Skocz do zawartości

Czujnik cisnienia w oponach


crok

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy u mnie problem rozwiązany .Kupując auto kupiłem je na kołach zimowych 17" Niemiec płakał jak sprzedawał .Jak pojawiły się problemy podjechałem do kolegi co to ma taki skaner który wykrywa czujniki i padło pytanie rok produkcji auta .Podałem 2014 zeskanował i pokazało mu 1 czujnik :shock: :shock: kolejne pytanie od którego roku wychodził model podałem datę ustawił i skaner znalazł kolejne 3 czujniki .Wniosek w układzie był jeden czujnik z innego kompletu .Tak się domyślam że Niemiec miał koła zimowe od BMW z 2010 r jak padł mu czujnik to nabył nowy z daty produkcji auta czyli z 2014 r i w taki sposób nie miało prawa to działać poprawnie .Kupiłem nowy komplet czujników i wszystko śmiga jak należy .Jakby ktoś chciał mam na zbyciu czujniki nie od kompletu .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kolego kupiłeś felgi bez czujników, czy po prostu chcesz założyć nowe i mieć spokój a nie później ściągać co pół roku któraś oponę i wymieniać czujnik...sam jestem na kupnie felg i się zastanawiam czy patrzyć w ogóle na to że są jakieś tam czujniki ileś tam już letnie, i nie wiadomo ile podziałają, zresztą czy w ogóle.

I takie drugie pytanie przy okazji, do F11 kupiłeś te 351 4x8,5 czy 8,5+9 na tył ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie wiem po co ale wiecie o tym, że te czujniki można bez problemu wykodować z auta

i powrócić do systemu, który BMW stosowało od lat. W starszych modelach działa to za pośrednictwem czujników abs...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Felgi kupiłem bez czujników i teraz chce kupić i założyć. Kupiłem 4 jednakowe et 33 i 8,5 cala. Kolego ja wiem że można to wykodować tylko po co?. Takie czujniki można kupić już nowe za 70 euro. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam opony runflat, mam czujniki we wszystkich samochodach ... pierwsze rsc miałem w e60 w 2003 r i kolejnych e61,f10,f11 i działało to tak samo dobrze na starym systemie. Nie było żadnych problemów ...

nie namawiam na wykodowywanie ale to, że możecie sobie zobaczyć ile aktualnie jest w każdym kole ciśnienia nie jest dla mnie argumentem za. Jestem starej daty kierowcą i uczono mnie, że ciśnienie sprawdza się raz w miesiącu lub przed każdą dalszą podróżą. Mankamentem było jak się coś podziało to wtedy trzeba było sprawdzić manometrem, które to koło ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam, jakim programem i interface'm mógłbym sprawdzić i zmienić flagi dotyczące wyposażenia w sytem czujników ciśnienia w oponach RDC , chodzi o sprawdzenie i aktywacje RDC_SAFETY (z pewnością jest teraz nie aktywna) aby auto zczytywało wartości z czujników ciśnienia w opona w TPMS i wyświetlało na ekranie

BMW F11 z 2013 roku w serwisie uzyskałem informacje że od 2012 roku wszystkie produkowane serii5 mają system RDC, otrzymałem tez info z BMW że nie zawsze informuje o tym opcja 2VB z listy wyposażenia uzyskanej po zdekodowaniu VIN i że może występować to pod innymi opcjami.

Z forum uzyskuje rózne sprzeczne informacje dotyczące posiadania lub braku systemu RDC. Również sprzeczne informacje są na temat możliwości załączenia RDC i tego co się pojawi na ekranie po jego aktywacji. znawcy tematu piszą też o bezpiecznikach dotyczących systemu RDC


ktoś wczesniej pisał ze istnieją 2 systemy RDS czujniki w kołach i RPA sygnał z ABS - u mnie w menu wprost wyświetla się komunikat systemu który nie działa RPA w ASO BMW w dziale zamówień części powiedziano mi jak pisałem wyżej że wszystkie modele po 2012 roku mają standardowo TPMS czyli RDC

na jednym z forum znalazłem wpis anglojęzyczny w którym użytkownik wyjasniał że po wyłaczeniu RDS flaga RDS_SAFETY ustawiona na nie aktywne to na ekranie zamiast menu dla RDC zostaje menu dla RPA i samochód z oponami na zielono

Proszę o wskazówki doświadczonych w tym temacie forumowiczów sam jestem "świeży" w temacie i uzyskuję niespójne dane z różnych źródeł włączając w to ASO BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA początek brawo za szukanie i odrobienie pracy domowej!

