Skocz do zawartości

E39 523i podmuch przy przyśpieszaniu


Pawel1337

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od pół roku mam E39 523i. Ostatnimi czasy jak zrobiło się ciepło zauważyłem, że gdy przejadę trochę kilometrów (10-15km) po czym wjadę w korek, lub na trochę zatrzymam się i potem ruszę (można to też zaobserwować kiedy przejedzie się krótką trasę powiedzmy z 10km, wtedy nic nie słychać, a gdy wyłączy się auto na chwile, nie da się mu wystygnąć i po chwili włączy się je i odjedzie to wtedy podmuch jest słyszalny), podczas przyśpieszania, głównie od 2tys obrotów w z wyż słychać podmuch od strony silnika, tak jakby jakiś mocniejszy cooler się uruchamiał czy jakaś inna dmuchawa? Dmuchanie kończy się czasem szybciej, czasem później, ale nigdy nie trwa to długo (5-15km). Gdy np wyłączę auto i trochę odczekam aż ostygnie to też objaw całkowicie ustaje.

 

Ogólnie nie jest to jakieś bardzo uciążliwe, ponieważ auto przez to nie traci mocy, ani nie dzieją się inne podejrzane rzeczy, ale zaczęło mnie to zastanawiać... Gdzie szukać tego przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak działa sprzęgło wiskotyczne wentylatora.

Trochę zbyt szybko ci się ono załącza zwłaszcza , że nie ma jeszcze upałów.

Może masz wstawiony badziewny zamiennik.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest w gazie, może to jakaś różnica? Ogólnie zainteresować się wymianą tej wiskozy skoro tak szybko się załącza, czy zbagatelizować temat? szczerze mówiąc dźwięk nie jest najprzyjemniejszy, a boje się, że gdy zaczną się upały to chłodnica cały czas tak będzie pracować, a tego bym nie chciał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź za pomocą Testu nr 7 jaką dokładnie masz temperaturę podczas jazdy (jak uruchomić testy dodatkowe to poszukaj na forum). Wisko włącza się przy ok. 96 st. Czy jeździsz z włączoną klimą bo jeśli tak to może masz walnięty wiatrak od klimy i dlatego tak szybko włącza Ci się wisko. Jest na ten temat sporo tematów na forum. Dodam, że ja miałem walnięty wiatrak klimy i wisko i dopiero jak stałem długo w korku z włączoną klimą to się zorientowałem jak rozszczelnił się zbiornik wyrównawczy. dodam, że wskazówka temperatury stoi w pionie chyba do ok. 115 st. Warto to posprawdzać przed latem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy ze chłodnica będzie cały czas pracować? Latem masz praktycznie cały czas duży obieg. To nie zima ze termostat się tylko lekko otwiera.

 

Tak jak masz wyżej napisane. Włącz test nr 7 i sprawdź temp w trasie w korkach i tez kiedy to wisko się załącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może się uszkodzić na parę sposobów, zacięte na stałe, nie włącza się wcale lub włącza się za wcześnie/za późno.

Ale co by nie wywalić sprawnego wisko, skontroluj wszystko z testem 7, bo może problem leżeć gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, fajnie że taki duży odzew, aż mi głupio, że tak zaniedbałem temat... Ogólnie rzecz biorąc wykonałem test 7, wiskoza ostatnimi czasy chodzi tak jak chodziła, nic się nie zmieniło przez to, że są upały, wyłącza się po przejechaniu dość dużej odległości najlepiej stałą prędkością na jednym biegu, wyniki testu 7:

 

autem przejechałem z 20km bo po osiągnięciu temperatury 87stopni temperatura nie szła już w górę, może przy długiej jeździe dobiło by do tych 90, ale ogólnie temperatura po nagraniu silnika wahała się między 86-87 stopni i już wtedy gdy wjechałem w korek i ruszyłem wiskoza zaczęła działać... Schładza silnik do ok 84 stopni, tylko po co? Chyba jednak coś z nią nie tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
to pewne, że to nie wisko? bo nowy termostat behr to 165pln na allegro... jeśli to on to nawet się nie zastanawiam i zamawiam, tylko przeraza mnie trochę wymiana tego jak poczytalem, jest sens się brać za to samemu jeśli się ma małe doświadczenie? Wymiana tego elementu u mechanika to mniej więcej jakiego rzędu koszt, tak pi razy drzwi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapięte zbyt szybko wisko to wzrost spalania (ekologia się kłania;)), a co gorsza ryzyko zbierania kawałków wentylatora pod maską - potrafi się rozpaść przy wysokich obrotach i narobić bałaganu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie nie wzrosło znacząco jeśli w ogólr, nadal jest na poziomie: "gdybym wiedział że 2,5 litrowa beta tylko tyle pali wziąłbym 3 litrową" :D, ale co do wiatraka to fakt swoje lata ma i lepiej by było gdyby się nie rozsypał. Kwesta tylko tego jak można sprawdzić co jest uszkodzone wisko czy termostat, a może to wina zapchanej chłodnicy? Bo i z takimi opiniami się spotkałem czytając trochę o temacie. Jak już będę pewny co to - wymieniam. Nie lubię mieć takich niedociągnięć w aucie i nie jestem też zwolennikiem podejścia typu "w sumie to coś nie działa, ale da się z tym jeździć to nie naprawiam".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wiedzieć dokładnie kiedy puszcza termostat na duży obieg. Musisz robić to z testem nr 7 i sprawdzać lewy dolny wąż kiedy będzie gorący. Jeśli za szybko to termostat do wymiany. Jeśli wtedy też wisko się załącza a zwykle powinien na mniej więcej 96 lub więcej st. Nie szybciej. Teraz sMusisz sprawdzić sam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Ja mam wymienioną wiskozę (530i) i właśnie po wymianie zaczęła częściej mi się załączać. Wnioskuję że stara wiskoza była zepsuta (temperatura silnika w normie) ponieważ teraz jak są upały to działa mi praktycznie przez cały czas (32-35 st.) szkoda że odbiera to moc silnika. Nawet jak jadę ciągiem przez powiedzmy 10km to cały czas słychać wichurę pod maską. Ciekawe czy też tak jest w nowszych wersjach BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od wiska uciekli i stosuje się elektryczne wiatraki.

 

Jakiej firmy kupiłeś? U mnie jak temp dochodzi do 98st to wisko schładza do 94-96st i najczęściej temp spadnie szybko jak ruszam. W korku po prostu utrzyma te 98st bo obroty silnika są niskie i zapięte wisko za wolno pracuje by wychłodzić silnik. Wystarczy dodać gazu na kilka sek lub ruszyć z miejsca to po chwili temp spada.

 

Wisko to super sprawa. Bezawaryjne urządzenie które wystarczy raz max dwa razy na żywot auta kupić nowe oryginalne i masz spokój. Nie to co przy czujnikach w chłodnicy, przewodach silnikach w wiatrakach elektrycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest coś nie tak z tym nowym wiskiem, byłem teraz w trasie jakieś 240km ( jakieś 3,30h jechania) i przy temperaturze zewnętrznej okolo 30 C przez całą trasę mi wisko pracowało, coś okropnego. Wiatrak od klimy pracuje bo też wymieniłem miesiąc temu na nowe. Macie jakieś pomysły?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.