Skocz do zawartości

320/330d czy 520/530d?


stahlblau

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie jak w temacie. Do tej pory moja dziewczyna jeździła e46 w manualu 320d 1999 r. To jej pierwszy samochód więc kupiliśmy starszy egzemplarz żeby nie było żal jak porysuje podczas parkowania. Już się wprawiła w jeździe, więc teraz planujemy zmienić jej autko. Koniecznie chce w automacie, bo warszawskie korki spowodowały u niej ogromną niechęć do zmiany biegów :) Budżet jakim dysponujemy to tak 40,000. Celujemy rocznikowo minimalnie w 2007 rok, diesel. Trochę już czytałem o tych dwóch modelach ale jakoś trudno mi wyrobić sobie opinię odnośnie tego, który z nich byłby lepszy dla małej kobietki. Jeździłaby nim codziennie do pracy, parkowała w parkingu podziemnym gdzie miejsca są dosyć wąskie, a co weekend podróżujemy ok. 100 km w jedną stronę do domu rodzinnego. Na który model Waszym zdaniem powinniśmy się zdecydować? Jaki silnik lepszy, który jest bardziej solidny i mniej awaryjny, na co zwrócić uwagę itd?

 

Dodam, że ewentualnie rozważamy też audi a3 8p 19.9/2.0 tdi sportback, tylko tutaj wiem, że silniki 2.0 sa awaryjne, a znowu niezjeżdżone 1.9 ciężko trafić w automacie. Inne samochody odpadają - są to jedyne modele, które jej się podobają ;)

 

Będę wdzięczny za wszelkie opinie i podpowiedzi. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Polscy handlarze to czarodzieje

530d automat rocznik od 2007 przebieg poniżej 200 tys to minimum 9600 Euro x 4,18zł + akcyza + dojazd rejestracja= 50 tys złotych

 

http://www.autoscout24.pl/wyniki?cid=0&atype=C&makemodelmodelline=13&mmvco=1&make=13&mmvmk0=13&model=1652&mmvmd0=1652&zipc=A&makemodelmodelline=1652&version=&body=6&pricefrom=&priceto=&fregfrom=2007&fregto=&kmfrom=&kmto=200000&fuel=D&gear=&PowerType=kW&powerfrom=&powerto=&powerFromRaw=&powerToRaw=&cy=A&cy=B&cy=F&cy=E&cy=NL&cy=L&cy=D&bcol=&doorfrom=&doorto=&seatsfrom=&seatsto=&uph=&icol=&prevownersid=&offer=&ustate=N%2CU&emclass=&custtype=&adage=

 

Ale u nas dalej kupujący się łudzą

 

Zagadka cen w Polsce częściiowo wyjaśniona.

Samochód kombi kupione w cenie netto na słupa, tylko, że VAT "zaginął" po drodze.

Pewnie auta sprzedawane na f vat marża, zamiast f vat 23%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego stahlblau z mojej strony odradzam zakup 5er w tym roczniku i motorze 3.0 za 40K. Nie wiem jak sprawa wygląda z " trójkami " bo sie nie interesuje 3er :) Pozdrawiam i życze udanych łowów.

 

Mnie kumple wyśmiali ze dałem 20K za e39 z 2001 roku ( chociaż to i tak cena promocyjna bo co nieco trzeba było poprawić ). No cóż, za 25K miałbym e60 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Najgorsze w tym wszystkim, że ogromna ilość ludzi daje się nabierać i kupuje te przystanki autobusowe, a później fora są pełne wpisów typu: "Witam, jestem nowy, kupiłem swoje marzenie, ale coś zaczęło piszczeć, pukać, a samochód ściąga na lewo. POMOCY!!"

 

Jedyny plus tego zjawiska, to auta w końcu tanieją i są bardziej dostępne. Nie trzeba już całe życie odkładać, żeby kupić fajny samochód.

Ważne jednak, żeby omijać handlarzy i oszustów, czy może handlarzy czyli oszustów...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Ale trochę nie rozumiem Waszych opinii, bo sam mam znajomego, który od 6 lat jeździ 530d, obecnie ma już trzeci egzemplarz i nigdy za żadną nie zapłacił więcej niż 40.000, a jak do tej pory nie narzeka, bardzo je chwalił i udało mu się uniknąć napraw wykraczajacych poza te wynikające z normalnego zużycia samochodu. Pierwsza sprzedał, bo była w automacie, a druga bo była z 2006 roku, a polowal na coś swiezszego i ostatnio udało mu się sprowadzić taka z 2008 roku. Przy czym dwie pierwsze kupione na allegro od handlarzy. Nie wiem niestety jak przebieg bo o to go nie dopytalem. Ja sam swoją e46 z 1999 roku kupiłem od Niemca 2.5 roku temu za 700 euro. Sprowadzenie nie kosztowało mnie nic bo do Polski przyjechała na lawecie znajomego. Do wymiany był lewy reflektor i przedni zderzak(starsza pani przy parkowania zahaczyla o słupek na parkingu), a do tej pory jedyne co mnie zaskoczyło to pęknięcie zbiornika wyrównawczego przy chlodnicy. Także ogólny koszt zakupu i rejestracji samochodu wyszedł 4.500, a w tym samym czasie takie same kosztowały po 12-15 tysięcy. Rozumiem, że nie ma co generalizowac ze wszystkie samochody w takim razie są w porządku i kupię nie wiadomo jakiego kozaka za niską cenę, ale ja nadal mam nadzieje, ze się uda coś trafić ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Biorąc pod uwagę, że musi być automat to jak seria 5 to 525d lub 530d, w serii 3 2.0d wystarczy. Jeśli nie zależy Ci na wyjątkowo niskim spalaniu to wiadomo, że lepiej wybrać mocniejszy silnik, koszty eksploatacji porównywalne, tylko przy 6 cylindrach wlewasz więcej oleju, masz więcej wtryskiwaczy i świec żarowych, ale to oczywiście ginie w ogólnym rozrachunku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.