Skocz do zawartości

zerwany wieloklinowy, jak zblokować rolkę żeby odkręcić wisk


sebastian2023

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po szukałem na forum ale nie znalazłem pomocy, może za słabo szukałem, albo to tylko dla mnie problem, z którym nie mogę dać rady. Chodzi o to, że zerwał mi się pasek wieloklinowy i nie wiem jak odkręcić wisko z wiatrakiem, nie mam pomysłu na zblowkowanie rolki. jakieś narzędzie do blokowania za te 4śruby co są w rolkę wkręcone. Pomocy bo już 2dni kombinuje i w końcu będzie tak ze na brutala wyłamie wiatrak a to nie będzie najlepsze rozwiązanie :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem napisać ze auto stoi pod blokiem a nie na kanale, może podjazdy jutro ogarnę, to postaram się bez odkręcania zmienić pasek, na dzień dzisiejszy nie mam pomysłu jak bezpiecznie dostać się pod auto, a inaczej to nie raczej nie zmienię paska, tak mi się wydaje. przypominam jestem mechanikiem poziom laik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ze wisko ma lewy gwint?

Najlepszy sposób to płaski klucz na tą nakrętke (długi klucz lub dospawana przedłużka do niego) młotek min 2kg i trzeba uderzyć be zerwać tą nakrętkę. Potem ręką można kręcić. Ja 2-3 razy uderzyłem w śrubę tempym przecinakiem i poszła bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Od dołu??

Od góry właśnie wszystko zrobisz. Nie wiem czy przez wisko przejdzie, ale jak nie to klucz 32 i długi śrubokręt (kupiłem zestaw za 10pln w carefour). Śrubokręt blokujesz na śrubach pompy wodu, w klucz walisz młotkiem od góry (nie wiem czemu ale u mnie pomogło) i odkręcasz (pamiętaj, że jest tam lewy gwint).

Obowiązkowo na zimnym silniku. Na ciepłym nie masz co próbować.

 

No i kolejna sprawa - pasek sam z siebie się nie zerwał, więc lepiej jak to wisko odkręcisz i sprawdzisz co nie działa - napinacze, rolki, pompa wody czy luzów nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o gwincie, trochę się naczytałem i co było na YT to obejrzałem. sposób z uderzeniem jest skuteczny jak masz rolkę zblokowaną, a tam nie ma paska i rolka się kręci. wiem ze normalnie bieg wysoki klucz i bum młotkiem. zrobię tak jak mi powiecie czym zblokować rolkę na której jest przykręcone wisko!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
długi śrubokręt (kupiłem zestaw za 10pln w carefour). Śrubokręt blokujesz na śrubach pompy wodu, .

 

Na śrubach pompy wody blokujesz i o rolkę opierasz, u mnie jakoś tak zadziałało.

 

Jak robiłem nawet z paskiem zamontowanym nie trzymało tak, żeby dało się odkręcić, musiałem kombinować.

Edytowane przez madseason
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Możesz próbować złapać rolkę kluczem do filtrów oleju, opasać ją i przytrzymać, a potem klucz i młotek.

Ja też rok temu odkręcałem visko, i takie same jaja były, a miałem jeszcze fabryczne.

Blokowanie za śruby niewiele daje, u mnie kilka dni oklepywania klucza młotkiem pomogło.

I jak koledzy wyżej radzą, rób to na zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Poproś kogoś o pomoc. Niech przytrzyma koło.

 

Do blokowania tego koła jest fabryczny przyrząd. Jest to kawałek blachy z dwoma otworami do przykręcenia przy pomocy śrub koła pasowego.

Można sobie taki zrobić we własnym zakresie jak ktoś ma kawałek niegrubego płaskownika , wiertarkę , i szlifierkę lub minimum kątówkę i trochę zdolności.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie auto zimne już 3 dni:) będę dziś próbował ze śrubokrętem, z tym kluczem od filtra oleju może też, ale jakoś nie wydaje mi się żeby dał rade na tyle zblokować. Podpowiedź z płaskownikiem i przykręcenie go tymi śrubami na rolce też dobre. Dam znać jak tam moje poczynania dziś się skończą, pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Udało się zrobić. Wisko odkręciłem blokując rolkę o śruby na niej zawiasem podobnym do tego: http://www.irma.pl/pl/zawiasy-pasowe-bramowe-malowane-proszkowo-cennik.html

2 dni pryskania WD40 sprawiły, że nie potrzebne było silne uderzenie a kilka stanowczych szarpnięć.

Zostało mi teraz tylko zakupić zaślepkę awaryjną (o ile takie cos jest) od zbiorniczka wyrównawczego, tą co jest od spodu, chyba, że tam po prostu od wysokiego ciśnienia jest jakiś spust. Nie wiem czy lać płyn i jeździć, czy szukać jakiegoś tam korka, czy jak mi wyciekł płyn to już szkag trafił zbiorniczek?

Ok dzięki wszystkim za pomoc, na prawdę się przydała:) temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.