Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zmień ATF na nowy, wymień filtr i wyczyść magnesy, które zbierają metaliczny szlam (w twoim tedeesie będzie tego sporo, oj sporo :!: :mrgreen:)

 

Być może filtr jest mocno przytkany.

Przez to pompa w skrzyni nie może napędzić odpowiednio wysokiego ciśnienia. Wtedy brakuje "siły hydraulicznej", żeby dociskać tarczki 1. biegu odpowiednio mocno. I skrzynia szarpie.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

ja mam podobna oznake tylko z 1 na 2 czasami dostaje kopa ale zadko.

sprawdzalem poziom oleju i jest wpozo.

wiem ze czeka mnie wymiana oleju w najblizszym czasie

mam 2 sprawy jak byscie mogli mi pomoc:

 

1 czy u was slychac skrzynie jak pracuje na wolnych obrotach, pytalem pare osob mowia ze nie slychac u mnie slychac w servisie powiedzieli ze tak ma byc sam juz niewieml.

 

2 wydaje mi sie ze to wina komputera bo czasmi z 4 na 5 zmienia dopiero okolo 6 tys obrotow tak jak na kickdownie, chociaz jake bardzo delikatnie!!

 

pozdrawiam

zycie zaczyna sie po 50i
Opublikowano
no wlasnie chcialem to zrobic juz teraz ale w mieszkam w anglii i niemoge tu kupic esso 71141 tak bym juz wymienil w servisie mi chcieli zalac texaco texamatic 7045e troche zwontpilem,czekam do przyjazdu do polski w lipcu i wtedy wymienie.
zycie zaczyna sie po 50i
Opublikowano

Witam

 

To ja nie bede zakladal nowego topicu, jak jest o automacie i zapytam, co moze byc powodem nastepujacego zachowania:

Jak sie mocniej (ale bez przesady) przychamuje, np dojezdzajac do swiatel, ale nie kulajac sie tylko przyciskajac hamulec, to dzieje sie nastepujaca rzecz. Jak samochod stanie to czuc jakby byl jeszcze na "2ce" i dopiero jak stanie to redukuje (tak to czuc, ale moze to cos innego). Myslicie, ze wymiana oleju pomoze? A moze jeszcze cos powinien zronic...

Z gory dzieki za pomoc :modlitwa:

 

pzdr

maciejkiner

http://www.oneclick.pl/bmw/bmw_baner.jpg
Opublikowano
OLEJ mus zmienić bo juz nie pamietam kiedy go zmieniałem .

 

:duh: Felix, nawet bym się do tego nie przyznawał :!: :duh:

Przy twojej jeździe powinieneś zmieniać ATF i filtr częściej niż każe instrukcja :!:

 

* * *

 

Czytam, czytam, czytam i wychodzi, że spory procencik posiadaczy automatów przypomina sobie o powinnościach, gdy zaczynają im kuleć.

 

ATF wymienia się z filtrem co 60,000 km (przynajmniej dla E30), nie zapominając o czyszczeniu dodatkowych filtrów magnetycznych.

 

W naszych warunkach (więcej syfu na drogach i bardziej szarpana jazda) warto robić wymianę nawet co 2 lata lub 30-40 tys. km. Jeżeli jeździ się ostrzej, też należy robić wymianę częściej.

 

Zwykła skrzynia wybaczy zapominalskim (pod warunkiem że poziom oleju będzie OK i smarowidło nie będzie wyjątkowo stare).

 

Automat się zemści. :shock:

 

W automacie płyn ATF ma dużo więcej roboty, niż olej w zwykłej skrzyni. Nie tylko smaruje i chłodzi, ale jest też "czynnikiem pracującym" -> to ciśnienie płynu np. dociska tarczki poszczególnych biegów.

 

Spadek ciśnienia płynu, spowodowany zanieczyszczeniami, daje gorsze smarowanie i mniej skuteczne oczyszczanie elementów. Więc coraz większy syf w automacie (opiłki, szlam). Bardzo szkodliwe dodatkowe poślizgi na tarczkach, ślizganie się sprzęgła lock-up, grzanie się tych części, jeszcze więcej i więcej opiłków + szlamu, więc coraz większe poślizgi i gorsze smarowanie. To działa jak efekt śnieżnej kuli. Makabra :!: :!: :worried:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
jak rozumiem, caly czas mowimy o skrzyniach z olejem "lifetime" ? :twisted:

 

wlasnie to samo chialam zapytac... ale ze Felix ma tyle aut, to nie wiadomo do jakiego automatu to sie odnosi :wink:

Tylko dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota, chociaż co do tego pierwszego nie mam pewności
Opublikowano

wlasnie to samo chialam zapytac... ale ze Felix ma tyle aut, to nie wiadomo do jakiego automatu to sie odnosi :wink:

 

ja mam tylko nadzieje, ze mowiąc o "automacie", caly czas mamy na mysli automatyczna skrzynie biegow a nie automat to lodów ;)

pozdrawiam

t.

Opublikowano
jak rozumiem, caly czas mowimy o skrzyniach z olejem "lifetime" ? :twisted:

 

Według mojej oceny, w polskich warunkach jakiekolwiek oleje i płyny "dożywotnie" (tudzież rutynowe przeglądy co 30-50 tys. km) nie są osiągnięciem współczesnej techniki serwisowania.

 

Są dla samochodów nieszczęściem, tylko takim z mocno opóźnionym zapłonem. :wink:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Witam

 

To jeszcze jedno pytanie, bo mnie sprawa nagli, a dzis wszystkie serwisy nie czynne i nawet nie sprawdze. Jaki bedzie koszt wymiany oleju i filtrow w e36? I dla ludzi w Poznaniu i okolicach - ktory serwis polecacie do tego zabiegu - zeby bylo sprawnie i fachowo :)

 

pzdr

maciejkiner

http://www.oneclick.pl/bmw/bmw_baner.jpg
Opublikowano

olej do skrzyni biegow w E39 jest dozywotni i w tych skrzyniach oleju sie normalnie nie wymienia.

 

znajomy ma 525d (E39 to nie TDS :wink: ) 250tys km i nie wymienial oleju. Nasza 530d ma w tej chwili kolo 140tys i tez oleju nie wymienialismy.

 

W naszych skrzyniach, bardziej kulki sa odpowiedzialne za zle dzialanie a nie olej. Zeby przesunac bieg skrzynia olejem przemieszcza metalowe kulki w kanalikach biegowych ktore rozkladaja sie w odpowiednich kanalach. Wlasnie te kuliki z czasem sie scieraja i robia mniejsze, przez co dochodzi do szarpniec na poszczegolnych biegach itp

I chociaz automatyczna skrzynia jest mniej zajezdzalna, to jednak jak kto jezdzi ma dla niej tez znaczenie, wystarczy ze auto jezdzi ciagle zmieniajac biegi ... czyli kulki wycieraja sie szybciej niz przy umiejetnej jezdzie.

Co do opilkow w oleju to ich nie ma... na dnie skrzyni jest elektromagnes ktory wszystko sciaga.

Czytalam wypowiedzi paru ludzi ktorzy wymienili olej.. oczywiscie zanim sie cos zaczelo dziac i roznicy nie zauwazyli.

Ale moze jakbym miala auto z bardzo duzym przebiegiem, to jednak bym sie zastanowila nad wymiana.....

Tylko dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota, chociaż co do tego pierwszego nie mam pewności
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Felix - tylko patrz na łapki co Ci wymieniają - popytaj Sebasta to powie jaki olej wlać bo też bardzo ważne - wlejesz inny i :duh:

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.