Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jak w temacie. Szukałem tematów, ale nie były zbyt precyzyjne, ktoś tylko wspomniał, że wcześniej miał omegę, ale nic więcej, szczególnie w odniesieniu do Touringów. Był zbliżony temat, ale dotyczył vectry.

Dlatego pytam: kto z Was miał oba z tych aut i uczciwie może się wypowiedzieć na ich temat? Tak się składa, że szukałem E36 coupe, ale życie wymusza zakup czegoś większego, ze wskazaniem na kombi :D . Co do BMW, to będzie to model po roku 93 (ze względu na łańcuszek, lepsze dopracowanie modelu, itp) z silnikiem najlepiej 2,5 benzyna, natomiast opel po 96 (jakaś tam modernizacja, niby mniej awaryjne auto i z blachami sie poprawiło), silnik 2,0, bo V6 jakoś się obawiam. Interesuje mnie porównanie, które w czym jest lepsze od drugiego. No i ogólne wrażenie z użytkowania.

Pozdrawiam!

nie ma starych BMW, są tylko zaniedbane...
Opublikowano

Miałem Omegę, a teraz mam BMW.

Omega- bardzo fajne i tanie w utrzyamniu auto-nawet w ASO :!: W silniku 2,5td występowały problemy z przegrzewaniem się, ze względu na zbytnie oszczędności w układzie chłodzenia. Fajne auto do polatania i bezawaryjne-przynajmniej moje było ok.

BMW-lepsza jakość i droższe w utrzymaniu. Bezawaryjne i nie przegrzewa się. Co do problemów, na razie brak, jeżdze od 2 lat.

 

Łatwiej będzie sprzedać BMW niż Opla, bo mniej tego jest na rynku. Mi nie odpowiadało zawieszenie w Oplu, gdyż ciągle plecy mi leciały.

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Opublikowano

no tak, ale Ty masz nowszą "5" od tej, którą planuję kupić, dlatego tez koszty utrzymania większe od omegi, ale być może w porównaniu do E34 omega wypada podobnie...

A jak blacharka u omegi? Były problemy ze rdzą? Który to był rocznik?

 

Ogolnie to skłaniam się ku BMW (co jest oczywiste :) ) , ale omega to jedyne chyba auto, jakie rozwazalbym przy zakupie kombika (czasem trzeba się kierować rozsądkiem).

Pozdrawiam

nie ma starych BMW, są tylko zaniedbane...
Opublikowano

lagadula, a dlaczego?

proszę o konkretne odpowiedzi, bo nie mam doświadczenia z autami (ten będzie mój pierwszy, jeżdzę na razie autem żony). Co Ci sie nie podoba? Wygląd, awaryjność, marka?? To napisz! Bo chciałbym podejść do zakupu z jakąś konkretną wiedzą.

Podoba mi się BMW, od zawsze (nawet nie chodzi mi o zakład, że pierwszym moim autem będzie BMW :mrgreen:). Na razie inwestowałem w mieszkanie, a przychodzi kolej na auto, więc zrozum mnie. Fakt, z autem się nie żenisz, ale po tracić czas i kase przy ewentualnej odsprzedazy.

Powiem tak: raczej będzie to ta piatka (najlepiej 525), ale czekam tylko na taką jedną jedyną opinię, która ostatecznie utwierdzi mnie w tym przekonaniu.

Pozdrawiam!

nie ma starych BMW, są tylko zaniedbane...
Opublikowano

Mialem przez prawie 2 lata Omege B Caravan i jezdzilem tez pare razy E34 Touringiem. Roznica w prowadzeniu jest kolosalna na korzysc BMW - Omega prowadzi sie przy tym jak tapczan.

Na korzysc Omegi przemawia zdecydowanie wiekszy bagaznik.

Jezdzilem nia po calej Europie - bardzo wygodny i komfortowy samochod.

Ale wolalbym zdecydowanie E34 - po prostu bezpieczniej sie w nim czuje, pokonujac zakret.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Faktycznie rdza się pojawiała, ale auto było całe malowane, więc możliwe że przez błędy lakiernicze. Rok 1995.

