Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jaki macie przebieg w tych wozach? Cały czas się powtarza ten sam problem od 130k w górę. W czwartek będę testował czy mu aby nie pomoże wgranie nowego softu bo roczniki 02 i 03 miały taki problem ze sterownik był zbyt sztywny. A tak dla zabawy spróbujcie wywalić adaptacje.
Opublikowano

Nie wykluczam prowadnicy, choc niespelna rok temu mialem robiony rozrzad (malo prawdopodobne ale to w koncu tylko plastik), co mechanik to inna wizja i kilka razy byl wgrywany soft bez jakiej kolwiek poprawy.

Wtryski z kolei podobno maja wlasciwe parametry, bede mial chwilke to wrzuce parametry z inpy jak tylko znajde jakas eng wersje bo to co mam rozumiem ledwo w polowie :P

dzis wpadlem calkiem przypadkowo na pewien pomysl, mianowicie uszkodzona pokrywa zaworow (walkow rozrzadu)

Tlumaczac doslownie to co mozna wyciagnac z posta pod tym filmikiem - plastikowa rozrzadu obudowa

Jak myslicie moze uszkodzenie pokrywy miec taki wplyw na prace silnika?

Opublikowano
cześć chłopaki dajcie znać czy wasze N42 już chodzą ja nadal walczę dzisiaj zmieniłem świece na 1 elektrodowe i pomogło na 15km i znów zaczął nierówno pracować pod pokrywą słychać jakby wałek lub koło vanosa hałasowało , błędów brak ,ale parametry pracy silnika cylindrów zewnętrznych różnią się od wewnętrznych ,przy czym z 4 sond wg kompa nie działa ta za środkowym tłumikiem.Ps. czy ma ktoś dokładne dane odnośnie kątów valvetronika na wałkach ss i wyd. podczas pracy na biegu jałowym ?? nie wiem czy błąd nie leży w złym montażu rozrządu..Najlepiej jakby miał ktoś sprawny N42 bez wad :D i podłączył np.inpe i podał co nieco żeby można było porównać parametry to by myślę wiele rozwiązało i wykluczyło.Pozdrawiam
Opublikowano
Co do opisu z filmiku, wygląda to na plastikowy ślizg łańcucha rozrządu - wymieniałem ten ślizg razem z łańcuchem bo pękł, ciężko powiedzieć czy jakim przebiegu - ja kupiłem auto ze "stanem licznika" 150kkm i od razu to zrobiłem. Kolega też pisał że ma gaz w tym silniku - N42 jest wrażliwy na kiepsko zamontowane instalacje gazowe, u mnie sama instalacja była niezła ale wężyki do wtryskiwaczy gazowych były za długie i po skasowaniu adaptacji auto jeździło pare godzin nieźle a później zaczęły się falowania obrotów, problemy z rozruchem i inne dziwne historie. Piotr Ficek z Krakowa wyleczył silnik z febry, także gorąco polecam jego usługi!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Co do opisu z filmiku, wygląda to na plastikowy ślizg łańcucha rozrządu - wymieniałem ten ślizg razem z łańcuchem bo pękł, ciężko powiedzieć czy jakim przebiegu - ja kupiłem auto ze "stanem licznika" 150kkm i od razu to zrobiłem. Kolega też pisał że ma gaz w tym silniku - N42 jest wrażliwy na kiepsko zamontowane instalacje gazowe, u mnie sama instalacja była niezła ale wężyki do wtryskiwaczy gazowych były za długie i po skasowaniu adaptacji auto jeździło pare godzin nieźle a później zaczęły się falowania obrotów, problemy z rozruchem i inne dziwne historie. Piotr Ficek z Krakowa wyleczył silnik z febry, także gorąco polecam jego usługi!

 

Kurcze szkoda ,że Kraków jest kawałek ode mnie bo chętnie bym sprawdził czy pan Piotr wyleczyłby moją chorą bmkę... bo warsztaty z mojej miejscowości ,które mają doświadczenie z BMW niestety nie pomogli ,a na wymianę na chybił trafił to mam za słaby budżet :)

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Troche minelo, z autem bywalo raz lepiej raz gorzej. Wymienilem nowa przeplywke bosch-a na kolejna i "polepszylo sie" nie jest az tak odczuwalna nagla strata mocy ale nadal w znacznym stopniu.

Po odpaleniu auta i dodaniu gazu chyba najwyrazniej slychac to "buczenie", "pierdzenie" - zalaczam filmik

 

https://goo.gl/photos/iL4YrHCktDSqHE1x7

 

Auto dlawi sie jakis czas przy dodawaniu gazu i ciezko nim ruszyc, jak troszke pochodzi rusza sie znaczniej latwiej jednak dzwiek caly czas towarzyszy podczas jazdy

spotkal sie ktos z czyms takim ?

Opublikowano
Kolego ja miałem problem z tym wężykiem który jest widoczny .Dostawał lewe powietrze i stad nie miałem mocy w swoim cacku. Podłączasz go z jednej strony do przepływomierza a z drugiej nie wiem bo robił to mechanik.
Opublikowano

z tego co widzialem jest on pociagniety od filtra powietrza do filtra paliwa, jednak niestety nie z nim jest problem. zdjalem filtr powietrza tylko po to by pokazac skad i jaki dzwiek slychac.

Po zlozeniu wszystkiego do kupy nadal to samo. Mam wrazenie jakby silnik zasysal zbyt wiele powietrza

Opublikowano

spotkal sie ktos z takim czyms? mam wrazenie jaby wydech mi przerzucono na druga strone.

czy to moze byc walniety kolektor lub silownik sterujacy tulejami w kolektorze ?

jakiekolwiek pomysly mile widziane

Opublikowano

kolego robisz ten sam błąd co ja - robiłem remont, usprawniałem wszystko co się dało, zalewałem drogimi płynami i olejami i.... ciągle coś - zrobiłem wreszcie swapa i żałuję że nie zrobiłem tego natychmiast po pierwszych problemach bo było by taniej :evil:

 

tu masz odnośnik do moich problemów od samego początku do swapa :

viewtopic.php?f=69&t=262313

 

jeżeli zdecydujesz się dalej to ciągnąć a będziesz potrzebował części to pisz - ale nie rób tego błędu :(

Opublikowano

Niestety ale w tej chwili, jestem w sytuacji gdzie nie moge sobe pozwolic na wydanie 4 tys, nie wiedzac tym bardziej na co trafie i czy nie bedzie to jakas padlina do remontu

Mam nadzieje kiedys to zmienic ale na ta chwilee musze niestety zostac przy tym silniku

Ze 143 costaly chyba jedynie te 43 koniki a pomyslow juz mi brakuje

Opublikowano

Tak to już jest. Nie wiem, mi działa a wam nie :roll:

Sprawdzałeś ile masz do setki? Zrób pomiar, udaj sie np na hamownie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.