Skocz do zawartości

E91 wrażenia z jazdy


koziolekkamil

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

co do skrzyni to się nie wypowiem bo mam manual, ale komfort bardzo dobry. w srodku cisza, plastiki na bardzo wysokim poziomie, fotele wygodn, ergonomia ok za wyjątkiem kilku drobnych detali (np. moim zdaniem mało wygodne otwieranie szyb)

motor M47T2 dosc dynamiczy ale bez jakiegoś szału, zdecydowanie ożywa po programie, można go zrobić na okolice 200km i 400Nm.

W moim odczuciu auto bardzo wygodne i komfortowe, aczkolwiek nieco nerwowe przy większych prędkosciach +130km/h ale może to wina zimówek(205/55/16), zobaczymy jak będzie po zmianie na letnie 18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nerwowe powyżej 130 km/h ? na zimówkach moze 140 jechałem i było ok a na letnich 17stkach to siedzi jak przylepione, jechałem juz 190 km/h i prowadzi się pewnie. A to dlatego że zawieszenie jest sztywne ( raczej nie tak komfortowe). Wczoraj akurat zrobiłem 1600 km 740 w e38 i tam jest dużo większy komfort ale przy 150-160 już tak bardziej pływie po zakrętach a w 3jce czujesz bardziej auto no i wszystkie nierówności...

Ja też mam manual i jak nie jesteś wymagający to da radę te 163 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie porównuj serii 3 do 7 pod względem komfortu... w tym wypadku nawet różnica wieku nie ma znaczenia.. to jest inna klasa..

wśród swoich konkurentów e9x wypada moim zdaniem bardzo przyzwoicie pod tym względem.

 

co do tej nerwowosci to nie tylko ja zauważyłem viewtopic.php?f=70&t=240840

ale tak jak mówie, myśle ze na to ma wpływ zimowy balon 205/55/16

 

163km w zupełności wystarcza do normalnej jazdy, ale są czasem takie chwile, że chciałoby się więcej.. i więcej

aczkolwiek uważam, że stosunek osiągów do spalania i kosztów ekspolatacyjnych jest na przyzwoitym poziomie, srednio około 6l/100km to nie jest dużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet powyżej 200 km/h nie jest nerwowe, ani nie wykazuje niepewnosci w prowadzeniu nawet na 205/55/16-kach. Aby jednak tak było, to zawieszenie musi być we wzorowym stanie inaczej po co mieć bmw? To jest klucz do pewności prowadzenia. Spalanie średnie z 201kkm mam ok 6,4/100km. Po chipie jest całkiem nieźle.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

 

-turbo śwista powyżej 1200obr. może jakaś nieszczelność?

 

W E9x nie ma turbo timera a wiekszosc ludzi nie wie ze trzeba dac turbosprezarce zwolnic na jalowym biegu przez okolo minute po zatrzymaniu sie... a wiec Juzek zjezdza z autostrady, dojezdza do domu wylacza woz a turbo zwalnia w ciagu kilku selundach z 8000 tys obr do 0 bez smarowania i w piekielnym cieple... to sie konczy po pewnym przebiegu szybka smierc turbo. A na poczatku przy przyspieszaniu a potem stale powyzej 1000 obrotow, wycie to oznak rychego konca turbosprezarki...

 

Dlatego regeneracja turbo jest taka popularna u nas.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w silnikach M47 turbo jest dość słabym elementem, wg. opinii użytkowników z forum lepszym rozwiązaniem jest zakup silnika N47 177km, mniej pali, turbo nie tak awaryjne, łańcuchy podobno pękały ale jest teraz na to akcja serwisowa więc raczej bez stresu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj w Mpaku,fotele mistrzowskie nawet na dlugie trasy.Docenil moj Ojciec na dlugich trasach gdzie zawsze jechal po wszystkich autach ze niewygodne i [BAD] boli.Zawiecha pewna ale na nasze drogi to 17tki to juz jest chyba maksimum zeby bylo cos komfortu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w silnikach M47 turbo jest dość słabym elementem, wg. opinii użytkowników z forum lepszym rozwiązaniem jest zakup silnika N47 177km, mniej pali, turbo nie tak awaryjne, łańcuchy podobno pękały ale jest teraz na to akcja serwisowa więc raczej bez stresu :)

