Skocz do zawartości

E92 335D LeMans Blau: 410KM/750Nm - SPRZEDANE


tom3k90

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 588
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak zdaje sobie sprawe i liczylem sie z tym ze przy większej mocy cos moze sie rozwalic. Tu nie chodzi o awarie tylko u mnie niestety cos bylo ewidentnie skopane z programem co przyczynialo sie do bledow czunika cisnienia, bledow lambdy i ten nieszczesny brak mocy na niskich obrotach. Generalnie jedyny sluszny moral chyba jest taki zeby robic chipy blisko miejsca zamieszkania bo wtedy latwo podjechac i cos poprawic ;)

przestań bzdury pisać :D co do poprawności softu to wiesz tyle co Ci ktos powiedział , a ten kto Ci powiedział to wiesz co sobie może poprawiać :norty:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jnx chyba nie przeczytales kolejnego(kolejnych) wpisu gdzie wyraznie napisalem:

 

Kluczem jest tu jednak sam fakt odczuc z jazdy a nie max ilosc KM czy Nm. Zobacz sobie jak wyglada wykres Test2 a Test4 chodzi o początkowy zakres obrotowy 1.5k -3.5k jest zupelnie inny i roznica jest odczuwalna zdecydowanie podczas jazdy. Jesli chodzi o pomiary 100-200 to tak był dobry bo po chipie z TC duze turbo faktycznie chodzilo tak jak powinno bo wtedy masz przedzial obrotowy 3.5k-4.5k i tu wszystko sie zgadza przy pelnym bucie auto tez jechalo jak szatan :twisted: Mi jednak glownie chodzilo o rozwiazanie bledow lambdy i czujnika cisnienia a ze przy okazji okazalo sie ze faktycznie dolem to auto nie jedzie no coz...

 

Ale jeszcze raz powtarzam nie chodzi tu o max. km tylko o fakt ze przy jezdzie na niskich obrotach auto strasznie muliło co w 100% oddaja kreski na wykresie moja seria z zapchanym DPF'e jechala lepiej w zakresie 1.5-2.5k niz po chipie z TC. A jesli chodzi o max to pewnie masz racje TC mozliwe ze zawyza GCS mozliwe ze zaniza ;) prawda jest pewnie po srodku bo w GCS mialem 360km a w TC 410km wiec to faktycznie zbyd duzy rozstrzał.

 

Tak zdaje sobie sprawe i liczylem sie z tym ze przy większej mocy cos moze sie rozwalic. Tu nie chodzi o awarie tylko u mnie niestety cos bylo ewidentnie skopane z programem co przyczynialo sie do bledow czunika cisnienia, bledow lambdy i ten nieszczesny brak mocy na niskich obrotach.

 

 

Skoro na hamowni wyszedł moment obrotowy z dołu to ten moment obrotowy był i tyle w międzyczasie musiało się coś popsuć, nie wiem przetarty wężyk od sterowania turbosprezarek przykładowo czy tez podwieszony zawór, widac jak na dloni przecież że coś było nie tak ze sterowaniem małej turbiny. Odnośnie momentu obrotowego to mam zapisane w notatniku że miało być łagodnie z momentem obrotowym z dołu i tak tez zrobilismy. Przejrzałem modyfikacje i nie widze powodu by na sprawnym osprzęcie auto nie jechało.

 

Dziwne, auto wjeżdża na hamownie robimy pomiar i muli na dole, wgrywamy standardowy MOD GCS i turbo odpala, wgrywamy potem znowu Wasz MOD dalej to samo male turbo zdycha, wgrywamy MOD pod hybryde i turbo smiga. Maska nie została ani razu podniesiona. Dzisiaj bylem na torze auto smigalo na niskich obrotach az milo zadnych bledow na kompie, lambda smiga, czujnik cisnienia sie nie zawiesza. Auto jezdzi tak jak powinno.

 

Dziwi mnie ta retoryka. To nasza wina że nie masz czasu? Jeżeli cokolwiek wymaga poprawki oczywiście robimy ją i służymy pomocą.

 

Nie, nie Wasza i tak jak napisałem, ze pewnie gdybym miał bliżej i troche wiecej czasu to juz dawno bym podjechał. Jednak stwierdzilem ze pojade "naprawicie" wroce i znowu wyjdzie ze dalej cos nie tak to nie bede jechal 3 raz.. I dlatego opisalem tu ta historie i napisałem:

 

jedyny sluszny moral chyba jest taki zeby robic chipy blisko miejsca zamieszkania bo wtedy latwo podjechac i cos poprawic ;)

