Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Piszę bo już brak mi pomysłów na uzdrowienie Beaty.

Głowica po kompletnej regeneracji w lutym 2015. Nie kopci, nie bierze oleju, nie ma masła pod korkiem ani w płynie chłodzącym oleju.

Co do układu chłodzenia : chłodnica nowa, pompa nowa, wisko nowe, termostat wyrzucony.

Odpowietrzany parę razy - wydaje mi się że chyba dobrze bo wewnątrz powietrze z kratek leci gorące.

 

Objawy : Auto po przejechaniu paru km łapie 'pion' trzyma go z 10min po czym wskazówka wychyla się w prawo. Do czerwonego nigdy nie dopuściłem bo ratuję się ogrzewaniem, ewentualnie go gaszę i czekam :evil:

Zauważyłem przy n-tej próbie odpowietrzania że kiedy już złapie pion a odpowietrznik jest popuszczony i wali z niego powietrze samochód może stać zapalony nawet godzinę i temperatura nie wzrasta. Jak zakręcę odpowietrzenie za parę min dół chłodnicy po lewej str(stojąc przy otwartej masce) i wąż który idzie do fajki od termostatu robią się chłodne a wskazówka od temp wędruje w str czerwonego pola. Jak odpowietrznik popuszczony - cała chłodnica i oba węże ciepłe, wskazówka pion i temp nie rośnie.

 

Pomóżcie bo buda cabrio najwięcej radości daje w upalne dni a ja stałem się zakładnikiem wskazówki od temperatury :(

Opublikowano
U mnie stara pompa była cała i w sumie sprawna... Mnie najbardziej zastanawia to że przy popuszczonym odpowietrzniku jest ok. Zakręcę i zaczynają się cuda. Tak jakby się od nowa zapowietrzał. Mam gazot i myślałem że może z parownika schodzi powietrze ale dziś stał zapalony z odkręconym odpowietrznikiem z godzinę , powietrze cały czas uciekało no to już chyba czołg powinien się odpowietrzyć. Zakręciłem, przejechałem się, temp wyszła poza pion, chłodnica od połowy w dół ostygła i rób co chcesz :shock:
Opublikowano
Możesz spróbować :wink: Jak u Ciebie pomoże to i ja tak zrobię. Doczytałem się wczoraj że winowajcą może być też korek od chłodnicy. Dziś wymieniłem i kolejne pieniądze jak psu w dupe. :mad2:
Opublikowano
u mnie było to samo sprawdziłem wszystko pompe termostat wywaliłem wymieniłem chłodnice i visco pojechałem na test co okazało sie że to uszczelka pod głowicą
Opublikowano
Nie twierdzę że nie masz racji... Może to i uszczelka. Tylko że ja go kupiłem z uszkodzoną uszczelką to puszczał za sobą zasłonę dymną jak IKARUS, chodził czasem na 3 gary i węże od chłodnicy po przejechaniu kilku km robiły się z gumowych dębowe - takie twarde. Teraz nie ma żadnego z tych objawów. Myślę cały czas że jest przypowiertrzony albo łapie gdzieś powietrze z zewnątrz do układu chłodzenia. Parownik od LPG mam powyżej chłodnicy więc teoretycznie mogą być problemy z odpowietrzeniem... Muszę znaleźć jakiegoś magika z okolic Katowic który na bank umie dobrze odpowietrzać takie beemki i jak po takim zbiegu nic się dalej nie poprawi to zacznę odkładać na nowy motor bo tego remontować od nowa nie mam już nerwów :evil:
Opublikowano
Tak jest ,bankowo musisz dobrze spróbować go odpowietrzyć. Płynu ubywa? węże twarde jak masz zakręcony odpowietrznik ? w zależności od miejsca uszkodzenia uszczelki może dojść do mieszanie płynu z olejem lub ujścia gazów, pierwszego objawu nie ma wiec musisz wykluczyć drugi ale najpierw musisz spróbować go dobrze odpowietrzyć by nie było poduszki powietrznej w układzie która daje podobny objaw .Sprawdź dobrze również układ reduktora.

eSKa

Opublikowano
KOXuu - a gdzie wymieniales uszczelke w okolicach katowic i jakie koszty bo chyba też musze szukac warsztatu w miare dobrego i nie drogiego.
Opublikowano

