Skocz do zawartości

E39 520i 97r problem z LPG [ wyłącza się ]


marcin93xdx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam poważny problem i mam nadzieję, że ktoś mi pomoże. Zdarzyło się to już drugi raz .. mianowicie . Podczas jazdy jadąd na LPG przełącza się na PB samoczynnie, chcąc wrócić na LPG, gdy przełącze się na LPG robi się to samo zapipczy , kontrolki sie szybciej świecą, pierw pomyślałem , ze to moze jakas inspekcja badz moze czujnij cisnienia, ale jak by to czy to to nie mogl bym wlaczyc juz LPG , a uwazam , ze mi sie to robi odchyłowo, ma to jakis swoj odchył, bo wczesniej sie tak robilo z miesiac temu , przełaczałem tak samo jak teraz , troche na awaryjnym odpalałem gaz i wkoncu jakos przestało szwankować, ale wczoraj niestety znow problem powrocil.. jakis czas temu z 3-4-5 mies wstecz miałem wymieniane wtryskiwacze od gazu , byly walniete 1/2 , a zostały wymienione wszystkie, niestety gazownik naciaga fest i nie zamierzam juz do niego jechac, teraz niestety ciezko o dobrego fachowca , chciał bym sobie poradzic sam tylko nie wiem co tu moze być przyczyną. niestety kompa nie posiadam , zeby sie podlaczyc do auta, w nie dalekiej przyszlosci to zmienie patrzac jak mechanicy tylko naciagaja .. odkad ten gazownik mi dotknal auto zaczelo sie sypac , od wymiany wtryskow zaraz poszedl czujnik polozenia walu i walka rozrzadku itp planuje pojechac w najblizszym czasie do innego gazownika troche km wiecej. tak wiec co tu moze byc przyczyną, czujnik cisnienia ? zle wtryskiwacze ? jakis kabelek nie dopiety / badz przetopiony, tu nic nie wiedze, ale moze cos tu szukac glebiej ? moze ktos mial podobny problem jak ja i wie co mu sie dzialo ? dodam jeszcze , ze sprawdzajac na postoju, przelaczajac z PB na LPG pochodzi, " gdy dodam lekko gazu, ogolnie troszke przygazuje - od razu sie LPG wyłącza " ..

 

Bardzo proszę o pomoc. z góry bardzo dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może być kilka przyczyn.

 

Najpewniej umiera reduktor

Możliwe , że umiera map-sensor

Lub masz mega brudne filtry.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem coś podobnego , zacząłem od oczyszczenia styków Papierkiem ściernym ,wsuwki od zaworu elektromagnetycznego przy butli oraz przy parowniku problem ustal , tylko mi rozlaczalo dość często bo po paru km przełącza na pb i mrugaly diody od centralki ponowne wrzucenie na gaz nic nie dało .

Może i taka drobnostka się wydawać , ale miałem już drugi taki przypadek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego masz slabe cisnienie ponizej jednego ....przerabialem to w ubieglym roku i tez w upalach .Mozesz tez zmienic stacje lpg ,gaz moze byc nieklarowny poza tym w tych upalach gaz sie rozwarstwia.Jedz na komputer niech Ci sprawdza cisnienie lpg.U mnie po upalach izmianie stacji lpg wszystko wrocilo do normy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem coś podobnego , zacząłem od oczyszczenia styków Papierkiem ściernym ,wsuwki od zaworu elektromagnetycznego przy butli oraz przy parowniku problem ustal , tylko mi rozlaczalo dość często bo po paru km przełącza na pb i mrugaly diody od centralki ponowne wrzucenie na gaz nic nie dało .

Może i taka drobnostka się wydawać , ale miałem już drugi taki przypadek ;)

 

 

myśle , ze tu skorzystam z porady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To nie będzie to bo na wolnych obrotach pracuje a zdycha po dodaniu gazu.

 

To najczęsciej umierający reduktor. Jeszcze jak by autor napisał jaki ma reduktor to by może się udało więcej wywnioskować ale po takim przebiegu w reduktorze jest kilo syfu i stwardniałe membrany i uszczelki.

