Skocz do zawartości

TDS w E36-jak to się sprawuje


Arton

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Poluję ostatnio na E 36. Chciałem kupić coupe minimum 1.8 is z klimą ale jak obczaiłem kilka "igieł" to mi ręce opadły. Zrobiłem już chyba z 4000 km i nic konkretnego. O pajacach z komisów już nie wspomnę. Powoli zastanawiam się nad sedanem z TDS-em (małym lub dużym). I tu moja prośba: jeżeli ktoś ma taki sprzęt to niech opisze jak to się sprawuje (zużycie paliwa, typowe usterki itd)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mialem podobna sytuacje. Samochodu szukalem 6 miesiecy z czego 4 bardzo intensywnie. Też z poczatki chcialem 1.8is, ale tak jak mowisz same "igly" - Żenuua...

Kupilem 2.5 tds i jestem niesamowicie zadowolony. Bezposrednio nie rownalem sie z 1.8is ale mysle ze albo jechalbym rowno albo dostal niewiele....do czasu jak sie zchipsuje :P

Udalo mi sie znaleźć model w naprawde dobrym stanie, choc w pewnym momencie mialem juz chwile zwatpienia, że szukalem wozu wsrod innych marek. Co do tds'a poczytaj forum- naprawde spora kopalnia wiedzy, a tak na szybko, pompa daje o sobie znac po ok 230tys km ale roznie to bywa tak samo jak roznie bywa z "orginalnym przebiegiem". Druga bolączka to pompa wody. Pozatym kondycja ogólna, czy nie smigało na "redbulu". Jesli chodzi o usterki, to odpukac nic sie narazie nie dzieje- ale moje doswiadczenie z tym modelem jest naprawde niewielkie. Ekonomia..hmmm trasa KrK-WWa-KrK z 4 osobami, troche bagazu i klima na pelnych obrotach (uwzgledniajac korek w wawie na 1.5h stania) to 7.8l/100km w miescie 9-10 l. Wiec nie jest zle.

Zawsze mowie ze inwestujac w diesla z ktorym mozesz cos zrobic, kupujesz nijako dwa auta. Pierwsze seryjne a drugie ktore niewielkim nakladem pieniedzy chipujesz i uczysz sie go od nowa ;)

 

Wiec TDS 3xTAK, ale zadne 1.8 tylko 2.5 :)

 

Serdecznie pozdrawiam

i nie zniechecaj sie, naprawde warto uchodzic tą markę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam e39 z sielnikiem tds.

Bez zarzutów. Kultura pracy na fajnym poziomie, ale głośniej niż w nowych silnikach.

Auto ma najechane 227tys km i zrobi jeszcze raz tyle bez naprawy.

Nie bierze oleju, nic się nie dzieje, nie dymi itd.

Jak kupisz dobry egzemplarz to pojeździsz długo :cool2:

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja mam od marca 318 tds, zrobiłem juz 6 tkm- super auto, bardzo ekonomiczne, średnie spalanie 2/3 trasa 1/3 miasto +klima non stop (obecne upały ) z dynamiczną jazdą ( łącznie z próbą bicia prędkości maksymalnej na lotnisku i i na trasie;-) : 7 l.

polecam, fajne auto za niewielkie pieniądze.

Od zakupu zmieniałem olej, filtry, odkażałem klimę i zmieniałem sworznie wahacza - nasze drogi!!!

Oczywiscie apetyt rosnie w miare jedzenia i juz myslę o chipie albo o zamianie na 325 tds albo na 320 d .....

Reasumując: jesli potrzebujesz autko głównie do jeżdzenia do pracy i sporadycznie na trase polecam 318 tds, jesli odwrotnie to 325 tds ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam. Poluję ostatnio na E 36. Chciałem kupić coupe minimum 1.8 is z klimą ale jak obczaiłem kilka "igieł" to mi ręce opadły. Zrobiłem już chyba z 4000 km i nic konkretnego. O pajacach z komisów już nie wspomnę. Powoli zastanawiam się nad sedanem z TDS-em (małym lub dużym). I tu moja prośba: jeżeli ktoś ma taki sprzęt to niech opisze jak to się sprawuje (zużycie paliwa, typowe usterki itd)

 

Ja miałem 3 z TDS-em 143 KM.

Jak ją kupiłem miała nie całe 100.000 przebiegu i ja zrobiłem nią prawie 300.000. Paliła ok. 8,5l po mieści, auto dynamiczne i ... w ogóle byłem zadowolony. Jedyny problem jaki miałem (poza drobnymi awariami) to jak była gorąca to nie chciała zapalać, a nawet gasła na przy małych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znalazles dobrego samochodu bo szukales w okazjach cenowych kiedy polacy naucza sie ze jaka cena taki towar chcesz to mam na sprzedanie 318 tds z 1995 w sedanie i 320 coupe z 1992 mozesz przyjechac i porownac dwa auta i sam zobaczysz co lepsze ale zadales konkretne pytanie wiec odpowiem tak 320 piekna kultura pracy normalnie cudo silniczek nie slychac ze pracuje pali na dotyk nic sie nie zatrzesie nawet nie drgnie potrafi wyprzedzic ale wiadomo swoje spali 318 tds trzesie sie jest glosny czasem trzeba potrzymac z 2 sekundy zanim zapali wogole nie idzie ale za to spala 6 literkow ja osobiscie wybralbym dla siebie 2 literki bezyne bo malo jezdze ale jak bym jezdzil duzo to i tak wybral bym bezyne tylko juz zalozyl bym dobra sekwencje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy ma E39 TDS-a i też mu czasem gaśnie jak jest nagrzana. Komputer nie wykrywa żadnych usterek.

 

Widziałem na allegro, mają jakiś "patent" na ciężko odpalające rozgrzane TDS-y - ponoć skuteczne (koszt to ok. 100-150 zł), ale nie wiem czy to pomoże w przypadku kiedy auto też gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.