Skocz do zawartości

E39 530i kontrolka check engine - dziwna sprawa


LesioW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od 1,5 roku posiadam e39 530i w manualu z 2001r po lifcie. Samochód do tej pory był bez awaryjny - mogę rzec należy do grona lepiej zadbanych.Ma prawdziwe 250k przebiegu .

 

Dziś podczas jazdy na rondzie nagle zaczęło szarpać tak jakby przy nieumiejętnym puszczeniu sprzęgła - ale nie było wciśnięte.Szarpało do momentu wciśnięcia sprzęgła - potem samochód normalnie jechał.Zjechałem na sklep i przy parkowaniu zauważyłem żółtą kontrolę check engine. Samochód jedzie normalnie, żadnych innych objaw nie ma. Odłączenie aku nie wykasowało tej kontrolki, która zawsze gasła po około 1-2 sek po odpaleniu silnika. Błędów na kompie pokładowym żadnym od zakupu.

 

Jest natomiast dziwna sprawa - przy przegazowaniu na postoju ze sprzęgłem wciśniętym na biegu czy też bez sprzęgła na luzie przy odpuszczeniu gazu i spadaniu obrotów coś tak jakby rzęziło ale obroty są w normie,temperatura również, pod maskę zajrzałem - 0 objaw.Żaden kabel wtyczka nie wypięte.

 

Jedyna rzecz którą trapi moją e39 jest błacha - przy ruszaniu i złym puszczeniu sprzęgła autem lekko szarpie - jeśli wolniej puszczę sprzęgło rusza normalnie bez problemów."Ostry" start - też nie ma problemów - po prostu nauczyłem się ruszać (być może robiłem to źle :-) )? Aha- to szarpanie jest minimalne - to które się dzisiaj przydarzyło było o wiele mocniejsze.

 

Bardzo proszę o pomoc co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod kompa podpięcie będzie niestety w nie najbliższym czasie, gdyż do pracy wyjeżdżam.

A co jest najbardziej prawdopodobne?

Coś musi być na rzeczy - kontrola check sama się nie świeci od niczego, zapewne coś się rozleciało.

Tylko teraz komu tutaj oddać e39 w okolicach Rudy Śląskiej.Żeby nie spieprzyli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ja napisał Sołtys, podłącz auto pod kompa bo inaczej to wróżenie z fusów.

Nie masz jakiegoś znajomego dysponującego INPĄ ?

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wrócisz z tej pracy, to może podjedź do Krystiana do Katowic. W twoim rejonie jest to bardzo polecany warsztat, choć na tym forum, w dziale nie polecam jest jeden temat odnośnie ich pracy.

Ale wybór i tak pozostawiam tobie.

Musisz podpiąć auto pod kompa, bo inaczej będziesz wymieniał części dobre na nowe.

 

Podam ci mały przykład z przed kilkunastu a już niedługo prawie kilkudziesięciu lat.

Pacjent Opel Vectra, po jakimś czasie użytkowania tego auta zaświeciła mi się kontrolka check engine. Pojeździłem po kilku lokalnych warsztatach gdzie mechanicy obstawiali od padniętego wtrysku po nie wiadomo co, z cenami oczywiście z kosmosu.

Pomyślałem sobie że najlepiej było by podpiąć auto pod kompa wtedy będzie jasne co jest do naprawy lub wymiany.

Dzwonię więc do nieistniejącego już ASO OPEL w Ś-ciu. Z biura obsługi dowiaduję się że samo podłączenie auta pod kompa będzie mnie kosztowało 300 zł. Myślę sobie, drogo. Dzwonię więc do ASO w Słupsku. Cena za podłączenie 80 zł, cena dobra a przy okazji odwiedzę rodziców.

Jestem na serwisie, podłączenie pod komputer i diagnoza. Uszkodzony czujnik temperatury cieczy w silniku. Całkowity koszt łącznie z podpięciem pod kompa i wymianą czujnika 120 zł :D. Od tej pory był tylko ten ASO, bo ceny były dobre i obsługa super. Niestety również już nie istnieje.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na miejscu w Rudzie jakiegoś magika z warsztatem co podepnie kompa i wykasuje błędy za 3 dyszki - być może w sobotę zaryzykuję i zobaczymy co z tego wyjdzie. Jeśli będzie kupa i nic się nie dowiem to podjadę faktycznie do Katowic do p. Krystiana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz też podjechać na zczytanie błędów do mAUTO na Roździeńskiego w Katowicach, bo mają "dedykowanego" kompa, więc (teoretycznie przynajmniej) dowiesz się szczegółów - kiedyś tam byłem i wzięli coś w okolicach 30zł, choć nie wiem jak dziś. Ale absolutnie nie oddawaj im auta na robotę, bo wbrew nazwie nie są ekspertami BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg Ciebie skasowanie błędów = naprawa?? :duh:

A czy ja coś takiego napisałem ?

 

Błędów może być multum, po wykasowaniu pojeździć trochę i na 100% świeże wyskocza jeszcze raz i będzie raczej wiadomo co wtedy się dzieje.

 

@ up2 dzięki wielkie za namiary być może uda się na dedykowanego kompa i zobaczę co powiedzą i "doradza"

 

Edit:

dziś na spokojnie zauważyłem że :

cały samochód nabiera wibracji łącznie z wydechem

silnik chodzi nierówno - ale nie aż tak że widać to po obrotomierzu - tak jakby nagle stracił wyważenie?

tłucze się coś i rzęzi,popiskuje stojąc na prosto do otwartej maski po prawej stronie o tutaj gdzieś :(zdjęcie z internetu m54b30 - mam nagrany film postaram się go wrzucić na YT)

http://zapodaj.net/4ef23cc36bedf.jpg.html

Moc bez zmian choć sprawdzone tylko przez chwilkę a tak to niskie obroty raczej. Temperatura w normie,spalanie również.