 

Ale bez kompa samemu nie ma co się brać za wymianę reduktora < lub jego regenerację co jest o wiele tańsze> bo na koniec trzeba wyregulować ciśnienie gazu w ono widoczne jest tylko po podłaczeniu kompa.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytałem bo nie mam czasu ,ale wymieniałeś świece?!!!

To może być przyczyną !

U mnie się przełączało na bp wina tkwiła w świecach zapłonowych!!!!

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to chodzi ,że BMW ma tak ,że jeśli któryś cylinder nie pali to moment przełącza się na bp

U mnie nie palił 4 wymieniłem świece (bo też mi pierd..... sterownik...wtryski...)pojechałem do mądrego podpiął pod kompa i powiedział świece .

Wymieniłem i pomogło :cool2:

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś i pomogło ?

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

padł reduktor, reduktor juz został wymieniony i najprawdopodobnie problem znikl :) pozostalo mi pojechac jeszcze do gazownika na kompa zeby mi wyregulowal, sam na razie w reduktorze wyregulowałem recznie ,abym mogl do czasu kiedy do niego pojade - mogl jezdzic w miare normalnie rowno itp :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma potrzeby, bo mam juz kable do auta, zamowilem sobie.. jak mam non stop jezdzic do gazownika to wole sam sobie juz robic. i sobie ustawilem, jestem po pracy wlasnie i zaraz ide sie znow podlaczyc, bo chodzi juz jak powinien po tym jak go ustawilem, ale cos znow zaczal wylaczac gaz, nie wiem znow za bardzo czemu, i tym razem bez dzwieku, w programie tylko ustawialem kalibracje i mapki, parametrow nic a nic nie zmienialem takze nie za bardzo wiem co tym razem.. reduktor KME Silver fz6 , poprzednio mialem jesli sie nie myle s 6 , minimalnie sie rozni..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś wyżej wspomniał o mapsensorze i to może być dobry trop. Musisz jechać z podpiętym interfejsem LPG i w momencie gdy przejdzie samoczynnie z LPG na PB zobaczyć jakie masz podciśnienie.

Nie zauważyłeś, że wydłużyły ci się czasy wtrysków? Jakie masz w ogóle wtryskiwacze bo z tego co widać to dość wolne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ale cos znow zaczal wylaczac gaz, nie wiem znow za bardzo czemu, i tym razem bez dzwieku, w programie tylko ustawialem kalibracje i mapki, parametrow nic a nic nie zmienialem takze nie za bardzo wiem co tym razem..

 

Jak masz stag ISA2 i ustawiłeś autokalibrację to przez jakiś czas przełącza na benzynę, żeby sprawdzić mapy, zgrywa je z mapą gazu, ustawia korekcje - wtedy bez dźwięku mruga kontrolka.

Na gazownika trzeba dobrego trafić, mi wszystko wytłumaczył, a i często machnie ręką jak pytam "ile" przy kalibracji, czy wgraniu nowego softu (po innej robocie w silniku, jak zajeżdzam czasem) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nom zauwazylem wlasnie i niestety nie wiem czemu, jakie wtryskiwacze to w sumie nie wiem , jutro zajrze . przy kalibracji mialem komunikat, ze mam dysze za male.

 

robilem kalibracje ,dzis znow powtorzylem i znow ustawialem mapke, wiem juz czemu mi gaz wylacza, dzis zauwazylem, nie wiem czy rzeczywiscie mialem parownik walniety, bo znow wiem ze spada gwaltownie cisnienie i zaraz wraca, po ustawieniach mam ciesnienie ponad 1 , cos przez cos gwaltownie spada do 0,5 i zaraz znow wraca na tyle ile powinno byc, wylaczalo mi gaz ,bo byla opcja wlaczona taka ,ze jak lipa z cisnieniem to ma mi gaz wylaczac, opcje na razie wylaczylem, tak wiem chyba gdzies indziej mi cos ucieka ,ze spada cisnienie , z tym sie zglosze znow do gazownika do ktorego zawsze jezdzilem, zeby mi wszystko po sprawdzal i wykryl czemu spada cisnienie . jak masz " dobrego gazownika " i ktory ci "macha reka" to ci zazdroszcze, mi za samo glupie podpiecie trzy dychy kasuje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.