Skocz do zawartości

Problem z prowadzeniem


maciek6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

chciałbym poprosić o poradę/wskazówkę w następującej sprawie:

Moje autko: 320 d touring 150 km, opony 17.

Czy to normalne, że w czasie jazdy (najbardziej uciążliwe jest to przy dużych prędkościach) samochód jest bardzo podatny na wszelkiego typu nierówności wzdłuż drogi? Ostatnio w trasie jechałem po drodze która była mocno zużyta przez TIRY i miała odciśnięty wzdłuż tor (od tirów). Musiałem mocno trzymać kierownicę żeby mi jej nie wyrwało a poza tym kierownica musiała być cały czas skręcona (niewiele ale zawsze) żeby utrzymać kierunek jazdy. Na równej drodze kierownica jest prosto. Czy to jest normalne i ten typ tak ma? Dodam że niedawno ustawiłem zbieżność, więc teoretycznie temat odpada.

 

Wczoraj jechałem tą samą trasą ale innym samochodem (nowszym - jeśli to ma znaczenie) i problemu nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciej napisz jakie masz opony ? bo jak masz szeroki i niski profil to masakra to tego może runflaty ?

do tego może dojść zawiedzenie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony masz typowe i to nie one są pływania.

Tak jak Ci powyżej napisano

Może warto zajrzeć do tuleji pływających?

ale nie tylko , ktoś kto zna bmw niech ci sprawdzi wszystko w zawieszeniu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz szerokie lacie >225/45 to czuć najmniejsze równoległe nierówności i tego nie unikniesz.

 

Zanim zaczniesz się bawić w zawieszeniu to zorientuj jakie dokładnie masz (Standard, Sport, MpakietII), żeby ewentualnie dobrać odpowiednie zamienninki ;)

 

Jak już będziesz pewny, ze zawieszenie masz sprawne, to udaj się na ustawienie geometrii kół (kiera wtedy powinna być prosto)

 

Sam ostatnio czuję w swojej bejcy lekkie huczenie, chyba w przednim lewym kole (takie pulsujące, przyznam, że raz nie zauważyłem studzienki kanalizacyjnej, była chyba 2m p.p.m.. ;) )

 

Żeby nie rozpoczynać nowego tematu, to się podepnę pod ten. Co by to mogło być (łożysko?)? Będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj sobie zakładu z maszynami huntera i niech Ci porządnie ustawia przód i tyl u mnie pomogło z noszeniem w koleinach o 90% ,wiadomo troszkę będzie nosić to prawa fizyki ale auto po tych ustawieniach dużo lepiej się prowadzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko po wjechaniu w zapdnięta studzienkę kanalizacyjną. Rozpoczęło się od delikatnych szumow, a po dwóch tygodniach dochodził wyraźny szum (taki pulsujący jakby opona była uszkodzona w jednym miejscu) z lewej strony autka. Dodam, że przy ostrych zakrętach nic się nie zmieniało, więc podejzenia padły znów na tył.

 

Niestety nie mam czasu ani narzedzi więc odstawiłem auto do swojego mechanika. Kolega posprawdzał przód i tył i stwierdził uszkodzenie tylnego, lewego łożyska...

 

Jeszcze niedawno miałem ustawianą geometrię, czy po takiej operacji będzie konieczne ponowne ustawienie zbieżności? Zakładam, że nie... Wymieniam od razu tylne amorki (lewy zaczął się mocno pocić, zakładam, że to też od najechania na feralną studzienkę) :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.