Skocz do zawartości

piter422

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    525xdrive 2013 F11

Osiągnięcia piter422

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. dzieki Adam111 za podpowiedź i tu właśnie potwierdza się że nawet pytając u źródła (mam na myśli ASO BMW INCHCAPE WARSZAWA ul .Powstańców Śląskich) otrzymuje się informacje które w świetle wiedzy i doświadczeń innych użytkowników BMW są niespójne. Tak jak pisałem zadzwoniłem do ASO BMW żeby przed ewentualną decyzją o wizycie w ASO upewnić się czy co do tego jaki mam system RDC czy RPA - ewentualnie czy w grę wchodzi uaktywnienie RDC a tam otrzymałem informacje o których pisałem że po 2012 wszystkie auta BMW produkowane są z czujnikami ciśnienia w kołach. Ta informacja nie potwierdza się na forum gdzie czytałem wiele róznych wypowiedzi z któych wynikało że żeby przykładowo F11 miał ten system RDC to w VIN musi być opcja 2VB. Co do 2VB także z ASO otrzymałem informacje że pakiet czujników w kołach nie musi mieć wyłacznie oznaczenia 2VB i że może występować pod innym symbolem (co mnie zdziwiwło) U mnie wyrażnie jest komunikat (wskaźnik ciśnienia w oponach (RPA) aktywny) - co by wskazywało że nie mam RDC tylko RPA. U mnie ten system nie działa bo mimo wcześniejszych inicjalizacji jak miałem zero na jednym runflacie nie miałem żadnego ostrzeżenia i opona do wyrzucenia. Zastanowiła mnie informacje na jednym z anglojezycznych forów w której użytkownik opisywał wyłączenie flagi RDC_SAFETY żeby zdeaktywować menu RDC i opisywał że po wyłaczeniu RDC z menu znikają opisy dla RDC a na ekranie zostaje samochodzik z zaznaczonym na zielono kolorem opon czyli dokładnie tak jak to wygląda przy systemie RPA ( zamiast jak dla RDC samochodzik z wartosciami ciśnienia i temperaturą przy kołach) na podstawie wcześniejszych informacji z ASO i z sieci zastanawiałem się czy wystarczy jedynie aktywować RDC z poziomu softwaru gdyż samochód kupowałem używany z Niemiec i ktoś z obsługi mógł wyłaczyć RDC dlatego że wraz z samochodem miałem jeden komplet kół bez czujników a koła z zimówkami z czujnikami (co mogło sugerować że jest RDC ale równie dobrze dali zimowówki od innego auta z RDC.) Wracając do sedna sprawy aktualnie mam dwa komplety kół z czujnikami i pytanie jest następujące jaki może być koszt uruchomienia RDC dla auta bo jeśli nie ma RDC a dużo na to wskazuje to potrzebny jest odbiornik i załadowanie sterowników oraz uwidocznienie RDC w menu. Wychodziłem z założenia (po inforamcji z ASO) że mam tylko wyłaczone programowo RDC ale inne źródła wskazują że trzeba doposarzyć auto w odbiornik . W sieci spotkałem też całe systemy kompletne TPMS w których skład wchodziły czujniki do kół , odbiornik , sterowniki , kabelki do podłaczenia odbiornika do autka - (oglądałem zestawy dedykowane dla F10 i F11) Mógłby ktoś znający temat wypowiedzieć się jak najprościej i przy mozliwie małych nakładach finansowych taki problem rozwiązać? Do ASO zawsze można podjechać i dowiedzieć się po podłczaczeniu kabelka - usługa za 800zł że nie ma RDC i nie można czujników podłączyć bez doposażenia (ale nie o takie rozwiązanie mi tu chodzi ) proszę o konstruktywne odpowiedzi
  2. Witam, jakim programem i interface'm mógłbym sprawdzić i zmienić flagi dotyczące wyposażenia w sytem czujników ciśnienia w oponach RDC , chodzi o sprawdzenie i aktywacje RDC_SAFETY (z pewnością jest teraz nie aktywna) aby auto zczytywało wartości z czujników ciśnienia w opona w TPMS i wyświetlało na ekranie BMW F11 z 2013 roku w serwisie uzyskałem informacje że od 2012 roku wszystkie produkowane serii5 mają system RDC, otrzymałem tez info z BMW że nie zawsze informuje o tym opcja 2VB z listy wyposażenia uzyskanej po zdekodowaniu VIN i że może występować to pod innymi opcjami. Z forum uzyskuje rózne sprzeczne informacje dotyczące posiadania lub braku systemu RDC. Również sprzeczne informacje są na temat możliwości załączenia RDC i tego co się pojawi na ekranie po jego aktywacji. znawcy tematu piszą też o bezpiecznikach dotyczących systemu RDC ktoś wczesniej pisał ze istnieją 2 systemy RDS czujniki w kołach i RPA sygnał z ABS - u mnie w menu wprost wyświetla się komunikat systemu który nie działa RPA w ASO BMW w dziale zamówień części powiedziano mi jak pisałem wyżej że wszystkie modele po 2012 roku mają standardowo TPMS czyli RDC na jednym z forum znalazłem wpis anglojęzyczny w którym użytkownik wyjasniał że po wyłaczeniu RDS flaga RDS_SAFETY ustawiona na nie aktywne to na ekranie zamiast menu dla RDC zostaje menu dla RPA i samochód z oponami na zielono Proszę o wskazówki doświadczonych w tym temacie forumowiczów sam jestem "świeży" w temacie i uzyskuję niespójne dane z różnych źródeł włączając w to ASO BMW.
  3. Witam, jakim programem i interface'm mógłbym sprawdzić i zmienić flagi dotyczące wyposażenia w sytem czujników ciśnienia w oponach RDC , chodzi o sprawdzenie i aktywacje RDC_SAFETY (z pewnością jest teraz nie aktywna) aby auto zczytywało wartości z czujników ciśnienia w opona w TPMS i wyświetlało na ekranie BMW F11 z 2013 roku w serwisie uzyskałem informacje że od 2012 roku wszystkie produkowane serii5 mają system RDC, otrzymałem tez info z BMW że nie zawsze informuje o tym opcja 2VB z listy wyposażenia uzyskanej po zdekodowaniu VIN i że może występować to pod innymi opcjami. Z forum uzyskuje rózne sprzeczne informacje dotyczące posiadania lub braku systemu RDC. Również sprzeczne informacje są na temat możliwości załączenia RDC i tego co się pojawi na ekranie po jego aktywacji. znawcy tematu piszą też o bezpiecznikach dotyczących systemu RDC Proszę o wskazówki doświadczonych w tym temacie forumowiczów sam jestem "świeży" w temacie i uzyskuję niespójne dane z różnych źródeł włączając w to ASO BMW.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.