 

Przepraszam jakich uzytkownikow? Ja widze jednego K8v8M, ktory lobbuje za silnikami N siedzac setki godzin na forum. Swoja droga ciekawe kiedy jezdzi swoim silnikiem N. Ja 2 razy zapraszalem kolege K8v8M do konfrontacji starej jednostki M47N2 z jego nowa N47 i inni koledzy tez i jak na razie kolega mocny tylko w necie jest, aczkolwiek jakby ktos by chcial zrobic konfrontacje to jestem chetny i nie chodzi mi o udowadnianie jaki to silnik M jest super a tylko o obiektywizm.

Turbiny padaja i w M i w N, jakos BMW nie oglosilo akcji servisowej na turbiny do silnikow M, wiec juz z tego wynika ze sa w lepszej kondycji niz rozrzady w N, ale powracajac do tematu.

M47N2 z automatem to mily dupowoz, doslownie zero emocji ale z miejscsa A do B przewiezie sympatycznie. Aby cokolwiek sie dzialo trzeba jezdzic ze skrzynia w DS, wtedy zaczyna to jakos jechac. Paliwa konsumuwala mi taka sztuka 10/100 w trybie DS latem w miescie Gdansk.

Wyniki rzedu 6litrow mozna osiagnac ale dla manuala, no chyba ze jadac w trybie D zaczyna sie robic tak oszczednie:?

Ja tego nie wiem, u mnie zawsze bylo DS.

Automat calkiem ok, samochod z automatem tez mozna zaczipowac jak manual tylko kreski trzeba narysowac troszke inaczej ale max wartosci bede takie same i zalezne od stanu auta.

Podobno mozna zmienic soft w sterowniku skrzyni aby szybciej zmieniala biegi ale z tym pytanie do ludzi co sie znaja. Zanim zajalem sie tym pomyslem na dobre to przesiadlem sie na manuala.

Generalnie jak kupisz niezajechany egzemplarz to bedziesz zadowolony.

Masz $$$ na niezajechane N47 to tez mozesz brac N, ale wymianka rozrzadu to koniecznosc, choc jest teraz akcja serwisowa.

Zawieszenie jest nerwowe na koleinach ale na rownym idzie jak po sznurku. Predkosci powyzej 200 osiagniesz ale oczywiscie na niemieckich banach, bo u nas nie wolno.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AndiT- napisałem to co wyczytałem, jest naprawdę wiecej opinii że mimo wszystko N47 wygrywa może nie znacznie w temacie turbin i np spalania, nie lobbuje za nim bo to była by sprzecznosć skoro sam mam M47, piszesz dobrze że jak się trafi dobry egzemplarz to będzie dobry nie zależnie czy będzie to M czy N :) automat polecam sam teraz żałuję że nie mam , ruch coraz większy na drogach :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie jest nerwowe na koleinach ale na rownym idzie jak po sznurku. Predkosci powyzej 200 osiagniesz ale oczywiscie na niemieckich banach, bo u nas nie wolno.

Eee, ja nie narzekam na nerwowość zawieszenia na koleinach, nic takiego nie zauważyłem - może dlatego, że mam opony 205/55/r16. Nawet jak puszczę kierownicę, to jest ok. Nerwowy na koleinach jest civic type s, którym też jeżdżę :mrgreen:

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AndiT- napisałem to co wyczytałem, jest naprawdę wiecej opinii że mimo wszystko N47 wygrywa może nie znacznie w temacie turbin i np spalania, nie lobbuje za nim bo to była by sprzecznosć skoro sam mam M47, piszesz dobrze że jak się trafi dobry egzemplarz to będzie dobry nie zależnie czy będzie to M czy N :) automat polecam sam teraz żałuję że nie mam , ruch coraz większy na drogach :)

Nie nieznacznie, ale gigantyczne wygrywa w temacie turbin. Na jedna padnieta turbine w N47 znajdziesz minimum 10 w M47. Niektórzy je wymieniali nawet trzykrotnie. Do tego dochodzi ogromna ilosc przypadków zatartych panewek, niemal notorycznie padają też termostaty.

