarek i patrz się na tuleje kiedy druga osoba będzie kopać(tak z wyczuciem) w bok koła,u mnie przy takim zabiegu metalowa część tuleji uderzała o wahacz, a jak wjeżdzałem w dziurę to czułem szrpnięcie, sprawdz jeszcze gumę od przepływomierza bo często ktoś o tym piszę że jest to przyczyna szrpania, pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.