Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jako, że nie mogę uzyskać jednoznacznej odpowiedzi to zapytam tutaj - czy w 118i, 2006r., silnik N46 wymienia się rozrząd co jakiś czas ? Z tego co czytałem przed zakupem rozrządu się nie wymienia (chyba, że słychać lub widać, że coś jest nie tak). Po czym przy sprawdzaniu samochodu w serwisie powiedzieli, żeby przy tym przebiegu (lekko ponad 140 kkm) lepiej wymienić cały rozrząd. Inny serwis powiedział to samo, a jeszcze inny, że pierwsze słyszy, żeby wymieniać rozrząd jeśli nic nie wskazuje, że coś jest nie tak. Więc jak to w końcu jest ? :roll: Istnieje jednoznaczna odpowiedź ? Czy lepiej po prostu wymienić i mieć spokój (i sporo lżejszy portfel)?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Generalnie te silniki nie miały problemu z rozrządem. W międzyczasie zmieniono konstrukcję napinacza - który warto wymienić. Jeśli masz zamiar jeździć tym autem dłużej, to też bym sugerował wymianę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale wymianę samego napinacza czy łańcucha i całej reszty ?

 

Z cała pewnością zaleciłbym wymianę napinacza - koszt niewielki i łatwo to zrobić (nawet samemu). Natomiast cały rozrząd wtedy gdy jest głośny (a wymiana napinacza nic nie poprawiła). Nie ma zaleceń do tzw. profilaktycznej wymiany rozrządu, która jest dość kosztowna. Wielu mechaników swoją wiedzę opiera na silnikach diesla (niektóre miały problem z rozrządem). Także następca N46 czyli silnik N43 z początkowej produkcji ma z tym problemy. Ale jak pisałem wcześniej silnik N46 w opinii użytkowników (z forum) nie stwarza problemu.

Opublikowano
Super, dzięki za sugestie :wink: pisząc, że rozrząd jest głośny co masz dokładnie na myśli ? Czy istnieje jakiś sposób (oczywiście poza rozłożeniem samego rozrządu) oceny jego pracy?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu Ci niestety nie pomogę. Wg opinii forumowiczów głośny rozrząd wydaje dźwięk podobny do szumienia (ocierania), ale to jest bardzo subiektywne, bo te silniki generalnie ciche nie są.
Opublikowano
OK. Spotkałem się również z opinią (chyba za dużo przeszukuje internet, bo co znajdę to stwierdzam, że moje auto to ma :shock: ), że jeśli po odpaleniu silnik przez sekundę zaklekocze jak diesel to jest to początek końca rozrządu. Prawda czy kompletna bzdura ?
Opublikowano
U mnie to jest dosłownie przez ułamek sekundy i gdybym tego wcześniej nie wyczytał to nigdy bym na to uwagi nie zwrócił. Czyli po wymianie napinacza powinno być ok ? A jeśli nie to cały rozrząd do roboty ? Pytam tyle, ponieważ mam już umówiony termin na wymianę kompletnego rozrządu, ale chcę mieć pewność zanim wydam te ok 1500 zł że jest to rzeczywiście konieczne...
Opublikowano
Aż tak głośno to nie - klekot słychać wyraźnie, ale zdecydowanie ciszej. I nie jest taki "ostry".. Czyli łańcuch już jest naciągnięty i daje o sobie znać ? Jeśli dobrze rozumiem to w takiej sytuacji wymiana samego napinacza nic nie da i cały rozrząd trzeba wymienić ?
Opublikowano
Ok, więc chyba już wiem wszystko.. :roll: Wychodzi na to, że nie pozostaje mi nic innego jak wymiana kompletnego rozrządu i nadzieja, że nic więcej po drodze nie wyjdzie :oops: Dzięki za pomoc.
Opublikowano
OK. Spotkałem się również z opinią (chyba za dużo przeszukuje internet, bo co znajdę to stwierdzam, że moje auto to ma :shock: ), że jeśli po odpaleniu silnik przez sekundę zaklekocze jak diesel to jest to początek końca rozrządu. Prawda czy kompletna bzdura ?

 

Potwierdzam. U mnie tak poklekotywal i niedlugo potem siadl. Teraz nic takiego niema po odpaleniu. Pomruk jedynie i chwilowe wieksze obroty.

Sugeruje zajrzec do srodka, nie czekac

Opublikowano

Potwierdzam. U mnie tak poklekotywal i niedlugo potem siadl. Teraz nic takiego niema po odpaleniu. Pomruk jedynie i chwilowe wieksze obroty.

Sugeruje zajrzec do srodka, nie czekac

 

Czyli wymieniłeś cały rozrząd i spokój ?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
I zrobione? Jaki koszt całkowity? I efekty jakie? Mam ten sam silnik tyle ze 2.0 150 km i tez zastanawiam się czy nie wymienić rozrządu. :) ostatnio zauważyłem ze motor jak się rozgrzeje to słychać takie "cykanie" tez tak miałeś ?
Opublikowano
Zrobione :8) Koszt całkowity 1400 zł :roll: (kompletny rozrząd+uszczelka pod pokrywą zaworów, olej, filtr oleju, powietrza i robocizna). Efekty takie jak oczekiwałem, czyli brak klekotania po odpaleniu :mrgreen: Stary rozrząd też już był blisko swojego końca...Co do cykania to nic takiego nie zaobserwowałem u siebie.
Opublikowano
U mnie nic takiego nie było…jedyne co to po każdorazowym odpaleniu przez chwilkę klekotał jak diesel. Poza tym żadnego szurania ani innych podobnych dźwięków. Jeśli Tobie szura to z tego co czytałem wymieniaj rozrząd szybciutko :oops:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrobione :8) Koszt całkowity 1400 zł :roll: (kompletny rozrząd+uszczelka pod pokrywą zaworów, olej, filtr oleju, powietrza i robocizna). Efekty takie jak oczekiwałem, czyli brak klekotania po odpaleniu :mrgreen: Stary rozrząd też już był blisko swojego końca...Co do cykania to nic takiego nie zaobserwowałem u siebie.

 

Jaki miałeś przebieg przed wymianą?

Opublikowano

eRPe Możesz mi powiedzieć gdzie robiłeś wymiane rozrządu ? cena którą podałeś wydaje się bardzo atrakcyjna ..

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.