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zdaje sobie sprawe i liczylem sie z tym ze przy większej mocy cos moze sie rozwalic. Tu nie chodzi o awarie tylko u mnie niestety cos bylo ewidentnie skopane z programem co przyczynialo sie do bledow czunika cisnienia, bledow lambdy i ten nieszczesny brak mocy na niskich obrotach. Generalnie jedyny sluszny moral chyba jest taki zeby robic chipy blisko miejsca zamieszkania bo wtedy latwo podjechac i cos poprawic ;)

przestań bzdury pisać :D co do poprawności softu to wiesz tyle co Ci ktos powiedział , a ten kto Ci powiedział to wiesz co sobie może poprawiać :norty:

 

Nikt mi nie powiedzial ze soft jest **** jest to tylko i wylacznie moja opinia. Masz racje na softach sie nie znam ale potrafie stwierdzic czy auto muli na niskich obrotach czy nie. A juz to ze na kompie wywala sie check engin i auto wchodzi w tryb serwisowy to juz naprawde nie trzeba byc ekspertem zeby stwierdzic ze cos jest nie tak.

 

Jesli po zmianie softu na inny jest 0 bledow i moc jest od dołu to chyba jednak na tej podstawie mam prawo twierdzic ze cos z softem bylo nie tak? Czy dalej bedziemy utrzymywać ze ktos mi czegos naopowiadał i to napewno nie wina softu tylko auta.

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy robiliśmy auto to wszystko było ok, turbiny pompowały normalnie, zatem z softem napewno jest wszystko ok tylko stan auta sie zmienił. Czyli rozumiem że "stroiliście" auto bez otwierania maski by chociażby spojrzeć czy wszystko jest ok czy się gdzieś coś nie poci lub cokolwiek? Pomiar na hamowni bez działającego nadmuchu i otwierania maski?

Zawsze można wgrać coś co zawsze będzie działać i nie będzie się nic wyświetlać ale lepszym pomysłem wydaje mi się jest zdiagnozowanie problemu, wybrałeś inna opcje Twój wybór. Gdybyś jednak był w naszych okolicach wpadnij postaram się rozwiązać zagadkę i zdiagnozować przyczynę.

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie , to nie jest Twoja wina ze na czyms sie nie znasz , ale nie lubie takich sytuacji . 335d maja ciekawe sterowanie turbinami , i zawsze moze byc tak ze auto jest nie do konca sprawne , a to ze na czyims sofcie jezdzi ok znaczy tylko ze zostalo cos zrobione inaczej , wystarczylo soft klepnac wtryskiem i juz auto jedzie na " stamdardowym modzie " . a co do bledow czujnika cr to pamietaj ze masz auto niestandardowe i chcesz osiagnac jak najwyzszy wynik , a uklad wtryskowy jest bardzo podatny na spadki cisnienia przy tak mocno wyciagnietym sofcie , ale z tym chyba sie liczyles robiac cos wiecej niz " standardowy mod" .

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy robiliśmy auto to wszystko było ok, turbiny pompowały normalnie, zatem z softem napewno jest wszystko ok tylko stan auta sie zmienił. Czyli rozumiem że "stroiliście" auto bez otwierania maski by chociażby spojrzeć czy wszystko jest ok czy się gdzieś coś nie poci lub cokolwiek? Pomiar na hamowni bez działającego nadmuchu i otwierania maski?

Zawsze można wgrać coś co zawsze będzie działać i nie będzie się nic wyświetlać ale lepszym pomysłem wydaje mi się jest zdiagnozowanie problemu, wybrałeś inna opcje Twój wybór. Gdybyś jednak był w naszych okolicach wpadnij postaram się rozwiązać zagadkę i zdiagnozować przyczynę.

 

Eh przeczytaj jeszcze raz moj wpis, napisałem ze chlodzenia nie było tylko przy ostatnim koncowym pomiarze bo pech chcial ze padl wentylator i ten jeden pomiar musielismy zrobic juz bez wentylatora zeby sprawdzic czy wszystko gra. Widzialem juz nie jeden film na YT co sie dzieje kiedy na hamowni zabraknie chlodzenia wiec raczej nikt przy zdrowych zmyslach nie robi chipa bez chlodzenia. Maska nie byla otwierana bo nie bylo takiej potrzeby, zanim pojechalem grzebac przy aucie, auto bylo u mechanika ktorego poprosilem zeby jeszcze raz sprawdzil wszystko. Ja niestety nie dysponuje podnosnikiem zeby grzebac od spodu przy aucie (tak wiem wężyki itp ida gora ale chcialem miec pewnosc ze sylikony i IC jest tez ok) I mechanik potwierdzil tylko to co juz wiedzialem. Powiedzial ze sa bledy lambdy i czujnika cisnienia. Lambda nie "stała" wiec raczej bylo z nia wszystko ok a czujnika cisnienia nie da sie jednoznacznie zdiagnozowac i nie wie czy poprostu padly graty czy to wina softu. Ja postawilem na ta 2 opcje bo wszystko zaczelo sie po sofcie i jak widac nie pomylilem sie.