Witam, jakim programem i interface'm mógłbym sprawdzić i zmienić flagi dotyczące wyposażenia w sytem czujników ciśnienia w oponach RDC.

Program Esys, interface ENET (do kupienia lub zrobienia samemu, kabel ethernetowy+wtyczka ODBII+opornik).

BMW F11 z 2013 roku w serwisie uzyskałem informacje że od 2012 roku wszystkie produkowane serii5 mają system RDC

Mam F11 z 2014, RDC nie było. Było RPA. Pewności na 100% nie mam, ale od momentu kiedy są runflaty musisz mieć RDC lub RPA.


, otrzymałem tez info z BMW że nie zawsze informuje o tym opcja 2VB z listy wyposażenia uzyskanej po zdekodowaniu VIN i że może występować to pod innymi opcjami.

Z forum uzyskuje rózne sprzeczne informacje dotyczące posiadania lub braku systemu RDC. Również sprzeczne informacje są na temat możliwości załączenia RDC i tego co się pojawi na ekranie po jego aktywacji. znawcy tematu piszą też o bezpiecznikach dotyczących systemu RDC

RDC da się dodać, potrzeba moduł+kodowanie (dodanie 2VB + kodowanie kilku sterowników, naigacja+zegary+chyba coś jeszcze (ICM?)).

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki Adam111 za podpowiedź i tu właśnie potwierdza się że nawet pytając u źródła (mam na myśli ASO BMW INCHCAPE WARSZAWA ul .Powstańców Śląskich) otrzymuje się informacje które w świetle wiedzy i doświadczeń innych użytkowników BMW są niespójne. Tak jak pisałem zadzwoniłem do ASO BMW żeby przed ewentualną decyzją o wizycie w ASO upewnić się czy co do tego jaki mam system RDC czy RPA - ewentualnie czy w grę wchodzi uaktywnienie RDC a tam otrzymałem informacje o których pisałem że po 2012 wszystkie auta BMW produkowane są z czujnikami ciśnienia w kołach. Ta informacja nie potwierdza się na forum gdzie czytałem wiele róznych wypowiedzi z któych wynikało że żeby przykładowo F11 miał ten system RDC to w VIN musi być opcja 2VB. Co do 2VB także z ASO otrzymałem informacje że pakiet czujników w kołach nie musi mieć wyłacznie oznaczenia 2VB i że może występować pod innym symbolem (co mnie zdziwiwło)

U mnie wyrażnie jest komunikat (wskaźnik ciśnienia w oponach (RPA) aktywny) - co by wskazywało że nie mam RDC tylko RPA. U mnie ten system nie działa bo mimo wcześniejszych inicjalizacji jak miałem zero na jednym runflacie nie miałem żadnego ostrzeżenia i opona do wyrzucenia.

Zastanowiła mnie informacje na jednym z anglojezycznych forów w której użytkownik opisywał wyłączenie flagi RDC_SAFETY żeby zdeaktywować menu RDC i opisywał że po wyłaczeniu RDC z menu znikają opisy dla RDC a na ekranie zostaje samochodzik z zaznaczonym na zielono kolorem opon czyli dokładnie tak jak to wygląda przy systemie RPA ( zamiast jak dla RDC samochodzik z wartosciami ciśnienia i temperaturą przy kołach)

na podstawie wcześniejszych informacji z ASO i z sieci zastanawiałem się czy wystarczy jedynie aktywować RDC z poziomu softwaru gdyż samochód kupowałem używany z Niemiec i ktoś z obsługi mógł wyłaczyć RDC dlatego że wraz z samochodem miałem jeden komplet kół bez czujników a koła z zimówkami z czujnikami (co mogło sugerować że jest RDC ale równie dobrze dali zimowówki od innego auta z RDC.)

