Skocz do zawartości

E61 525i N52 drgania i nierówna praca silnika


mcmt

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam Kolegów,

 

mam następujący problem z silnikiem N52:

 

Silnik wyrzuca następujące błędy:

2A39 Valvetronic, Verstellbereich

2A87 Auslass-VANOS, Mechanik

 

Moduł DSC wyrzuca błąd:

5F78 DME-Fehler: DME sendet Motorstatus=ungueltig (PT-CAN, ID 0xA8, Signal ST_RCPT_ENG_DSC).

 

Silnik po odpaleniu ma falujące obroty, które się stabilizują po kilku sekundach. Często obroty spadają dość nisko (ok 600rpm) i silnik drży. Silnik bardzo słabo przyspiesza na niskich obrotach.

Proszę Kolegów o pomoc.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam coś podobnego,z tą różnicą że nie ma żadnych błędów,moc rozwija idealnie w całym zakresie obrotów,drgania głównie na zimnym silniku przez około 10 sek,na ciepłym jest lepiej,ale też są,poprawiło się po zmianie oleju z castrol 5w30 na Mobil New Life 0w40,teraz najbardziej podejrzane jest ładowanie,akumulator po nocy ma 12,3V (trochę mało),ładowanie około 14V (też trochę mało),przy dużym obciążeniu spada poniżej 12V,jutro sprawdzę czy coś nie zjada prądu,bo takie mam wrażenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po podmianie solenoidów (elektrozaworów VANOS'a) zamiast problemu z VANOS'em wydechowym, pojawia się błąd mieszanki - zbyt bogata mieszanka... Tak, to raczej jest elektrozawór :cool2:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Widoczna zmiana: Auto zaczęło znacznie lepiej przyspieszać z dołu. Jutro/pojutrze dostanę elektrozawory, napiszę.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ta jest :cool2:

Elektrozawory nowe, prosto z ASO i auto nagle jeździ również jak nowe :D . Czasy przyspieszenia identyczne z katalogowymi. Proponuję pozostawić temat dla innych.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Niedawno zakupiłem E60 523i 2008 rok. Wszystko fajnie tylko ostatnio mam problem po odpaleniu silnika. Nierówno chodzi, obroty po odpaleniu wchodzą na około 1100 po chwili spadają na 500 potem na ok 700 i spowrotem na 500. Pojechałem do ASO na wymianę oleju itp. Mechanik który odpalił samochód wyczaił bazę i przedzwonił mi czy może podpiąć go do kompa bo coś mam nie tak przy odpalaniu. Pokazały mu błąd 29D1 combustion Misfire on cylinder 5 i 29D0 combustion Misfire on cylinder 4, również 2EF 7Map thermostat Activation. Po oględzinach (za które zapłaciłem ok. 180 zł) stwierdził, że najprawdopodobniej do wymiany jest czujnik NOX oraz czujnik termostatu. Wszystko byłoby świetnie gdybym miał 100% pewności, że to zadziała. Części nie są tanie :duh: Dodam że kupiłem świece i też chciałbym je wymienić razem z tymi czujnikami. Macie jakiś pomysł co jeszcze mogło by być. Nie chciałbym sie dowiedzieć, że jednak czujnik nox był w porządku i trzeba zainwestować we wtryski :cry2: albo coś innego.

Jeśli ma ktoś jakiś pomysł piszcie........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce Cie martwic kolego, ale masz kilka bardzo długich wątków o tym problemie i żadnej konkretnej odpowiedzi. Ale, żeby Cię pocieszyć jak u mnie był NOX walnięty, to błędy wskazywały jednoznacznie na NOX.

 

Sam z podobnym tematem walcze bez powodzenia :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpisanie :cool2: P

Próbowałem wymienić sam świece, ale nie mam odpowiednich kluczy chyba wybiorę się do warsztatu.

Dziwi mnie tylko jedno, że tyle ludzi ma podobny problem lub taki sam a nie ma żadnej odpowiedzi :mad2:

Wracając do oględzin zastanawiam się na jakiej podstawie wykazało im walnięty czujnik Nox? i czy przez to oraz czujnik termostatu mogę mieć taki problem.

Ogólnie auto chodzi w porządku, ale te obroty mnie dobijają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez masz jak byk napisane, ze to misfire na 4 i 5 cylindrze. Moga byc swiece, cewki, wtryski lub sterownik bo one tez siadaja, ale da sie naprawic. Ja wymienilem noxa na uzywke i smiga wyraznych objawów nie bylo. Jak jest Nox strzelony to inpa wyraznie mowi, ze to nox.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba wiem co pisalem, tylko w BMW twierdza ze to przez noxa i czujnik termostatu mam te misfire na cylindrze 4i5. Dlatego chcialem sie dowiedziec jakie sa objawy walnietego nox'a. Jak mi to wymienia, zaplace ze 3 tys. i dalej bede mial ten problem to co dalej. wymieniac po kolei co sie da, przeciez to bez sensu.... O wtryskach, cewkach nawet nie wspomnieli.....

