Skocz do zawartości

328i M52 po wymianie kolektora wydechowego nie ma mocy w dol


Passon

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry koledzy,

 

Opiszę całą historię usterki i proszę o pilną pomoc bo auto odwiedziło 3 mechaników i żaden nie potrafi znaleźć rozwiązania. :mad2:

 

Moje auto to E36 coupe, 318is po Swapie na M52b28 z szerokim dolotem z 2.5 i filtrem stożkowym.

 

Auto jeździło kompletnie bez zarzutu i pewnego dnia usłyszałem nieszczelność wydechu. Okazało się że kolektor wydechowy pękł (ok.2cm) na łączeniu z rurą wydechu (łączeniu którym przykręcamy resztę wydechu do kolektora). Mogłem pospawać seryjny kolektor lub założyć sportowy kolektor hartge który miałem uszykowany pod nowy wydech.

Mechanik założył więc sportowy kolektor, nawiercił mocowania sond lambda ( hartge nie miał gotowych mocowań ) i usunął katalizatory. Auto bez katów nie jechało więc wstawiliśmy je z powrotem.

Od momentu zmiany kolektora pojawił się następujący problem: Auto na zimnym silniku jedzie w porządku. Po zagrzaniu na biegu jałowym silnik wpada w drgania i falują obroty. Po ruszeniu nie ma pełnej mocy, dławi się i strzela czasem w kolektor. Na niskich obrotach autem nie da się podróżować. Generalnie auto jedzie na niskich obrotach w kratke - raz płynnie przyspiesza a po chwili znów dławi się i nie ma mocy. Po przekroczeniu 4 tys obrotów zawsze jest w porządku i ciągnie równo do końca skali. Samo przegazowanie również załatwia sprawę na ok. 10-15 sekund i motor wpada ponownie w trzęsawke.

Problem trwa od miesiąca i podjelismy następujące kroki:

Sprawdzony został przepływomierz - jest sprawny

Uszczelniłem kolektor dolotowy - nie było różnicy

Na komputerze nie ma błędów czujnika poł. wałka i przepustnicy.

Sondy lambda wymieniłem na nowe firmy Bosch - bez różnicy

Odma olejowa przejrzana - sprawna

Silnik krokowy przeczyszczony - bez rezultatu

 

Jestem w kropce i nie mam pojęcia co z tym zrobić.

Czy ktokolwiek wie co może być przyczyną niezidentyfikowanej usterki?

 

Będę ogromnie wdzięczny za pomoc! :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry koledzy,

 

Sondy lambda wymieniłem na nowe firmy Bosch - bez różnicy

 

 

Będę ogromnie wdzięczny za pomoc! :cool2:

 

Ja w mojej 328i mam sondy 5 Voltowe dodatkowo działają odwróconej fazie to znaczy

 

Miesznaka uboga 5v

Miesznaka bogata 0V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update

 

Dzisiaj w drodze do pracy auto zaczęło słabnąć, aż zgasło zupełnie. Po wciśnięciu gazu i ponownym odpaleniu praktycznie nie reagował na gaz - tzn obroty nie wzrastały i mulił strasznie. Zgasł i nie chce palić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry koledzy,

 

Sondy lambda wymieniłem na nowe firmy Bosch - bez różnicy

 

 

Będę ogromnie wdzięczny za pomoc! :cool2:

 

Ja w mojej 328i mam sondy 5 Voltowe dodatkowo działają odwróconej fazie to znaczy

 

Miesznaka uboga 5v

Miesznaka bogata 0V

słuszna uwaga w tym silniku są sondy simensa nie boscha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

może dziwnym zbiegiem okoliczności układ paliwowy niedomaga? bo trochę to dziwne żeby aż tak stracił na mocy :mad2:

jak ja przerabiałem temat pompy to czasem odciny nie było samochodem szarpało czasem gasł tak jakby na 5cyl albo 4 jeździł aż pewnego razu jakbyś wtyczkę odłączył i się przytarła na amen^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.