Skocz do zawartości

BMW 320d 8-bieg steptronic szarpanie na zimnym


michalpl7

Rekomendowane odpowiedzi

Mam jeszcze pytanie czy ktoś z Was zauważył aby automat szarpał lekko teraz jak się ociepliło ( już po rozgrzaniu auta i skrzyni ) w trybie Sport (Manual - biegi zmieniam manetkami )?

Dziś kiedy ustawiłem tryb Sport i zacząłem przełączać manetkami ostro przyśpieszając to zmiany biegów były dużo ostrzejsze niż w Comfort i były odczuwalne szarpnięcia.

 

Co ciekawe jak przełączyłem w tryb Sport, ale automatyczny bez manetek to szarpnięć nie ma.

 

Czy też tak macie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zrobiłem lekkie rozeznanie:

 

Producent skrzyni ZF: "My zalecamy wymianę oleju między 80 a 120 tyś. kilometrów lub raz na siedem lat – zależy co będzie szybciej."

 

ASO BMW nie chce się podjąć tego, ponieważ auto jest na gwarancji i boją się, że wystąpią jakieś wycieki itd...

 

Wyceniają to na:

 

8,5 litra oleju - 2200 zł brutto - taniocha :D

całość z robocizną, miską i olejem - 4600 zł brutto

 

Jednym słowem słodko i konkretnie :)

Edytowane przez michalpl7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8,5 litra oleju - 2200 zł brutto - taniocha :D

całość z robocizną, miską i olejem - 4600 zł brutto

 

Jednym słowem słodko i konkretnie :)

 

w ASO będziesz mieć zrobione kiepsko, ale za to drogo.

Zależy w ktorym. Można znaleźć takie gdzie sami zalecają wymianę oleju i ceny maja dużo sensowniejsze.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowanie

 

Zdanie producenta skrzyni ZF na temat wymiany oleju:

 

My zalecamy wymianę oleju między 80 a 120 tyś. kilometrów lub raz na siedem lat – zależy co będzie szybciej.

 

Zdanie producenta skrzyni ZF na temat metody dynamicznej:

 

W naszej ocenie wymiana dynamiczna nic nie daje (i nigdy nie jest przez nas zalecana), a czasem może bardzo zaszkodzić. W oleju są substancje czyszczące i rozpuszczające zanieszczyszczenia. Jeśli z płyt zanieczyszczenie zostanie usunięte całkowicie (to ma miejsce przede wszystkim podczas wymiany dynamicznej – całkowita wymiana oleju) to płyty mogą zacząć się ślizgać i skrzynie należy naprawić, a to jest koszt i cała reszta problemów. I często tak się dzieje. Skrzynia automatyczna jest wygodniejsza i bardziej ekonomiczna - oszczędna, ale i delikatniejsza w porównaniu ze skrzynią manualną.

 

Dodatkowo odpowiedź od firmy współpracującej z ZF na terenie PL ( Renz ):

 

ASO zawsze będzie Pana informować, że olej w skrzyni jest „for lifetime”, jednakże producent skrzyni, który teoretycznie ma największą wiedzę na ten temat, dementuje zalecenia tego typu. Wymianę dynamiczną należy robić w wypadku, kiedy skrzynia mieści się w przebiegu 80000-120000 km. W pana wypadku należy wykonać wymianę statyczną, ponieważ dynamiczna może spowodować powstanie luzów m.in. na wałku, co przełoży się na niestabilną pracę skrzyni.

 

ASO BMW niechętnie podchodzi do tej wymiany, ponieważ auto jest na gwarancji i boją się, że wystąpią jakieś wycieki itd...