A do swiec zamowilem juz specjalny klucz i wymieniam sam......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
chyba wiem co pisalem, tylko w BMW twierdza ze to przez noxa i czujnik termostatu mam te misfire na cylindrze 4i5. Dlatego chcialem sie dowiedziec jakie sa objawy walnietego nox'a. Jak mi to wymienia, zaplace ze 3 tys. i dalej bede mial ten problem to co dalej. wymieniac po kolei co sie da, przeciez to bez sensu.... O wtryskach, cewkach nawet nie wspomnieli.....

A do swiec zamowilem juz specjalny klucz i wymieniam sam......

 

Przepraszam, że tak późno, ale.... urlop (niestety już po...)

 

Jak masz wydać 3 tys. w serwisie to kup na testy używkę z gwarancja rozruchową. Ja tak zrobiłem - koszt 150 zł + 1h gimnastyki pod samochodem (nie mam kanału) i sobie sam ją wymieniłem. Co do błędów NOX to sterownik wprost wskazuje na NOX, a to co w serwisie gadają i robią pozostawia wiele do życzenia.

Edytowane przez damwie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Hejka. Sorki ze tak późno ale córeczka mi sie urodziła i zapomniałem kompletnie o forum. W tym czasie wymieniłem świece, termostat (był walnięty) i nowy czujnik NOX. Po tych wymianach obroty wskazują ok 670 tylko nie wiem jakie powinny byc (nie falują)

Mam pytanie odnosnie diagnostyki auta. Mógłbyś mi podać nazwę jakiegoś dobrego sprzetu w miare przystępnej cenie? Nie chce truć znajomemu aby mi sprawdził błedy a chciałbym miec coś własnego, tylko nie oriętuje sie w tym temacie.

Dzięki....

Tak na marginesie natknołem sie na ten link:

viewtopic.php?f=73&t=280881

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Mam podobny problem, posiadam BMW523i (190ps) 2007 rok, po lifcie. Wymieniłem już odme na nową, przez 3 dni samochód chodził tak jak powinien, ale po 3 dniach problem powrócił. Na zimno i na ciepło silnik faluje, trzęsie budą, na dwóch pierwszych biegach samochód nie ma mocy. Pali się kontrolka check engine. Proszę o pomoc, pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, posiadam BMW523i (190ps) 2007 rok, po lifcie. Wymieniłem już odme na nową, przez 3 dni samochód chodził tak jak powinien, ale po 3 dniach problem powrócił. Na zimno i na ciepło silnik faluje, trzęsie budą, na dwóch pierwszych biegach samochód nie ma mocy. Pali się kontrolka check engine. Proszę o pomoc, pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam. Mam olbrzymi problem z wibracjami w samochodzie na którym poległ już nie jeden mechanik i nadal nie potrafię sobie z nim poradzić...

Drgania pojawiły się po wymianie zestawu sprzęgła z kołem dwumasowym firmy LUK. Wcześniej objawy nie występowały lub nie były tak widoczne, owszem silnik miał pewne rzeczy do zrobienia jak np. falujace obroty w czasie jazdy jak i na postoju ale w nieznacznym stopniu. Cały zestaw sprzęgła wymieniony został w październiku 2020 r. i tak temat ciągnie się dalej.

Wymieniane były kolejne części mogące mieć na to wpływ jak: Nowe poduszki skrzyni biegów (Lemforder), nowy tłumik drgań skrzyni (oryginalny), wymieniona podpora wału i przegub wału, wyważony wał, wymiana półosi tył (lewa i prawa strona- zamiennik), zrobiona geometria. i bezskutecznie. wymieniono kolejny raz zestaw sprzęgła z dwumasem na gwarancji ( roczny już był uszkodzony) i od tamtej pory autem nie jeżdżę, aby znów go nie uszkodzić. A wibrację jak były tak są dalej !


Drgania występują na różnych biegach przy różnych obrotach silnika np. na 2 biegu w okolicach 2 tys rpm , szczególnie przy mocniejszym dodaniu gazu ! Trzęsie całą budą jakby miała zaraz się rozpaść..


Przed wymianą podpory wału, przegubu wału wibracje na 2 biegu były w okolicach 2800 rpm. nie wiem sam co o tym myśleć.

Zaobserwowałem też, że w czasie jazdy jak jadę np. na 4 biegu przy przykładowo 2 tyś rpm. Czuję jak drga drążek, natomiast dodanie gazu nawet lekko powoduje, że wibracje drążka znacząco się wzmacniają. Najmniej czuć wibracje na biegu jałowym co nie zmienia faktu, że ich nie ma wcale. Tracę już siły do tego samochodu :evil:


Dodam jeszcze, że w silniku była robiona uszczelka pod głowicą, nowe uszczelniacze, nowe popychacze, nowe cewki, nowe świece, nowa odma, nowe poduszki silnika, nowe sondy Lambda, nowe elektrozawory vanos (zamienniki) , nowy rozrząd. To wszystko w przeciągu 4 lat. w silniku błędów jakichkolwiek brak ! bardzo rzadko po przejechaniu jakiś 500 km potrafi pojawić się błąd sond Lambda choć nie zawsze.