Cześć! marjok1000 - z tym warszratem nic Ci nie doradze bo robilem ją w okolicach kielc bo stamtad jestem. Ogolnie robota kolo 400zl, sprawdzenie i regeneracja glowy tyle samo + uszczelki. Calosc ok 1300zl.

iZzl - plynu troche ubywa, gdzies kolo 50-100ml na dobe ale wycieku nie widze i oleju mi nie przybywa wiec tak jakby go wciagal do ukł chłodzenia. Węże troche twardsze niż na zimnym zgaszonym ale reka spokojnie daje rade zgniesc. Wczoraj bylo troche chlodniej gdzies z 18stp i jak grzanie mialem ustawione na cieple wiatrak na jedynke to zagrzal sie do polowy i trzymał. Jtr podjade do jednego goscia ktory ma ponoc pojecie zeby odpowietrzyl i zobaczymy.

Opublikowano
Piszesz że kupiłeś z uszkodzona uszczelką więc możesz mieć nieszczelność gdzieś przy nagrzewnicy(ciśnienie w układzie mogło narobić boruty), posprawdzaj czy nie masz dywaników mokrych ,białego nalotu na szybie przedniej .

eSKa

Opublikowano
Cześć! Problem rozwiązany. Przyczyną okazał się brak termostatu gdyż podobno to termostat wymusza obieg przez chłodnice a bez niego na skutek ciśnienia które tworzy się w układzie pod wpływem temperatury płyn krąży tylko w silniku. Już parę dni jeżdżę i jest wszystko git. Także nie wyrzucajcie termostatów i jak wsadzacie jakieś nowe to tylko WAHLER bo inne ponoć się nie nadają. Pozdro!
Opublikowano
Dla mnie to dziwne trochę co piszesz bez termostatu poprostu masz duży obieg cieczy chłodzącej i wtedy auto dłużej się nagrzewa.Sądze, że miałeś zapowietrzony układ.Wiele osób po awarii termostatu wywala go i jeździ bez niego przez jakiś czas.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Opublikowano

Ja wywaliłem i się grzał. Podjechałem do najlepszego mechanika w Katowicach od bmw i zanim skończyłem mu opowiadać co się dzieje z autem przerwał mi i zapytał czy nie wywaliłem przypadkiem termostatu :?: Nie wiem czy tak jest we wszystkich silnikach ale on mi powiedział że w M43 termostat nie tylko otwiera duży obieg ale też go wymusza bo przytyka tam jakiś kanał w głowicy czy coś. To by się zgadzało z moimi obserwacjami bo jak nie było termostatu to wąż górny gorący, 1/10 górna chłodnicy gorąca, reszta wszystko zimne. A co do odpowietrzenia to pytałem go jak odpowietrzać i robiłem wszystko dobrze czyli tak jak napisane jest w książce 'sam naprawiam e36'.

Na szczęście wóz się już nie grzeje, chłodnica cała, gorąca, w korkach jak stoję to wisko się włącza czyli wszystko książkowo.

Piszę by następni którzy będą mieli podobny problem jak mój nie robili doktoratu nad tym tak jak ja zrobiłem tylko kupili termostat WAHLERA za 180zł i mieli spokój.

Opublikowano

Ja opisałem tylko swój przypadek w którym BRAK TERMOSTATU powodował grzanie się auta. Nie będę się tu z TB spierał jak wiesz lepiej ode mnie i nieautoryzowanego serwisu BMW w Katowicach "Mobil Klimat" (tak na marginesie polecam warsztat). Jak to kiedyś ktoś powiedział 'róbta co chceta'.

Kończę temat :8) ELO !

Opublikowano
Nie wiem czy wszystkie silniki bmw tak mają ale m43 bez termostatu będzie się grzało. Było już gdzieś to opisane i wytłumaczone na forum :)
Opublikowano
To pompa wymusza obieg płynu.

No i co ze pompa. Tak dzieje się również ludziom w silnikach m52 jak ktoś wpada na genialny pomysł by wyrzucić termostat nie wiadomo po co zamiast go wymienić

Opublikowano

witam

jak narazie wszystko wróciło do normy jak kolega wyżej pisze termostat musi być bo jak go nie ma to niezle narozrobia w układzie jak na dwa dni jazdy to jest okey ;-)))))))))

jedno co mnie jeszcze niepokoi to ogrzewanie w kabinie przy zimnym nawiewie z tych kratek bocznych przy podszybiu leci ciepłe powietrze z pozostałych zimne - czy to wina układu czy elektroniki ??

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.