Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

 

Od jakiegoś czasu co jakiś czas tydzień/dwa nie ma reguły co jakiś czas wyskauje mi kontrolka oleju

 

http://www.pictureshack.net/images/12063_DSC_0011.JPG

 

 

Żadziej ale też kontrolka mocy silnika. Wedle instrukcji obsługi Nie jest obecna pełna moc silnika.

 

http://www.pictureshack.net/images/70412_DSC_0003.JPG

 

 

Jadę za 2 tygodnie w gługa trasę i nie cciałbym, żebym miał niespoadzianki...

 

Proszę Was o pomoc i rady - co zrobić, żeby dane kontrolki już nie wyskakiwały.

 

Dziękuję

Opublikowano

Juz wszystko piszę:

 

http://www.pictureshack.net/images/34489_DSC_0041.JPG

 

Podczas uruchomienia silniki widnieje napisc SERVICE wiadomo o co chodzi ale według km to filtr muszę mwymienić w grudniu.

 

 

Autko mam od kwietnia więc będzie to moja pierwsza wymiana oleje + filtrów. A przy okazji co wymienić ? Filtr powietrza, filtr oleju, filt kabinowy i paliwa też ? Czy o czymś zapomniałem ?

 

Nie dymi.

 

BMW E92 - 320i - 2008 rok - 170 KM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1 - jaki jest stan oleju?

2 - ile jest przejechane od wymiany - czy jak wg zdjęć tylko 8677km - czy to jest pewna informacja?

3 - jak pracował silnik zanim pojawił się komunikat?

4 - czy znasz historię serwisową silnika?

 

Masz w samochodzie silnik N43 który nie jest liderem niezawodności.

Wpisz w wyszukiwarkę N43 a znajdziesz wiele wątków na jego temat. Nikt tutaj nie jest wróżka i bez podłączenia choćby do komputera z INPA nic Ci nie podpowie.

PS. Silnik jest bardzo czuły na jakość paliwa.

Opublikowano

Ten model wyposażony został w elektroniczną kontrolę poziomu oleju.

 

1. Kiewdy sprawdziałem kilka dni temu poziom był OK ale nie na samym środku tylko trochę nad " min " ale cały czas OK.

 

2. Na ten moment przejechane ma ponad 171 tys nie pamietam końcówki coś 171 360 więc przejechane nie całe 9 tys od wymiany.

 

3. Silnik pracuje cały czas dobrze poza tym, że wyskuje ikonka oleju.

 

4. Mam książke serwisową

 

Kupiony w grudniu 2008 roku i serwisonny Auto Fus w Waszrawie a potem w Bosh Service Kordelański.

 

http://www.pictureshack.net/images/12885_DSC_0043.JPG

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W książce serwisowej są wpisy dotyczące przeglądów, a bardziej interesujące są ewentualne naprawy i wymiany elementów. Wymiany oleju robione były wg wskazań komputera samochodu (ok 30 tys. km.) co nie jest najlepsze dla tego modelu silnika. Ostatni serwis zalecił wymianę za 15 tys co jest lepszym rozwiązaniem. Powtarzam jeszcze raz bez odczytu zapisów błędów niewiele się dowiesz.

W silniku N43 zdarzały się przypadki wykruszania się elementów plastykowych prowadnic łańcuch rozrządu i osadzania tych drobin w rurce doprowadzającej olej do pompy olejowej co powoduje zmniejszenie dopływu oleju do pompy. Dlatego ważna jest informacja czy np. rozrząd był wymieniany.

Niezwłocznie dolałbym olej do min 3/4 stanu czyli ok 0,5l , bo czujnik może fałszywie pokazywać. Przy okazji wymiany oleju warto sprawdzić czy pomiar elektroniczny jest prawidłowy i dokładnie zmierzyć ilość wypuszczonego oleju w porównaniu ze wskazaniem czujnika elektronicznego.

Opublikowano

Auto FUS? Ja tu widzę Auto Rawski :D.

Podłącz auto do komputera -możesz mieć uwalony czujnik poziomu oleju. Swoją drogą polegaj bardziej na wskazaniu z bagnetu niż z tego czujnika.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano

Auto Fus był na wczesniejszej stronie :)

 

Jutro jestem umówiony na komputer/przegląda więc się powinno coś wyjaśnić.

 

Chciałbym polegać bardziej jakbym ten bagnet...

Opublikowano
Zobacz w menu ile ci zostalo wedlug kompa o wymiany, jezeli nie przekroczyles tej wartosci (a czasem moze ona byc bardzo niska w zaleznosci od oleju bo czujnik czasem zle analizuje jakosc oleju bo ma taka funkcje) to mozesz miec bardziej powazny problem bo to znaczy ze masz nieprawidlowe cisnienie oleju a wiec zazwyczaj problm jest powazniejszy i kosztowny.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 2 lata później...
Opublikowano

Odgrzeję temat - ku przestrodze dla innych posiadaczy N43B20A. Naprawdę.

 

Ludzie wymieniajcie rozrządy w tych autach i zweryfikujcie stan panewek.

 

Zakupiłem miesiąc temu u Wroga czarne e91 lci 318i (143KM), rocznik -> wrzesień 2009 (I rejestracja -> maj 2010) r., przebieg 129.000 km i wywalało identyczne błędy. Po przeczytaniu setek postów na tym forum ws. tego silnika, podjąłem decyzję o ściągnięciu miski olejowej (i tak robiłem mocny pakiet startowy, więc nie miałem oporów). W misce olejowej plastiki zmielone przez rozrząd wyglądały jak dobry, duży talerz frytek. Przyczyną wyskakiwania kontrolki był zatkany smok olejowy. Sitko jest dosyć gęste, więc nic nie przepuściło. Na wszelki wypadek i tak kazałem wyczyścić silnik (płukanie). Jeżeli na forum pojawia się kwestia: zmieniać rozrząd? nie zmieniać? zmienić napinacz? nie zmienić? to zmieniaj zawsze cały kompletny rozrząd z całym osprzętem. Napinacz to półśrodek. Rozrząd w tym silniku to porażka (strasznie słaby).

 

Przy okazji przy takiej usterce koniecznie weryfikowałbym też stan panewek. Ja mam farta, wszystkie panewki mam w stanie idealnym, co oznacza, że Niemka długo autka nie pałowała przy rozsypanych prowadnicach łańcucha i zatkanym smoku.

 

Ja byłem w o tyle komfortowej sytuacji, że przed zakupem samochodu, byłem w pełni świadomy co kupuję (legenda N43). Godziny spędzone na tym forum pomogły mi szybko zdiagnozować temat.

www.kancelariaturowski.pl
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

450 osprzęt (SWAG) + chyba 100 uszczelka pokrywy zaworów + 350 robota. Przy czym ja robiłem kilka innych rzeczy na start i za całość dałem ponad 2k, więc za to cenę raczej dostałem rabatową.


Rozkręcanie dołu (w tym mocowań korbowodów) to inna bajka.

www.kancelariaturowski.pl
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
U mnie pomogła wymiana rozrządu, płukanie silnika i przeczyszczenie smoka olejowego. Sprawdzono też panewki, które okazały się być w dobrym stanie. Całość trochę pochłonęła ... czasu i pieniędzy.
Opublikowano
Całość trochę pochłonęła ... czasu i pieniędzy.

 

i 100.000 km spokoju z rozrządem :cool2:

www.kancelariaturowski.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.