Próbowałem stukać w tą "skrzyneczkę" i tak jakby się poprawiało - czasem wszystko wraca do normy ale po lekkiem rpzegazowaniu wraca tłucze się i jak chwilkę pochodzi i obroty staną to po chwili jest ok. Na komputer jestem umówiony jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co zaznaczyłeś to zawór DISA. Jest z nim mnóstwo filmików na YT.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Weź DISĘ (ta skrzynka w którą stukałeś) odkręć, na 2 śrubach siętrzyma, 2 minuty roboty. I zobacz co tam siedzi. Jak lata luźno t do naprawy. Zestaw naprawczy za 300pln mozna wyrwać z ebay:

 

http://www.ebay.com/itm/BMW-3-0-DISA-Valve-Intake-Adjuster-Aluminium-Rebuild-Upgrade-11617544805-/160984813142

 

U mnie w podpisie masz link do galerii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik był ogarnięty - błędy pokasował.

Najważniejsze z nich( w sumie jedyne które się pokazały po wykasowaniu i jeździe próbnej) które wyskoczyły ponownie to sonda za katalizatorem zbyt uboga mieszanka (powiedział aby się aż tak tym nie przejmować) i wypadanie zapłonu 1,2,3 cylinder - mówi że te wszyskie wibracje mogą być tego skutkiem. Cewki są oryginalne mają przejechane 250k pójdą na wymianę niedługo.

Check zgasł nie pojawił się na trasie 30 km jazda niskie/wysokie obroty trochę DTŚ trochę po mieście. Objawy jak wcześniej.

 

Po odkręceniu korka wlewu oleju podczas pracy - staje się troszkę bardziej nierówna obroty troszkę spadają. Po odpięciu wtyczki DISY to samo.

Popiskiwanie ustało zostało chrobotanie. Tak czy siak pójdzie niedługo do mechanika na wymianę odmy, tych cewek(200zł sztuka u tego "ziomka" boshowska - dobra cena?) i sprawdzenie DISY.

Ewentualnie w weekend sam ją odkręcę i przejrzę(auto będzie stać, jadę do pracy innym)

Ogólnie wszystko mogłoby się sprowadzać że to rzężenie spowodowane jest nierówną pracą, tak samo przy spadku obrotów.

 

Wrzucę jutro filmiki z odkręceniem korka i wtyczki od disy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Najlepiej z przewodami, ze starości parcieją i się łamią przy rozłączaniu, pamiętaj, żeby udrożnił odpływ przy bagnecie, często tam się zapycha, a jak wymienisz wszystko a odpływ będzie przytkany to nic nie pomoże.

 

Sprawdzenie DISA to 5 min roboty, odkręcasz 2 śrubki, odpinasz wytyczkę, wyciągasz i sprawdzasz czy są luzy, czy oring jest cały, sam możesz się za to zabrać w przerwie na fajka. ;)

 

Cewek narazie nie ruszaj, wydasz 1200pln psu w d***, ewentualnie po wymianie odmy i spawdzeniu DISA jak będzie wypadałzapłon możesz się za to zabrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

po dłuższej nieobecności w domu i postoju samochodu odkręciłęm DISĘ i naturalnie...pozostało z niej tylko tyle :-)(zdjęcie niżej)

Całe szczęście że nie poleciały części dalej.Wyciągnąłem te części wsadziłem DISE bez śmigłą i maszyna od razu ożyła.Dół nie jest tak elastyczny jak przy sprawnie działąjącej ale teraz po rozmontowaniu śmigła silnik chodzi równiej, lecz jeszcze nie tak dobrze jak przed awarią.Słychać że wtedy co nie trzeba zasysa lekko powietrze .

 

Teraz pytanie - czy można tak chociaż troszkę jeździć - do czasu zakupu nowej? Mam zamiar po świętach oddać samochód tradycyjnie na oleje filtry odmę itd. itd., to już by mechanik to sobie zamówił.

 

http://zapodaj.net/7ec1ab6ad9cdc.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zamów sobie cośtakiego:

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-DISA-Valve-Intake-Adjuster-Unit-Aluminium-Repair-Kit-M54-2-2-or-2-5-/161027574052?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item257dfdc924

 

Sprawa będzie załatwiona dożywotnio zestawem z aluminium. Koszt około 300pln, a nówka z ASO kosztuje chyba z 600pln, a używki nie warto bo i tak się rozleci.

 

Możesz tak jeździć póki co, mapy i tak już Ci się rozjechały jeźdżąc z taką jak miałeś i przedmuchami od tej disy i odmy. Korekcje pewnie masz rozwalone. Po naprawie skasuj mapy adaptacji, niech się ustawi od nowa. Będzie moc :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej dzięki :-)

Znalazłem o dziwo nawet u mnie w miejscowości coś takiego :

http://allegro.pl/bmw-e46-e39-x3-x5-3-0i-m54-231ps-zawor-disa-330i-i5192744322.html

Co o tym sądzicie ? Troche to lipne jak za 400zł. Zostawię autko u mechanika może znajdzie nówkę oryginał w dobrej cenie to wezmę, a jak nie to niech sobie to naprawia ma być dobrze :-)

Zapewne dlatego że ześwirował komp to może nie chodzić tak "aksamitnie" jak wcześniej?

 

Mapy też chyba wykasować można poprzez odłączenie aku i połączenie klem ze sobą na jakieś 20 min? Powinna się bateryjka od ECU całkiem rozładować tak?

Edytowane przez LesioW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.