Wygląd jak dla mnie bdb-na ten rok auto wygląda wg mnie lepiej od e34, tzn, w środku jest ładniejsza stylistyka i klimatronik, który lepiej się spisuje od manualnej klimy.

Prestiż/marka-raczej nie za wysoki-BMW się lepiej plasuje-przynajmniej w mojej subiektywnej opinii.

Awaryjność-raz wracałem na lawecie, bo strzelił mi wąż od ukłądu chłodzenia, ale dodam że to jedyna awaria.

Głośniej w środku niż w e39, być może to różnica pokoleń.

Do tego wycieraczki przednie głośno chodzą-u mnie tak było, że trzaskały.

Gorszy niż w BMW układ hamulcowy-bardzo miękki. Co do zawieszenia, do normalnej jazdy lepsze niż w BMW, bardziej komfortowe. Do sportowej- troche buja.

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Opublikowano
Jak jeszcze napiszesz ze omega jest z zewnatrz ladniejsza to sie do ciebie wybiore i gwozdziem napisze "heretyk" na masce :mrgreen:
Opublikowano

Mialem Omege A, jezdzilem tez B i ta nowsza B po liftingu (C?) ?? Wszystko jest tak jak napisal Panfil - BMW Klub Polska, jeszcze dodam ze: oprocz wiekszego bagaznika ma tez duzo wieksze wnetrze :shock: powiedzialbym nawet ze WIELKIE, (w Omedze A bylo wieksze niz w E32...).

Nie polecam Omegi A i B z powodu problemow blacharskich (rdza w tak mlodych rocznikowo egzemplarzach?), w wersjach po liftingu juz Opel sie postaral i problem nie wystepuje. Proponuje poprzegladac fora Opla tam sie dowiesz duzo wiecej...

 

Moim zdaniem do BMW to im daleko, oczywiscie zalezy do czego potrzebujesz auta... sam zdecyduj KARAWANA :lol: czy TOURING :mrgreen:

 

PZDR :cool2:

Opublikowano

pare klopotów z Omegą B

 

- przegrzewajacy sie TDS (takze pada czesto pompa, głowica itd...)

- rozsypujący sie dyfer

- kosmicznie drogie amortyzatory

- przepalające sie wyswietlacze pokładowe

- korozja

- jakosc wykonania

- bujajacy "zawias"

Opublikowano

A ja bym chyba wybrał Omege..

Auto dużo nowsze konstrukcyjnie od E34 , wnętrze przeogromne, jak na moje oko to i ładniejsze niż te w BMW no i za cenę E34 z 1994 masz Opla z 1999 i nie ma się co bać wersji V6 to bardzo dobre silniki!

Jak kupisz auto po modernizacji wszystkie wady masz z głowy :)

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

miałem omege naughty: b 2.0dti: 99' kombi - minusy -

silnik strasznie głośny (jak na klase auta), mułowaty, zawieszenie "pontoniaste" dające bardzo kiepskie wyczucie drogi, auto w prowadzeniu ociężałe (nie chodzi o sprint tylko o zachowanie podczas jazdy manewrów itp), kiepskie hamulce, okropnie miękkie fotele po 200km bolał krzyż. Zle zrobione - co mam na myśli np. - drzwi klekotały pomimo to że dociągałem na maksa aż sie ciężko zamykały, - notorycznie wyrywają sie (z blachy) ograniczniki drzwi przednich (w każdej omedze jaką widziałem) -- a najgorsze to sa światła nie wiem co inżynierowie adama opla chcieli zrobić (miałem oryginalne soczewkowe) ale to kompletnie nie świeci ten temat to porażka straszna - blacha gnije szybciej niż w 125p - ja że jestem pedantycznie nastawiony do samochodu pomalowałem ją całą oprócz dachu 99r !!!!!! - a i nieszczęsny check engine - w tym aucie zapala sie i gaśnie bardzo spontanicznie.

psują się pierdoły - kratki nawiewu, podświetlania.