Czy ktoś może miał podobny problem już i potrafiły nakierować mnie na przyczynę ? Kolejny mechanik powiedział mi, że przyczyna wibracji leży w silniku...

Czy to może być tłumik drgań ? nie zaobserwowałem, aby miał bicie lub cokolwiek innego mającego wpływ na uszkodzenie go. Kończą mi się już pomysły..

Silnik n52b30 258 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletna listwa jedna wymieniona na sprawdzenie (używana) i wciąż to samo. :/


Wtryskiwacze wykluczyłbym definitywnie. Posiadam LPG i na gazie jest identycznie.


Disa może powodować takie objawy? Lub valvetronic? Bo już do głowy nic innego mi nie przychodzi. A duża Disa widać ze nadaje się do wymiany, ma już luzy i ledwo się obraca jak sprawdzałem ją co nie zmienia faktu, ze powinny się dziać takie cyrki xd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Temat robi sie ciekawy coraz bardziej.

Przejechałem się dziś z kompem specjalnie, aby skupić się na tych drganiach/wibracjach/rezonansie zwał jak zwał,


Doszedłem do kilku wniosków.

1. Drgania na luzie:

a) Drążek drży, po dodaniu gazu w okolice 1 tys. rpm drążek dalej drży ale już troszkę mniej.

b) Po zejściu na wolne obroty wibracje się zwiększaja i słychać taki basowy dźwięk, który po chwili jakby zanika.

c) Po dodaniu gazu od okollic 2 tyś rpm. do 2,5 tyś rpm drga drążek dalej i dochodzi już drganie całym autem i to dosyć wyczuwalnie. Powyżej 2.5 rpm cisza z wibracjami.

d) Nie wiem czy to ma jakiekolwiek znacznie, ale po wbiciu każdego biegu, trzymaniu wciśniętego sprzęgła i dodaniu gazu do tych 2-2.5 tys rpm wibracje są nadal takie jak na luzie.

e) Jak dotykam silnika rozgrzanego już to wibracje są podobne takie jak na drążku na luzie.


2. Drgania w trakcie jazdy:

a) na 1 biegu nie dawałem tak w pedał, ponieważ warunki pogodowe na to zbytnio nie pozwalają, ale na 2 biegu wibracje zaczynają się dziać od 2.5 do 3 tyś rpm. przy mocniejszym dodaniu gazu. Te wibracje przypominają coś jakby taki basowy rezonans.

b) Identyczna sytuacja na 3 biegu tylko wibracje od 2 do 2.5 tyś rpm.

c) 4 bieg okolice 2 tyś rpm cichutko, drążek praktycznie nie gra, ogółem nie ma czego sie przyczepić, 5 bieg tak samo cisza.


Co zauważyłem wibracje jakby z każdym biegiem schodziły w niższe obroty.

Ściągana była skrzynia i auto odpalane praktycznie z samym silnikiem i wibracje nadal wystepowały w okolicach tyś 2-2,5 tys rpm. Czyli zacząłbym winy szukać w silniku

I teraz panowie pytanie moje. Czy ktoś jest w stanie nakierować mnie co może byc przyczyną wibracji w silniku n52 ?

Biorę pod uwagę: Tłumik drgań (nie jest tani :/ mam manuala i org 2 koła) Na dniach z powodu braku pomysłów będę usztywniał tłumik (brakuje mi obejmy na środku), i przychodzą mi na myśl disy ( falują obroty nieznacznie i nie zawsze, a wyciągałem dużą Disę i kwalifikuje sie do wymiany) Choć nie chce mi się wierzyć, aby disy takie jaja robiły.


Wiadomo nie chce wymieniać na darmo niepotrzebnych rzeczy stąd moja prosba do was. Obszukałem już wszystko na ten temat i praktycznie to co u innych było rozwiązaniem u mnie nie dalo efektu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz to naprawić a nie naprawiać zadzwoń do Adam Kunc z Raszyna. Ogarnie to na 100% miałem cięższe rzeczy z autami i to ogarniał. Uwierz na słowo że już dawno byś to miał zrobione pewnie za połowę ceny tych części które już wymieniles. Ma kanał na YouTube wpisz sobie Adam Kunc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam Pana Adama z internetu i nie wykluczone, ze zdecyduje się na taki krok mimo iż mam do niego bardzo spory kawałek drogi.

Natomiast chciałbym się najpierw dowiedzieć i spróbować rozwiązać problem na miejscu stąd moja prośba o pomoc. Widziałem już sporo tematów z wibracjami które nie zostały rozwiązane, jeśli się uda coś zrobić będzie to niezła wiedza dla kolejnych użytkowników. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.