Skocz do zawartości

Podciśnienia przy turbo M57


sebastoss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Pojawił mi się taki błąd:

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/236f6abecc90.jpg

 

 

Oględziny pod maską ujawniły problem z uszkodzonymi przewodami podciśnienia.

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/9978bb879103.jpg

 

Czy uszkodzony wężyk na zdjęciu może być sprawcą błędu?

 

Do czego służy ten zbiornik? Czy to jest rodzaj filtru, czy raczej jako zbiornik buforujący... można go wywalić?

 

Proszę o pomoc.

 

**********************************

Znalazłem na forum.de że ta pucha odpowiada za pracę w dolnych obrotach silnikach. czyli zostaje! :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czego służy ten zbiornik? Czy to jest rodzaj filtru, czy raczej jako zbiornik buforujący... można go wywalić?

 

Proszę o pomoc.

 

**********************************

Znalazłem na forum.de że ta pucha odpowiada za pracę w dolnych obrotach silnikach. czyli zostaje! :wink:

 

To jest akumulator ciśnienia, jeden kolega z forum nie pamiętam który zrobił eksperyment i podłączył wężyki z pominięciem tej gruszki, efekt bardzo wolna reakcja silnika na pedał gazu, bez tego turbo poźno wstaje, nie radze tego wywalać :nienie:

http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały układ podciśnienia musi być szczelny.

Ten wężyk koniecznie wymień na nowy - musi być odporny na "zasysanie".

Sprawdź też od razu pozostałe wężyki i uważaj, żeby nie pomieszać przy podłączaniu.

A błąd to właśnie błąd ciśnienia doładowania, bo ten wężyk steruje turbiną, a jak nie ma w nim ciśnienia, to turbo słabo pompuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W wężyku jest podciśnienie, nie ciśnienie, bez podciśnienia turbo masz ustawione tak jak przy wysokich obrotach, więc z dołu będzie zamulać.

Jak wymieniasz wężyki, to wyczyść sobie od razu filterek na zaworku sterującym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..no i po testach !

Po wymianie uszkodzonego wężyka, samochód nabrał MEGA wigoru, ładnie ciągnie od samego dołu.

Puszkę wyciągnąłem dalej od turbo by nie narażać przewodów na wysoką temp..

 

Gdzieś wyczytałem że czyści się filterek przy zaworku sterującym, ale nie widzę możliwości rozebrania go :( więc nie ruszam.

 

Koledzy dzięki za fachową odp. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.