 

dobre strony by me -

 

całkiem ładne auto (już mi się nie podoba)

wnętrze przyjemne miłe materiały - wogóle wnętrze mi się podoba

trwałe zawieszenie

trwałe przeniesienie napędu

ogromniasta przestrzeń, np wchodzą 3 m rury i można zamknąć klapę- trick - kładzione oparcie pasażera, wsadziłem do niej 4 drzwi wraz z ościeżnicami :mrgreen: itp

tanie części

zwieszenie nie daje wyczucia na początku ale jak się "w nią wyjeździ" to prowadzi się naprawdę bezpiecznie, dobrze się trzyma i ma duży margines bezpieczeństwa (aczkolwiek przyjemność z prowadzenia mizerna)

 

Pozdrawiam - mam nadzieje że sie przyda.

Opublikowano

Plusy E34 Touring :

 

- Jakość wykonania (zero skrzypień i trzasków, u mnie na bardzo dużych wybojach czasem skrzypnie roleta bagażnika jeśli jest złożona).

 

- Prowadzenie - bardzo komfortowe, dobrze czuć drogę, auto jedzie dokładnie tam gdzie ja chcę, przy bardziej agresywnej jeździe też świetnie się sprawuje, nie sprawia żadnych niespodzianek (jak np. w MB W124 w którym przy dużych prędkościach na łuku tył może zacząć nieprzyjemnie drżeć).

 

- Komfort - trasa 500km to żaden problem, plecy nie bolą, tyłek też nie.

 

- nie wiem czy ten patent jest w omedze, ale mi się podoba podnoszona i blokowana tylna szyba, bardzo przydatna sprawa przy przewozie dłuższych rzeczy, albo kiedy np. mamy auto załadowane, a chcemy tylko "coś z wierzchu" wyciągnąć.

 

- trwałe zawieszenie

 

- genialne hamulce - bardzo skuteczne.

 

- radość z jazdy - właściwie suma w/w rzeczy, ale jest na tyle niepowtarzalna, że w innych markach ciężko to samo znaleźć.

 

 

 

Minusy:

 

- ceny części nie zawsze są niskie.

 

- wnętrze mogłoby być większe, zwłaszcza przestrzeń na nogi pasażerów z tyłu i bagażnik, do przodu nie mam zastrzeżeń.

 

- kierownica z poduchą jest trochę za duża.

 

- kable tylnej klapy potrafią się przecierać przy zawiasach, także teleskopy klapy przy częstym używaniu potrafią spadać z główek, które się odkształcają.

 

- tapicerka (przynajmniej u mnie) na fotelu kierowcy się strasznie przeciera i robi się wieeelka dziura pod d... .

 

- słabe światła (ale po założeniu np. osram +4000 jest super).

 

- wycieraczki, największy wg mnie minus każdego e34 - za Bosche, które przeżyją jakieś 3 miesiące - 200pln, za Valeo - 170. Ale zawsze można wymienić same gumki.

 

 

Słowem - E34 Touring to lepszy wybór niż Omega (chociaż też zła nie jest), pozostaje tylko zastanowić się nad konkretną wersją silnikową (ignorując ludków piszących, że 540 pali dwa litry więcej niż 518 :) ) i wio!

Opublikowano
- kable tylnej klapy potrafią się przecierać przy zawiasach, także teleskopy klapy przy częstym używaniu potrafią spadać z główek, które się odkształcają.

 

To są przypadłości KAŻDEGO intensywnie używanego kombi. :mrgreen: :8)

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Omega B to porażka. Sprzedałem ich duzo ale nigdy nie chcialbym prywatnie.

Miałem 2.0 16v Ecotec i 2.5 v6 Ecotec.

Oba paliwozerne, w 2 sztukach 2.0 musialem przed sprzedaza wymienic uszczelki pod glowicą - mimo ze oryg. 120 tys przebiegu, plyn chlodniczy znikal jak oszalaly.