 

nie , to nie jest Twoja wina ze na czyms sie nie znasz , ale nie lubie takich sytuacji . 335d maja ciekawe sterowanie turbinami , i zawsze moze byc tak ze auto jest nie do konca sprawne , a to ze na czyims sofcie jezdzi ok znaczy tylko ze zostalo cos zrobione inaczej , wystarczylo soft klepnac wtryskiem i juz auto jedzie na " stamdardowym modzie " . a co do bledow czujnika cr to pamietaj ze masz auto niestandardowe i chcesz osiagnac jak najwyzszy wynik , a uklad wtryskowy jest bardzo podatny na spadki cisnienia przy tak mocno wyciagnietym sofcie , ale z tym chyba sie liczyles robiac cos wiecej niz " standardowy mod" .

 

Szczerze? nie z tym sie akurat nie liczylem, ze co jakis czas auto bedzie wywalac check engin. W moim przypadku akurat nie byl to spadek cisnienia tylko cisnienie bylo za wysokie. Ale to miło ze na koniec przynajecie racje ze faktycznie moglo tak byc i jak sie robi takie chipy to moze sie cos wysypac.

Edytowane przez tom3k90

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie ze zawsze moze sie cos posypac . auta psuja sie na serii wiec dlaczego maja sie nie psuc po sofcie ? ale ciezko przyjac Ci do wiadomosci ze dostales " standardowy mod " na ktorym wszystko bedzie smigac ale chyba nie na to liczyles montujac hybrydy ... w tym momencie to wyglada na jakies slowne przepychani my swoje zdanie , pozniej Ty swoje . Opinie klienta oczywiscie szanujemy , napisales to co Ci lezalo na sercu i zyczymy sukcesow przy strojeniu auta .

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie mam zostawiony kolektor, zawór egr tylko dpf jest usunięty programowo i fizycznie zamieniony na 2 katalizatory sportowe 100 .awron mierzy temperatury. cały silnik został przygotowany pod moce. zrobiliśmy wszystko co wiedziałem z zagranicznych forach. na dzień dzisiejszy muszę dopracować jeszcze 2 sprawy i może pęknie 500 koni ale to już tajemnica tunerów z zagranicy, o ile nie sprzedam auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tez proponuje zakończyć temat ja opisalem tylko swoja historie od A do Z bo od tego to forum jest a przynajmniej powinno byc. Czy to jest "standardowy mod" tego nie wiem i Wy raczej tez bez sprawdzenia jak wyglada program nie macie podstaw by tak twierdzić. Ja wiem tyle jest to soft ktory działa i ktory rozwiazał moje problemy. Moze uda mi sie w tym tygodniu a jak nie to nastepnym ogarnac RaceLogic'a i w ten sposób przekonam się czy to taki "standard" :)

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znam te standardowe mody , wiec nie musisz nic pokazywać . mi nie potrzeba nic udowadniac , innym jak widac bardzo ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robie tego dla innych tylko dla siebie a ze przy okazji opisuje wszystko nawet fuck'upy no coz. Jak pomiary wyjda slabo to tez nie bede czekal az temat ucichnie tylko je porpostu wkleje.

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy temat się teraz zrobił...Ja czekam z niecierpliwością na pomiary RaceLogic :D Myślę ,że z mocą na dole może być tak jak chłopaki z TC piszą...Na logike...Od momentu nadpisania softu zaszły pewne zmiany w mechanice samochodu...Co nie co pozmieniałeś ,więc wypadało by wprowadzić korekty do programu ,ale co ja się tam znam :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Uwielbiam takie tematy :mrgreen:

 

Zobacz sobie mojego złoma z podpisu i porównaj ze swoim czy idzie lepiej ;) Wynik podany w tytule to pomiar z V-techu (Kraków, na bieżanowskiej)

 

pozdro.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedzie lepiej ;) ale to pewnie kwestia masy moje e92 będzie z 150-200kg lżejsze od e60 w xdrivie, jak mi sie uda to w tym tyg cos pokręcę i pomierzę.

 

Jak juz wspominałem ostatnio bylem na torze troszkę pojeździć. Jestem bardzo zadowolony auto prowadziło sie super, hamulce świetnie działały przez cały czas :) Jedyne co przeszkadza to ta nieszczesna skrzynia ktora wbija wyzszy bieg jak dojdzie do konca zakresu obrotowego, no ale na to jest juz pewien plan :) Dodatkowo bede chciał zrobić jakis negatyw z przodu, bo przy mocnych zakrętach auto bylo troszkę podsterowne. Niestety nie obyło sie bez delikatnych strat, zaliczyłem jeden z pachołków i porysowałem przedni zderzak. Na szczescie i tak mam w planach doprowadzić go do porzadku, bo od spodu jest juz mocno powyginany i popękany. Jeśli zna ktos jakiegoś magika od plastików z krk to chętnie przyjmę kontakt, bo chciałbym go przywrócić do stanu "fabrycznego".