Wracając do sedna sprawy aktualnie mam dwa komplety kół z czujnikami i pytanie jest następujące jaki może być koszt uruchomienia RDC dla auta bo jeśli nie ma RDC a dużo na to wskazuje to potrzebny jest odbiornik i załadowanie sterowników oraz uwidocznienie RDC w menu. Wychodziłem z założenia (po inforamcji z ASO) że mam tylko wyłaczone programowo RDC ale inne źródła wskazują że trzeba doposarzyć auto w odbiornik .

W sieci spotkałem też całe systemy kompletne TPMS w których skład wchodziły czujniki do kół , odbiornik , sterowniki , kabelki do podłaczenia odbiornika do autka - (oglądałem zestawy dedykowane dla F10 i F11)

Mógłby ktoś znający temat wypowiedzieć się jak najprościej i przy mozliwie małych nakładach finansowych taki problem rozwiązać?

Do ASO zawsze można podjechać i dowiedzieć się po podłczaczeniu kabelka - usługa za 800zł że nie ma RDC i nie można czujników podłączyć bez doposażenia (ale nie o takie rozwiązanie mi tu chodzi )

proszę o konstruktywne odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nieprawdą jest, że wszystkie BMW od 2012 r. mają RDC.

W autach z USA może i tak, w ECE pojawiły się w 2014 r. i każdy, z którym się spotkałem ma 2VB.

Jeśli jest RPA, nie da się tego tak sobie przekodować na RDC, bo to nie tylko software.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładałem u siebie RDC (było RPA), koszt:

-320 pln moduł np. 6871056 (u siebie mam dokładnie z takim numerkiem) taki jak: https://allegro.pl/oferta/bmw-f06-f10-f25-f26-modul-sterownik-rdc-6871056-10837971098

-wtyczka (w ASO lub nie; są też moduły na allegro od razu z wtyczką) + kabelki

-ew czujniki w koła, ale pisałeś, że masz

-kodowanie ESYS


Moduł powinien znajdować się pod tylnym zderzakiem tak w 1/3 od lewej. U mnie leży sobie luźno w schowku pod bezpiecznikami z tyłu po prawej i działa bez problemu. W wersji chyba przed liftowej był odbiornik przy każdym kole, po lifcie jest tylko jeden.

Jeżeli chcesz mieć 100% pewność czy masz ten moduł zainstalowany to podłącz się autem pod komputer ISTA lub Esys i zobacz czy masz moduł RDC.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

I to tylko tyle? Wg schematu poniżej jest jeszcze poz. 1 i 5


http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/F10/USA/550i-N63/browse/wheels/tire_pressure_control_rdc_ctrl_unit


Bo jest jeszcze coś takiego

https://images.recar.lt/images/ydML8epM8Z/800/2558307_0b2b4f54-c0d5-41e4-b1c7-525068b4524f.jpeg


Ja mam w preLCI tylko RPA. Myślałem, że w F10 RDCi było już w standardzie.


Chociaż w E90 RPA działało nawet nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w pre-LCI były 4 moduły (oznaczone jako 5) każdy w inne nadkole, oraz jeden moduł oznaczony jako 1 chyba w bagażniku. W LCI tylko jeden moduł oznaczony jako 2, który dokładałem u siebie. Jak pisałem wyżej powinien być przy tylnym zderzaku, ale u mnie leży w bagażniku pod bezpiecznikami.

Podobno da się dołożyć ten moduł z LCI do pre-LCI. Rozwiązanie LCI jest dużo łatwiejsze (i tańsze) do dodania bo trzeba mniej modułów i nie trzeba ciągnąć tyle kabli. Na tyle to kusząca opcja, że jak bym miał pre-LCI to bym próbował:)

To jest główny moduł od RDC do pre-LCI. Na obrazku wyżej jako 1

Ja mam w preLCI tylko RPA. Myślałem, że w F10 RDCi było już w standardzie.


Chociaż w E90 RPA działało nawet nieźle.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dzień Dobry

Panowie podpowiedzcie proszę odnośnie doboru czujników TPMS do kół. Posiadam BMW X3 F25 wersja USA - w 17 calowych kołach zimowych obecnie posiadam czujniki koloru pomarańczowego 6856227-01. Przymierzam się do zakupu 18 lub 19 calowych kół na lato i wszędzie są czujniki koloru czarnego oraz o innych numerach natomiast częstotliwość pracy jest taka sama jak u mnie 433mhz. Sparują się one z moim autem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.