Skocz do zawartości

BMW e39 523i 1997r - kasowanie luzu maglownicy


Barttez

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Ostatnio zabrałem się za kasowanie luzu na maglownicy poprzez dokręcenie śruby ale napotkałem pewien problem ponieważ zdołałem przekręcić śrubę tylko o jakieś 2-3 mm. Luz trochę sie zmniejszył, wspomaganie nie zanikło i tutaj pojawia się moje pytanie.

 

Czy możliwe jest dokręcenie śruby na maxa bez negatywnego wpływu na wspomaganie ?

Z tego co się orientuje to gdy za mocno dokręcimy śrubę to kierownica nie będzie odbijała, a u mnie wygląda to tak jakby śruba była maksymalnie dokręcona ale kierownice można kręcić jednym palcem.

 

Więc nie wiem czy kiedyś już ktoś dokręcał i teraz ja wykorzystałem już tą śrubę na maxa czy po prostu jest coś zapieczone.

avatar_364b18679a89_128.png

Trance & Progressive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Albo spore luzy których już śruba nie zniweluje.

 

 

No 100% nie.

gdzieś by zaciskała a pisze , że sama odbija więc nie trzyma nigdzie.

 

Musi rozruszać śrubę.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poprawienie dyzio. :) a jak już jesteśmy przy temacie układu kierowniczego to może ktoś mi powie czy na górnym walku kierowniczym jest jakiś krzyżak lub inne połączenie które może mieć delikatny luz? Do czego zmierzam, otóż nie mam luzu na dolnym krzyzaku ale jak szybko ruszam kierownica prawo lewo to słychać delikatne stukanie jakby spod kierownicy. Co tam jest i czy da się naprawić bez wymiany całej regulacji położenia kierownicy?

Kocham mój kraj, nienawidzę mentalności!

Tego narodu i tej zaściankowości!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest takie połączenie. guma na kolumnie kierowniczej, a kawałek wyżej taka duża nakrętka jeszcze ale już od srodka auta (ale ta nakręka to nie wiem czy z e34 nie pomyliłem). też szukam miejsca gdzie może być luz, wszystko sztywne a jakoś mi się nie prowadzi dobrze. i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czasem lekki luz może być na mechanizmie regulacji kierownicy.

Na próbę przestaw kierownicę w inne położenie < wysuń opuść >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stukanie to masz pewnie na listwie.Wg.mojej wiedzy listwa podda się szybciej niż krzyżak.No chyba,że przenosisz większą siłę na krzyżak niż koła na listwę.

I na marginesie-regeneracja nie obejmuje wymiany listwy.Listwa nie występuje jako osobny element i ze względu na swoją specyfikę jej naprawa(napawanie)to fikcja .Nawet nie wiem

czy to robią

a nie kasują luzów dokręcając śrubę.

Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego listwa sama w sobie nie cieknie.To nie jest element odpowiadający za szczelność.Komplet uszczelnień kosztuje ok.220 pln. i na tym polega regeneracja.Dochodzi demontaż,montaż,wumiana płynu...Koszta rosną,gdy regenerowana jest listwa.Nikt nie wstawia nowej,niweluje jedynie luzy na starej.Samo szlifowanie nic nie da,bo problem to luzy na zębach a szlifowanie tylko to powiększa.Metodą jest napawnie i dopiero szlifowanie,by elementy te ciasno spasować.Niestety specyfikacja materiału ,z którego wykonane są te elementy powoduje,że metoda ta jest średnio skuteczna.(ja mam dosadniejszą opinię).

I z powyższego powodu preferuję listwę używkę(która pracowała na cywilizowanych zachodnich drogach)nad regenerowaną,którą parę dni wcześniej jako wy...baną oddał iksiński.Mogę się mylić,mogę nie mieć pojęcia.Mam siódme BMW w przeciągu ostatnich 19 lat.

Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stukanie ewidentnie pochodzi z pod kierownicy.

I jest to naprawdę delikatny stukot.

Zdejmij tą oslonę nad pedalami,tam jest drugi krzyżak na kolumnie kierowniczej,sprawdź go.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem dzisiaj na dokręceniu tej śruby i mieliście racje - była zapieczona ale niestety gdy ją bardziej dokręciłem to luz trochę mniejszy(nie bije już kierownicą podczas jazdy) ale pojawiło się trzeszczenie podczas skręcania tzn. jak skręcam i sam kręce kierownicą to jest w miarę okej ale gdy puszcze kierownice i sama odbija to pod koniec strasznie trzeszczy. Chyba wygląda na to, że życie mojej maglownicy powoli dobiega końca :P

avatar_364b18679a89_128.png

Trance & Progressive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Nikt nie wstawia nowej,niweluje jedynie luzy na starej.

Nikt w sensie z użytkowników? Czy warsztatów? Bo nie ma sensu kupować używanej j listwy jeśli zamierza się pojeździć autem kilka lat i ponad sto tys..

 

Nikt w kontekście warsztatów zajmujących się regeneracją.Wiadomo-użytkownik ma całkiem inne podejście.Ja też uważam,że używka to zło konieczne ale jeszcze tak z 18 m-cy wstecz szukałem nowej listwy i nie znalazłem.Może teraz można już je dostać.

Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://zssplus.pl/publikacje/publikacje_52/czesci_zam_i_ich_regeneracja.pdf

Polecam ściągnąć plik,przeczytać i po tym napisać jeszcze raz ,że listwa jest wymieniona a nie tylko elementy takie jak:uszczelnienia,tuleje prowadzące listwę,klin dociskający ją do wałka i to,co się robi w przypadku zeszlifowanych listw(o ile była taka potrzeba przy regeneracji)Iżeby nie było wątpliwości to hydrosystem udzielał się w tym temacie i na tym opiera się wątek o regeneracji wspomagania w artykule.

Gratuluję koledze Gorikowi,że przez parę dni po wymianie wszystko jest super i szczerze życzę,by tak zostało.Jednak pisanie o wymianie listwy to delikatnie mówiąc kłamstwo i wprowadzanie innych w błąd.

Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Witam.

 

Ostatnio zabrałem się za kasowanie luzu na maglownicy poprzez dokręcenie śruby ale napotkałem pewien problem ponieważ zdołałem przekręcić śrubę tylko o jakieś 2-3 mm. Luz trochę sie zmniejszył, wspomaganie nie zanikło i tutaj pojawia się moje pytanie.

 

Czy możliwe jest dokręcenie śruby na maxa bez negatywnego wpływu na wspomaganie ?

Z tego co się orientuje to gdy za mocno dokręcimy śrubę to kierownica nie będzie odbijała, a u mnie wygląda to tak jakby śruba była maksymalnie dokręcona ale kierownice można kręcić jednym palcem.

 

Więc nie wiem czy kiedyś już ktoś dokręcał i teraz ja wykorzystałem już tą śrubę na maxa czy po prostu jest coś zapieczone.

 

tez sie zabrałem za kasowanie luzów i powiem ze w e32 jest to lepiej rozwiązane , wiec trochę dokręciłem (klucz 17 ) i tu się zdziwiłem bo ani luz się nie zmniejszy a kierownica kreci się tak samo, wiec na tym skończyłem bo nie wiem czy nie uszkodzę przekładni ???

było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.