Skocz do zawartości

maciek6

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320 D 2003

Osiągnięcia maciek6

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. maciek6

    Problem z prowadzeniem

    205/50/17 zwykłe
  2. maciek6

    Problem z prowadzeniem

    Nowszy to mondeo z 2008 roku. Generalnie chodzi o to o czym napisałem w pytaniu oraz o tę konieczność skręcania kierownicy aby jechać prosto (konieczne w przypadku pochylenia/skosu drogi)
  3. maciek6

    Problem z prowadzeniem

    Witam chciałbym poprosić o poradę/wskazówkę w następującej sprawie: Moje autko: 320 d touring 150 km, opony 17. Czy to normalne, że w czasie jazdy (najbardziej uciążliwe jest to przy dużych prędkościach) samochód jest bardzo podatny na wszelkiego typu nierówności wzdłuż drogi? Ostatnio w trasie jechałem po drodze która była mocno zużyta przez TIRY i miała odciśnięty wzdłuż tor (od tirów). Musiałem mocno trzymać kierownicę żeby mi jej nie wyrwało a poza tym kierownica musiała być cały czas skręcona (niewiele ale zawsze) żeby utrzymać kierunek jazdy. Na równej drodze kierownica jest prosto. Czy to jest normalne i ten typ tak ma? Dodam że niedawno ustawiłem zbieżność, więc teoretycznie temat odpada. Wczoraj jechałem tą samą trasą ale innym samochodem (nowszym - jeśli to ma znaczenie) i problemu nie było.
  4. viewtopic.php?f=69&t=117886 Witam, Mam e46 2.0. 150 km w automacie. Prawdopodobnie mam do wymiany konwerter w skrzyni, jednak zanim się za to zabiorę poproszę o informację. Otóż, wszystkie objawy zdychającego konwertera występują tylko przy trybie auto. Po przełączeniu w tryb manual jest ok - skrzynia ładnie zmienia biegi, brak charakterystycznych dla zużytego konwertera objawów. Czy to oznacza, że w trybie manual konwerter nie pracuje (w co nie wierzę) albo pracuje inaczej? Ogólnie jaka jest różnica między zmianą w trybie ręcznym a automatycznym? Oczywiście nie pytam o różnicę oczywistą, czyli konieczność obsługi lewarka (wybieraka). Z góry dziękuję za odpowiedź lub nakierowanie do podobnego wątku na tym forum - ja takiego nie znalazłem.
  5. Z własnego doświadczenia i po lekturze tego forum napiszę, że skrzynia jest bardziej dopasowana do 2.0 niż 3.0. Chodzi o maksymalny moment obrotowy tolerowany przez skrzynię. Ja jeżdżę 2.0 w automacie i mając ok 210 tyś muszę już wymienić konwerter (to wiem na 100 %) i może cos jeszcze. Generalnie użytkownicy określają te skrzynie jako awaryjne, ale często te opinie dotyczą połączenia z silnikiem 3.0 Oczywiście o komforcie jazdy nie będę pisał bo to wiadomo. Przed ewentualnym zakupem sprawdź skrzynię - przejedź się ze stałymi prędkościami, sprawdź czy skrzynia przy zmianie biegów nie łapie tzw. tarki, czy lock up trzyma itp. Zresztą pewnie to wiesz :-)
  6. Kolego, I jak? Pytam, bo znalazłem się na tym samym etapie jak Ty. Przy okazji - jakie miałeś objawy? Z góry dziękuję za odpowiedź.
  7. Kolego, co to znaczy, że pojawia się ''lekka tarka''? Pytam, bo też mam czasem problem przy spadkiem obrotów po zmianie biegu (objaw jakby w manualu za wcześnie zmienić bieg na wyższy).
  8. Ja mam: - miasto: automat 10,5 - 11l, ręczna zmiana 8,5 l - trasa: jeszcze nie jechałem ale jak jade przez dłuższy czas z prędkością ok 100-110 to spalanie wychodzi ok 7-8
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.