2,5 - jezdzi super, ale cieknie jak cholera, sa 2 glowice - same klopoty, silnik wiecznie mokry od oleju, uszczelki tez padają, te auta przegrzewają się jak diabli

Dalej skrzynia biegów - automat jest spoko, ale manual beznadzieja, dlugie drogi prowadzenia biegów, mieszasz jak w misce z ciastem

Jakosc wykonania - o rany, nie ma chyba Omegi z kompletem plastików w środku, podobnie jak ze sprawnym wyświetlaczem.

 

Plusy to wygoda i przestrzeń, dość ładne wnętrze w wersji CD, minusów duzo więcej.

 

Godnym przeciwnikiem e34 są Audi A6 Avant oraz stary ale jary Mercedes 124 TE, równiez Volvo v70 - ale juz troche inna cena.

Ja ostatnio szukałem taniego kombi z klimą do transportu róznych rzeczy z Niemiec i dość przypadkowo wziąłem w Niemczech Lancię Themę SW - jestem bardzo zadowolony.

Nie brałem pod uwagę e34 bo ma niestety nie pasujący mi kształt bagażnika, poza tym Lancię kupiłem w cenie zmęczonego E30 :)

Opublikowano
wziąłem w Niemczech Lancię Themę SW - jestem bardzo zadowolony.

 

Słyszałem, że dużym minusem Lancii jest awaryjna elektronika, jak u Ciebie to wygląda?

Opublikowano
wziąłem w Niemczech Lancię Themę SW - jestem bardzo zadowolony.

 

Słyszałem, że dużym minusem Lancii jest awaryjna elektronika, jak u Ciebie to wygląda?

 

Co prawda nie miałem nigdy Themy ale miałem bliźniacze auto Fiat Croma 2,5 TD. Bardzo wygodne auto ale ........

No właśnie ale :D Nigdy nie widziałem czegoś takiego auto psuło się dwa razy dziennie :D Wytrzymałem z tym autem 3 miesiące i oddałem prawie zadarmo. Więc bardzo się dziwie że Thema jest taka wspaniała .... A Omega nie....

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

Ja tak bardzo kocham moją Omegę, że mogę ją wymienić co najwyżej na takie autko jak to:

 

http://img136.imageshack.us/my.php?image=obraz1270165ws.jpg

http://img111.imageshack.us/my.php?image=obraz1270178xn.jpg

http://img138.imageshack.us/my.php?image=obraz1270186wy.jpg

 

Mało co z okna w robocie nie wypadłem, gdy zobaczyłem, że wjeżdża na parking. Na szczeście miałem pod ręką aparat ;) Sorry za mały OffTopic, ale myśle że autko jest tego warte:)

 

A jeśli chodzi o Omege typu B, to potwierdzam opinie poprzedników: auto usterkowe (pompa paliwa, wycieki oleju z silnika, wyświetlacze pokładowe) , aczkolwiek wnętrze bardzo przestronne i przeogromny bagażnik. Osiągi w wersji 2.5 TD, bo takową posiadam, są bardzo dobre:) Sądzę, że w porównaniu z E34, Omega B wcale nie wypada tak blado jak mogłoby się wydawać ;] pozdrowejszyn!

Glasurit Polska - Division of BASF - The Chemical Company

Profesjonalne dobieranie lakierów samochodowych.

Opublikowano
No bo tak w sumie jest, Omega B wyszla w 94 a e34 w 88, więc duzo nowoczesniejszy design.

 

 

Matiz wyszedł dużo później niż E34, to znaczy że też jest ładniejszy? :)

Opublikowano
No bo tak w sumie jest, Omega B wyszla w 94 a e34 w 88, więc duzo nowoczesniejszy design.

 

 

Matiz wyszedł dużo później niż E34, to znaczy że też jest ładniejszy? :)

 

Marco spokojnie. Wszystkim podoba się Twoje e34-bo jest kombi :mrgreen: i na dodatek biturbo :jawdrop: :twisted2:

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Opublikowano
Marco spokojnie. Wszystkim podoba się Twoje e34-bo jest kombi :mrgreen: i na dodatek biturbo :jawdrop: :twisted2:

 

Kurcze, to co będzie jak je umyje? :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.