Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, w swojej podstawie filtra oleju mam uszkodzony zawor zwrotny i po dlugim postoju caly olej zlewa sie do miski i po uruchomieniu silnika kontrolka cisnienia oleju swieci 2sek, kupilem na allegro druga i okazalo sie ze ma tez ten sam problem co moja :duh: w zwiazku z czym mam pytanie czy moglbym wsadzic tam podstawe filtra oleju z m50? ona nie ma tego zaworu zwrotnegoz tego co widzialem. Czy ten moj pomysl ma jakis sens? :D
Opublikowano
Twój pomysł ma sens ,ale podstawy do m50 były także do wersji bez vanosa.Także przy zakupie zwróć uwagę na to czy ma otwór gwintowany na śrubę banjo do zasilenia vanosa.Podstawy m50 nie były pozbawione wad ,czasem upierdliwie podciekały przy brokach zaślepiających otwory konstrukcyjne.Możesz poszukać podstawy od wczesnego m52 z aluminiową pokrywą filtra ,nie ma w niej widocznego zaworu zwrotnego.Uszkodzenie zaworu o którym napisałeś polega na wyłamaniu jednej z 3 plastikowych prowadnic ,wtedy zawór ustawia się pod kątem i olej spływa.
Opublikowano
Czyli jesli kupilbym podstawe z m50 do wersji z vanosem to bedzie chodzic bez problemu wszystko? w moim przypadku 2 prowadnice tego zaworka wytarly aluminium i zaworek wpadl w te dziury przykrzywiajac sie i puszczajac olej :( w drugiej podstawie ktora kupilem jest ten sam problem :o
Opublikowano
Jest jeszcze jedna istotna rzecz.Zakładając podstawę filtra z m50 będziesz musiał odsunąć mocowanie pompy wspomagania tzn; pomiędzy mocowanie pompy a podstawę filtra założyć na śruby tuleje o długości 18mm,
Opublikowano

dobra wiec tak, z tego co wyczytalem moge zalozyc podstawe z

m50 - i tu musi byc ona z silnika co mial vanosa no i do tego musze zamontowac te dwie tulejki pod sruby pompy wspomagania, czyli moze byc podstawa jak tu na aukcji? http://allegro.pl/bmw-e36-e38-e39-podstawa-filtra-oleju-m50-m52-i5465219840.html

m54 - czytalem ze tez pasuje, tylko ze tam tez jest ten zaworek zwrotny i w sumie tez jest ryzyko ze mozna trafic na wyrobiony :x na aukcji znalazlem taka podstawe z m54 tylko ze ona ma jeszcze jeden dodatkowy czujnik, czy to bedzie cos do temp oleju? http://allegro.pl/bmw-e46-e39-m54-3-0-2-5-2-0-podstawa-filtra-oleju-i5350353163.html

 

wiec chyba lepiej by bylo zamontowac ta podstawe z m50 tylko nurtuje mnie pytanie jak to zostalo rozwiaze ze tu nie ma tego zaworka a w m52 jest?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poszukaj z silnika M52- taką z pokrywką na śrubę(jak kolega wyżej radził)
ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Witam, a wiec znalazlem na necie dwie podstawy filtra oleju w tych samych cenach:

- pierwsza z wczesnego silnika m52 z aluminiowym deklem na srube, jest wyjscie na zasilanie vanosa i nie ma tego nieszczesnego zaworka zwrotnego

http://allegro.pl/show_item.php?item=5549881232&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

 

- no i druga z m52, po zdjeciach widac ze zaworek wyglada na sprawny(te lopatki nie sa polamane i tuleja nie jest wyrobiona) no ale jest ryzyko ze znowu moze nie trzymac :x http://allegro.pl/show_item.php?item=5147617209&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

 

Co byscie mi poradzili zeby wybrac?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ogladalem Twoja galerie i widzialem na jednej fotce ze w swoim m52 masz podstawe filtra oleju z aluminiowa pokrywe na srube, czy to Ty wymieniales sobie na ta podstawe z m50?

Nic nie wymieniałem. To oryginalna podstawa z tego silnika. Wymieniałem tylko uszczelkę pod nią bo zaczął cieknąć olej.

ec2Wze6.jpg
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam. Jestem po wymianie podstawy filtra oleju na ta z m50, kupilem ja na allegro ale dostalem taka z widocznym zaworem zwrotnym :| po przegladzie wizualnym ow zawor jest w dobrym stanie - te 3 plastkikowe lopatki sa super i sama tuleja idealna - nic nie wytarte :) ucieszony zabralem sie za wymiane i jakiez bylo moje zdziwienie gdy okazalo sie ze po wymianie kontrolka swieci prawie 7sek (na tej uszkodzonej podstawie 2sek) :mad2: panowie co to moze byc? :( jak auto pochodzi i odpale je np 10min pozniej to kontrolka znika praktycznie odrazu. Jedyna roznica jaka jest to taka na na tej podstawie z m50 podczas gdy swieci sie kontolka te 7sek, obroty utrzymuja sie na ok 1000 a po z gasnieciu kontrolki spadaja na normalna wartosc no i ani razu nie slyszalem zeby tlukly sie popychacze bo na tej oryginalnej podstawie to czasem sie tlukly przez 2sek popychacze a czesem nie :o
Opublikowano
Mario ja zauważyłem ten sam problem u siebie po wymianie oleju z filtrem , przed wymiana wszystko było jak należy później zaobserwowałem ten sam objaw który opisujesz . Może to wina samego filtra lub za małej ilości oleju w układzie . Jest to dość dziwne byś po tylu zabiegach nie zlikwidował usterki .

eSKa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.