 

Zobacz przykładowy wątek o awariach turbin sprzed blisko 5 lat http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=132232&p=927962

Zobacz ile było już wtedy awarii.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja wiedza na temat BMW jest na razie nie wielka więc nie chcę pisać że na pewno N47 jest lepszy czy gorszy bo tego nie wiem, czytałem że wiele osób faktycznie miało problem z turbinami i na tym się opieram, ciekawe jak się ma liczba posiadaczy silnika M47 do N47 może się okazać że jest duża przewaga tych posiadających silniki M47 a to już zmieni proporcje występowania awarii chociażby turbin:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile jest użytkowników danego silnika, ale w e90 M47 był montowany tylko przez pierwsze 2 lata produkcji i tylko w dwóch odmianach 318d i 320d. N47 przez resztę okresu produkcji. W odmianach 316d 318d 320d 177KM 320d 184KM 320d ED 163KM i sprzedaż BMW znacznie wzrastała od czasu wprowadzenia N47, wzrósł takze udział diesli. Cześć osób zaczęła kupować silniki 2,0 zamiast 3,0 bo osiągi w wersji 184 KM sa na poziomie lepszym niz 3,0 starszej generacji serii 3.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w silnikach M47 turbo jest dość słabym elementem, wg. opinii użytkowników z forum lepszym rozwiązaniem jest zakup silnika N47 177km, mniej pali, turbo nie tak awaryjne, łańcuchy podobno pękały ale jest teraz na to akcja serwisowa więc raczej bez stresu :)[/

 

N47 robiłam turbinę po 160 000 tyś. Przez miesiąc po wymianie śmierdziało spalinami, za to teraz pracuje bez zarzutu i ma przyjemny dźwięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem co wam te turbo tak pada. A teraz wychodzi mi nawet, ze w N47 pada szybciej niz w M47, wiec te statystyki wasze o kant "d" rozbic.

Statystyka wymian turbo jest jedna, JAK DBASZ TAK MASZ i rodzaj silnika ma sie nijak do tego.

Moje TURBO, to najbardziej znienawidzone MITSU z wiekszym przebiegiem niz Twoj i jak na razie nie padlo, i ma sie bardzo dobrze a samochod na pewno bardziej mam upalany bo ja opony wymieniam razem ze sprzeglem i dwumasa, czyli max 80kkm.

Wiec co wy chcecie od turbin to ja nie wiem, moze olej trzeba zmieniac czesciej to turbiny wam pozyja dluzej.

Tak termostaty mam padniete, ale mi to nie przeszkadza bo ja swoj olej dogrzewam dobrze i mysle, ze jakbym powymienial te termostaty to wentylatory by sie ciagle wlaczaly i obciazaly silnik a tak mam spokoj i nie marnuje mocy na krecace sie wentylatory.

Arturl1 nie jezdzilem Civikiem ale za nerwowosc zawieszenia w BMW odpowiadaja glownie opony, nerwowo jest na ROF na ktorych ja jezdze, na zwyklej gumie jest ok.

 

Jeszcze jedno dla kolegi K8v8M:

Osiagi 2.0d i 3.0d to dwie rozne ligi. Osiagow tych wozow nie mozna porownywac, pojezdzij jednym i drugim a nie czytaj internetowe poradniki.

Dla potomnych bo lobbista K8v8M wprowadza w blad wszystkich. Jezeli chodzi o osiagi to 3.0D jest w innej lidze niz 2.0D.

Czipujac 2.0D zbizamy sie do OE 3.0D, (wtedy mozna mowic o powiedzmy rownych osiagach) ale 3.0D tez mozna zaczipowac i znow taka zaczipowana 3.0D odjezdza do innej ligi. I to pisze ja, praktyk ktory dziarga sie z tymi 3litrowkami.

NA pocieszenie dla wlascicieli dwulitrowek napisze, ze koszta utrzymania 2.0D sa duzo nizsze niz 3.0D w totalu.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

NA pocieszenie dla wlascicieli dwulitrowek napisze, ze koszta utrzymania 2.0D sa duzo nizsze niz 3.0D w totalu.