 

http://i.imgur.com/MfYyIiw.jpg

http://i.imgur.com/ngyNq41.jpg

http://i.imgur.com/feBkI3q.jpg

 

Teraz jeszcze jeden ciekawy news. Wpadł ostatnio mały mod ;) mianowicie zamontowałem hak! Miałem w planach zamontowanie OEM elektronicznego haka ale niestety przy moim dyfuzorze i wydechu pewnie by sie nie zmieścił. Zdecydowałem sie wiec na montaż dedykowanego do mojego modelu haka BOSAL'a razem z dedykowana wiązka zeby nie ingerować w instalacje elektroniczna auta. Montaz zajął mi jakoś 4h niestety zapomniałem zrobic fotki. Jeszcze bede musial zrobic mala delikatna porawke wiec moze wtedy cos zrobie :)

 

Hak zamontowalem, bo czasami przewożę rowery a denerwuje mnie wkładanie ich do środka rozkręcanie itp itd. poza tym mieszczą sie max 2 i do tego juz nikt na tylnej kanapie nie usadzie. Byl tez jeszcze jeden mały powód, zakupienie nowej zabawki :]

 

http://i.imgur.com/lGV6PEv.jpg

http://i.imgur.com/5aB896H.jpg

http://i.imgur.com/IX4ZmBg.jpg

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, że masz plan na skrzynię która sama wbija wyższy bieg kiedy dochodzi do końca obrotów.

Zdradzisz co da się z tym zrobić? Jeśli można to wyłączyć w jakiś sposób programowo to po wymianie silnika jestem pierwszy w kolejce :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym wlasnie zakladam mowa - w stage 3 :)

 

- Optimized D & S Shiftpoints for better acceleration in part and full throttle situations - Race-like upshifts with TQ increase

- Shift times approx. 50% faster in S/M Modes

- Shift times approx. 25% faster in D Mode

- True Manual mode (no automatic upshift in M mode)

- Automatic Rev-Matching (Throttle – Blip) on Downshifts in S/M Modes - Faster paddle response time

- Optimized Shift Strategy for up/downhill driving

- Optimized Warmup behavior

- Optimized Torque Converter Lockup in 1st/2nd/3rd gear

- Even more raised Torque Limits for Tuned engines

- Kickdown delete in D & Manual Mode

- Start in 1st Gear in Manual Mode (override possible)

- Gear Display in Dash in D/S/M Modes

E92 335d Stage H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokladnie o tym mysle to co @w1lq i @kulfon3 napisal ;) Juz kiedys obczajałem temat bo chyba arek wspominał o tym u siebie w temacie ale umknelo mi wlasnie to:

 

- True Manual mode (no automatic upshift in M mode) :twisted: :twisted: // dzieki @w1lq :cool2:

 

Tylko ze niestety kosz tej modyfikacji jest dosc drogi trzeba kupic pakiet podstawowy ~520zl + stage3 ~400zl + OBD na WiFi (150zl) + jakis prostownik (200zl) to juz troszke sie robi kosztowny mod ale moze bedzie warto. Na chwile jednak ten pomysl odsune bo mam teraz inne rzeczy na glowie. A chce jeszcze pomodzic troszke nowa zabawke :twisted: :lol:

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Za soft najtaniej wyjdzie jak zapłacisz w dolarach, a nie w złotówkach. W moim przypadku wyszło jakieś 80-90 zł taniej za licencję i stage1. Żadnego obd na WiFi. Podłączasz smartfona do auta za pomocą kabla do inpy. To nie idzie po WiFi! Prostownik jest po to żeby Ci się akumulator nie rozkraczył, bo cała operacja robienia backupu i flashowania nowego softu trwa jakieś 45 minut. Zwykły z Lidla za 50 zł wystarczy, albo możesz od kogoś pożyczyć. Stage do Ciebie są drogie, fakt. Do mnie to było jakieś 9,50 USD :D Potwierdzam, że w true manual mode skrzynia sama nie zmieni biegu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki wielkie za info :) zaraz obadam sobie ceny w $$ i w takim razie musze tylko szukac przejsciowki USB-C na USB zeby kabel od impy podpiac do telefonu ;)

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No dokładnie, taką przejściówkę potrzebujesz. Koszt kilka złotych. Licencja to 119 dolarów, a stage to nie wiem. Żeby płacić w dolarach dodajesz w Google Play kartę do płatności, wpisujesz numer karty polskiej i jako adres do niej jakiś adres amerykański. Ja wpisałem znajomego :) Może są też inne sposoby na zapłatę w USD.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.