 

CENY

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ASO1 [ statyczna ]:

 

> olej ( 8,5 l ) - 2200 zł brutto

>> całość z robocizną, miską i olejem - 4600 zł brutto

 

ASO2 [ statyczna ]:

 

> miska z filtrem - 913 zł

> korki i uszczelnienia 423 zł

> olej ( 8,5 l ) - 2119 zł

> robocizna - 689 zł

>> całość - 4145 zł brutto

 

POZA ASO [ dynamiczna ] ( utrata gwarancji? ):

 

>> olej ( ~10 l ), miska + filtr - całość 1600 zł brutto

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Czyli dla aut, które zrobiły 80'000 - 120'000 km można dynamicznie a z większym przebiegiem lepiej statycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam. Jako kolejna osoba interesująca się tematem zmian biegów na zimno w ZF8HP45 potwierdzam. Skrzynia na zimno znacznie gorzej zmienia biegi szczególnie pierwsze czyli 1-2, 2-3,3-4 potem jest już lepiej. Moje spostrzeżenia to dodatkowo lubi szarpnąć przy zwalnianiu prawie do zera i dodaniu gazu ( nie zawsze) oraz da się wyczuć i też nie zawsze wyraźne redukcje przy hamowaniu.

Te skrzynie są jakieś dziwne:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja takich problemów nie odczułem praktycznie wcale. W tym roku gdy były -30 stopniowe mrozy skrzynia fakt chodziła bardzo wolno i była głośniejsza, ale nie szarpała. Przeskok pomiędzy biegami był bardziej wyczuwalny co mogę tłumaczyć zwiększoną gęstością oleju. Może tez na to ma wpływ to że nim ruszę auto zagrzewam przez min 3 minuty by nabrało temperatury. Na początku roku był wymieniony olej w skrzyni i zobaczymy jak zima nadejdzie. Przebieg juz mam 197 k i odpukać najmniejszego problemu z autkiem. A wszystko wymieniam systematycznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mine tez przy zimnym starcie potrafi dluzej trzymac niski bieg, przy gwaltownym zwalnianiu potrafi szarpnac. Ale w 99,999% przypadkow skrzynia pracuje idealnie, ten automat to jeden z najmocniejszych atutow f30.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli każdy ma podobne odczucia na zimno. To co ktoś odczuwa jako gorsza zmiana biegów czy redukcja, ktoś inny odbierze jako szarpnięcie. I tak to zapewne wygląda. Ja na przykład znam już na tyle zachowania mojej skrzyni że wyczuwam zmiany a jeszcze jak się zacznę wpatrywać co robi to już w ogóle zauważam wszystko. Natomiast jak nie myślę co robi automat uważam że pracuje idealnie. Wracając do początku ciekawe że autor postu zauważył że coś jest nie tak już przy 30-paru tyś km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Bo to nie jest szarpnięcie, można to opisać jakbyś jechał manualem i za szybko wbił bieg 2 przy np. 10km/h to czuć takie pchnięcie auta, dlatego ja na zimnym już się nauczyłem i nie jadę jak dziadek bo skrzynia wtedy zmienia przy 1600 obrotów i wtedy jest takie odczucie. Dajcie gazu tak żeby zmieniła przy 2200 rpm to będziecie już czuć tylko taką powolną zmianę przeciągniętą i to może z 2-3 razy i potem już zmienia jak malina. Jeśli chodzi o szarpnięcie przy dodaniu gazu jak się zwalnia to chyba normalne, dojeżdżasz do ronda na hamulcu i masz 15km/h więc skrzynia już się przygotowuje do wrzucenia 1 biegu, a Ty widzisz, że jest pusto i dajesz gaz to czuć mocniej. W manualu będzie podobnie, jedyny sposób dla mnie w takich sytuacjach to jak amerykanie piszą odpuszczenie hamulca delikatnie to skrzynia załapie że będziemy jednak jechać, albo zwyczajnie wlecieć na rondo 35km/h i nie zachowywać się jak dziadek :P

 

Możecie to sprawdzić poprzez rozgrzanie auta, następnie dosyć dynamiczne wyhamowanie do 10-15km/h, a potem szybkie dodanie gazu do podłogi. Zauważycie, że auto ma moc bo ruszycie z 1go biegu. Tak samo miałem w E39 540iA. Jednak wydaje mi się, że lepiej unikać doprowadzania do tej sytuacji i jest to bardzo łatwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to nie jest auto do wolnej jazdy, bujasz się w korku? jedź tramwajem :D ja dziś w drodze do roboty musiałem ścignąć jakiegoś accorda i skrzynia zmieniała biegi jak należy :mrgreen:

 

A tak poważnie to mam dokładnie te same odczucia na zimnym jak toczę się powoli to zmiana jest odczuwalna, jak pojade szybciej - zmiana jest na wyższych obrotach wszystko jest ok :) natomiast tryb eco z którego często korzystam właśnie zmienia biegi bardzo miekko nawet przy toczeniu. Podczas hamowania dokładnie to samo co napisał kolega wyżej, odpuścisz hamulec to będzie dobrze, a jak hamujesz mocno do końca to lekko odczujesz.

 

Nie wiem czy tak ma być czy nie, moje auto 42k przebiegu zmiana oleju raczej u mnie bezzasadna. Podejrzewam, że taka charakterystyka skrzyni, wszystko zależy kto co rozumie przez "szarpanie". Ja swoim poprzednim 330d e46 znacznie bardziej szarpałem z 1-2 :mrgreen:

 

Dużo też się naczytałem o ponownych adaptacjach, że podobno pomaga - resety kompem i pózniej konieczna jazda z ustalonymi przyśpieszeniem, hamowanie silnikiem etc - podobno wielu pomogło, tylko jeden popsuł skrzynie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, tryb eco przy toczeniu zmienia idealnie. To jeden z tych faktów świadczących o programie, a nie problemie skrzyni. Mogą być wydłużone czasy czy coś takiego bo gdzieś widziałem, że można z 200ms przeprogramować na 100ms i skrzynia zmienia jeszcze szybciej. Kuzyn do F10 wgrał od alpiny chyba program i też mówi, że jest malina, a ma 550dm 480ps 880nm :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moja skrzynia zmienia biegi płynnie w górę i dół nie mówiąc już o jakiekolwiek szarpanie niema znaczenia czy jest zimna czy temp. robocza.Nie wiem czy ma na to wpływ dotychczasowy mały przebieg 14tys. czy może inny soft skrzyni.

Zauważyłem natomiast że jak jest zimna i niskie temp. na zewnątrz to później tj. przy wyższych obrotach załącza ostatni 8 bieg.W takiej sytuacji wystarczy na moment ując min.gazu i przełączy na wyższy bieg.Po rozgrzanie ostatni bieg załącza wcześniej(normalnie) tak jak pozostałe niższe biegi nie licząc 1 i 2 na których zawsze trochę przeciąga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Taki mały update po dłuższym czasie. Byłem wtedy w ASO 3 razy i domagałem się sprawdzenia skrzyni.

Po 3 wizycie stwierdzili, że nic nie zrobili poza sprawdzeniem szybkości zmian biegów, które wyszły dobrze.

Najlepsze jest to, że po tej wizycie skrzynia zaczęła działać jak nowa i tak jest do dziś, zero szarpania/przeciągania - działa super.

Obecnie przebieg mam już ponad 255 tyś km.

Nie robiłem wymiany oleju, odradził mi to znajomy mechanik - jego klientowi w 3jce ( zdaje się E90 )ktoś wymieniał olej i po kilku dniach skrzynia się rozleciała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...............

Nie robiłem wymiany oleju, odradził mi to znajomy mechanik - jego klientowi w 3jce ( zdaje się E90 )ktoś wymieniał olej i po kilku dniach skrzynia się rozleciała.

Rozleciała się bo może już miała się rozlecieć a wymiana oleju była próbą reanimacji trupa?

Obawiam się iż jest to kolejna "miejska legenda" :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ze to legenda bo skrzynia jeśli jest zepsuta to i tak padnie i trzeba bedzie ja podmienić na inna z mniejszym przebiegiem.

NIe każdy tez mechanik zna sie na automatach czy na olejach do tych skrzyń.

Jeśli auto ma powyżej 250 tys nalotu to awaria skrzyni jest wliczona w koszty eksploatacji pojazdu :mrgreen:

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.