 

Chyba tylko dlatego, że mniej pali i mniej oleju na wymianę potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem co wam te turbo tak pada. A teraz wychodzi mi nawet, ze w N47 pada szybciej niz w M47, wiec te statystyki wasze o kant "d" rozbic.

Statystyka wymian turbo jest jedna, JAK DBASZ TAK MASZ i rodzaj silnika ma sie nijak do tego.

Moje TURBO, to najbardziej znienawidzone MITSU z wiekszym przebiegiem niz Twoj i jak na razie nie padlo, i ma sie bardzo dobrze a samochod na pewno bardziej mam upalany bo ja opony wymieniam razem ze sprzeglem i dwumasa, czyli max 80kkm.

Wiec co wy chcecie od turbin to ja nie wiem, moze olej trzeba zmieniac czesciej to turbiny wam pozyja dluzej.

Tak termostaty mam padniete, ale mi to nie przeszkadza bo ja swoj olej dogrzewam dobrze i mysle, ze jakbym powymienial te termostaty to wentylatory by sie ciagle wlaczaly i obciazaly silnik a tak mam spokoj i nie marnuje mocy na krecace sie wentylatory.

Arturl1 nie jezdzilem Civikiem ale za nerwowosc zawieszenia w BMW odpowiadaja glownie opony, nerwowo jest na ROF na ktorych ja jezdze, na zwyklej gumie jest ok.

 

Jeszcze jedno dla kolegi K8v8M:

Osiagi 2.0d i 3.0d to dwie rozne ligi. Osiagow tych wozow nie mozna porownywac, pojezdzij jednym i drugim a nie czytaj internetowe poradniki.

Dla potomnych bo lobbista K8v8M wprowadza w blad wszystkich. Jezeli chodzi o osiagi to 3.0D jest w innej lidze niz 2.0D.

Czipujac 2.0D zbizamy sie do OE 3.0D, (wtedy mozna mowic o powiedzmy rownych osiagach) ale 3.0D tez mozna zaczipowac i znow taka zaczipowana 3.0D odjezdza do innej ligi. I to pisze ja, praktyk ktory dziarga sie z tymi 3litrowkami.

NA pocieszenie dla wlascicieli dwulitrowek napisze, ze koszta utrzymania 2.0D sa duzo nizsze niz 3.0D w totalu.

Kolego, już nie pierwszy raz udawadniasz swoimi wpisami, że masz ogromne problemy z czytaniem że zrozumieniem i ogólnie ogarniania świata wokół ciebie, rozróżniania faktów, opinii i statystyk. Mogę Ci tylko wspolczuc z tego powodu. Pisania swoich wymyslow bazujących na braku zrozumienia tekstu nie mogę Ci zabronić proszę jednak, żebyś nie przypisywał mi rzeczy których nie wypowiedziałem ani nie napisałem. Jeśli chcesz dyskutować z jakąś teza która postawiłem to się skup przeczytaj trzy razy, do bólu aż zrozumiesz. Możesz też dopytac, jeśli nie zrozumiesz chętnie wyjaśnię . Ale jeśli ja pisze A, to nie pisz że jakaś bzdura która Ty wymyśliłeś (B) jest mojego autorstwa.

A teraz fakty czyli dane z pomiarow.

 

320d kontra 330d poprzedniej generacji

http://www.zeperfs.com/duel3613-92.htm

A na koniec 2,0d kontra stare bmw M3

 

Owszem M3 o włos wygrywa, ale z najmocniejszą wersja 2,0 nie mialby szans:

http://www.zeperfs.com/duel4617-2498.htm

Trudno się dziwić że ludziom wystarczają osiągi zbliżone do starego M3 i kupuja 2,0d lub i

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA pocieszenie dla wlascicieli dwulitrowek napisze, ze koszta utrzymania 2.0D sa duzo nizsze niz 3.0D w totalu.

 

Chyba tylko dlatego, że mniej pali i mniej oleju na wymianę potrzeba.

 

A kwestia np. rozmiaru tarcz hamulcowych, felg, opon? 6 wtrysków zamiast 4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.