Skocz do zawartości

e39 530ia - Ile macie obrotow przy 100 i 140 km/h?


animavilis

Rekomendowane odpowiedzi

To, czy lock-up zapina bardzo latwo stwierdzic obserwujac obrotomierz przy jezdzie na najwyzszym biegu i dodawaniu lekko gazu.

Jest wyrazna roznica przy zachowaniu sie wskazowki obrotomeirza przy lock-upie i bez.

 

Jesli lock-up nie zapina lub ma za duzy poslizg to bedzie wywalalo blad w skrzyni.

 

W moim 530ia Touring przy 100 km/h jest ok. 2.350 obr/min

 

http://s25.postimg.org/96u7heecr/lock_up.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, czy lock-up zapina bardzo latwo stwierdzic obserwujac obrotomierz przy jezdzie na najwyzszym biegu i dodawaniu lekko gazu.

Jest wyrazna roznica przy zachowaniu sie wskazowki obrotomeirza przy lock-upie i bez.

 

Jesli lock-up nie zapina lub ma za duzy poslizg to bedzie wywalalo blad w skrzyni.

 

W moim 530ia Touring przy 100 km/h jest ok. 2.350 obr/min

 

http://s25.postimg.org/96u7heecr/lock_up.jpg

 

 

Zawazyłem ze przy wyzszej predkosci na najwyzszym biegu podczas przyspieszania czasami obroty nie rosna tylko zwieksza sie predkosc.

Jesli chodzi o bład skrzyni to bedzie wywalac komunikat na cyferblacie?

Czasem jak jade dluzszy czas z wieksza stała predkoscia, to chcac przyspieszyc czuje ze samochod jakby zamula i słabo przyspiesza, wtedy musze gleboko wcisnac gaz zeby zredukowal, albo przelaczyc na sport, albo kickdown - czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawazyłem ze przy wyzszej predkosci na najwyzszym biegu podczas przyspieszania czasami obroty nie rosna tylko zwieksza sie predkosc.

 

Obroty tez rosna ale bardzo powoli bo V bieg to jest nadbieg. I prz prawidlowo zapietym lock-upie tak wlasnie sie dzieje.

 

Jesli chodzi o bład skrzyni to bedzie wywalac komunikat na cyferblacie?

 

Jesli jest tylko blad lock-upu to niekoniecznie wywali na zegarach. To nie jest blad krytyczny zagrazajacy zniszczeniem skrzyni.

Jesli lock-up pusci to w INPIe masz blad "48 Torque Converter Clutch - too much slip"

 

Nasze skrzynie maja jeden konstrukcyjny feler - chodzi to o uszczelniacz konwertera na wale.

Jest zrobiony z gownianego materialu i ma tendencje do puszczania oleju w strone skrzyni. To skutkuje spadkiem cisnienia w konwerterze i w rezultacie lock-up sie rozpina.

Sam uszczelniacz jest tani ale aby go wymienic to trzeba rozcinac konwerter i to jest robota dla fachowcow z specjalistycznym sprzetem.

Z tego co czytalem na amyerykanskich formach to ten uszczlniacz wytrzymuje do 200.000 km przy jezdzie miejskiej.

Jak ktos jezdzi dlugi trasy to sporo wiecej ( na V biegu i lock-upie nie ma roznicy predkosci obr miedzy konwerterem a walem i uszczelniacz sie nie "wyslizgue" ).

Ja w swojej skrzyni to juz robilem, poki co 150 tys km juz przechulalo i jest OK.

Tu jest watek : viewtopic.php?f=72&t=159654

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wychodzi na to ze mam wszystko ok, poziom obrotow tez porownywalny. Wielkie dzieki za pomoc.

Tak na marginesie to zmartwieles mnie tym uszczelniaczem. Samochod kupilem po wymianie skrzyni biegow ktora pochodzi od e60 i podobno ma cos ok 100 tys km, chyba nie jestem tak naiwny zeby miec nadzieje ze ten uszczelniacz został wymieniony przy okazji wymiany skrzyni. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.