Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

wczoraj byłem w serwisie BMW w Holandii oglądać pewne e30 cabrio i rozmawiając z mechanikiem przeszliśmy na temat mojej e60 z silnikiem 530i n53 z przebiegiem 109 000km i owy mechanik zapytał mnie czy wymieniałem już pompę wody bo przy przebiegu 100 000 +/- bardzo często padają. czy to prawda czy tylko chciał mnie naciągnąć na wydatek?

Opublikowano
W n62 (545i) pompa wymieniona przy przebiegu ~135kkm (przebieg pewny, auto od początku serwisowane w jednym aso).. Więc wychodzi na to że może padać przy przebiegach rzędu ~100kkm.. Inna sprawa że jak zacznie się z nią coś dziać to raczej usłyszysz a i mechanik powinien w stanie określić czy ma już luzy..
Opublikowano
koledzy a w jaki sposób słychać kończącą się pompę wody? Ja mam takie delikatne syczenie na biegu jałowym, które ustaje wraz wchodzeniem auta na obroty.
Opublikowano

@SkyKarol

 

raczej to nie to.. Jak kończy się pompa to raczej dźwięk jest z barwy pomiędzy rezonansem a zacieraniem się.. (nie wiem jak ten dźwięk lepiej wytłumaczyć :P )

Nie jesteś pewny pompy to podjedź do (swojego) mechanika. Po chwili będziesz miał diagnozę w jakim stanie jest pompa..

Opublikowano

W N53 jest elektryczna pompa wody, ma autodiagnostykę więc jak się coś z nią dzieje to są komunikaty. Ciekawe na podstawie czego mechanik tak stwierdził (jakiś biuletyn?)

Ja mam 185k przebiegu i taką samą pompę, wszystko działa jak trzeba, problemy pojawiają się podczas nieumiejętnego obchodzenia się z pompą (pozostawienie po demontażu na sucho, praca bez płynu)

Opublikowano
Ciekawe na podstawie czego mechanik tak stwierdził (jakiś biuletyn?)

 

no to sa własnie Holenderscy specjaliści dlatego staram się omijać ich ASO szerokim łukiem ;-)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam dołączę się do tematu. Mam BMW e60 530i i oryginalny przebieg 107 tys. i oryginalną pompę od nowości i jest do wymiany. Przyczyna? bardzo mocno stuka. Początkowo był to cichy niezauważalny dźwięk lecz z czasem sie nasilał. Lepiej wymienić pompę niż doprowadzić do zagotowania silnika ponieważ koszt wymiany pompy to ok 250 zł a koszt naprawy zagotowanego silnika to kilka tysięcy... może sie ktoś ze mną nie zgodzić ale taka jest prawda.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
I wykrakałem, 193K przebiegu i pompa padła... Ale najgorsze jest to że sama pompa mechanicznie jest sprawna, uszkodziła się jedynie elektronika i to dlatego że jest kiepsko wykonana, tak jakby specjalnie miała się zepsuć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.