Skocz do zawartości

E60 rozładowujący się akumulator


diesel91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od pewnego czasu borykam się z problemem rozładojwującego się akumulatora, otóż po 8 godzinach postoju samochodu zaświeca się kontrolka niskiego poziomu baterii. Pierwszą rzeczą którą zrobiłem było włączenie funkcji "SLEEP WHITHOUT MPM MODULE" było dobrze ale coś działo się z dźwiękiem. Drugim etapem było włączenie tej funkcjii i znowu problem, więc odłączyłem czerwony kabelek od klemy IBS było dobrze. Komputer nie pokazywał błędu IBS ale wymieniłem klemę na inną używaną i nadal ten sam problem, więc to nie jest wina klemy, wyciągłem moduł MPM z bagażnika rozebrałem go i okazało się że jest mocno sparowany więc go wysuszyłem, ale kilka dni jeździłem bez tego modułu i problem zniknął, gdy go jednak podłączyłem znowu to samo. Nie wiem czy to ten moduł nie usypia samochodu czy coś innego a nie chciałbym wydawać 600 na no(wy moduł żeby okazało się że był dobry tak jak to miało wcześniej miejsce z klemą. Czy jest jakaś możliwość aby sprawdzić ten moduł czy tylko wymiana wchodzi w grę?? Dodam że czasami mam problemy z dzwiękiem i wyświetlaczem a wyczytałem że za to odpowiada MPM (gdy go odłączyłem nie działał wyświetlacz i radio).

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

problem został rozwiązany, okazało się że moduł telefonu rozładowuje akumulator. Po wpięciu miernika między klemę a akumulator pobór po uśpieniu był 0,25 A. Wyjmowanie bezpieczników niczego nie dało, ale cos mnie tkło i odłączyłem ten moduł i jak ręką odjął. Wymieniłem na inny i jest ok.

Rada dla osób które będą w podobny sposób sprawdzały napięcie w trybie uśpienia należy wyciągać wszystkie bezpieczniki od danego modułu czyli do telefonu są trzy, dwa w bagażniku i jeden w schowku. Wyciągane pojedyńczo nie dają żadnego efektu a wyciągnięte wszystkie dobpiero rozłączają moduł kompletnie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam. Chciał bym sprawdzić miernikiem pobór prądu tylko czy samochód się uśpi jeśli klapa bagażnika będzie otwarta i jeśli tak to po jakim czasie ? Chyba że macie jakieś inne, lepsze sposoby aby to wykonać. Dzieki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dokładnie tak jak napisał kolega wyżej zarygluj zamek klapy bagażnika i odczekaj około 30 minut pobór najpierw spada później rośnie i ponownie spada, jeśli spadnie do 0,01 - 0,00A wtedy jest ok jeśli jest więcej należy szukać pasożyta.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ok, dzieki Panowie. A jeszcze takie pytanie, gdyby okazało się że jest pobór prądu i chciałbym po kolei wyciągać bezpieczniki żeby znaleźć urządzenie co kradnie prąd to z bagażnikiem nie będzie problemu bo jest otwarty ale jak będę musiał dostać się do kabiny to wybudzę moduły i jak wtedy mam sprawdzić ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A żeby nie czekać aż się uśpi można zrobić pewien manewr. Zamknij zamek otwartych drzwi i klapy, od łączcz akumulator, poczekaj kilka chwil i podłącz akumulator, u mnie zawsze w takiej sytuacji na chwile sie wszystko budzi, i zasypia znów w około minutę, istotne jest zamknięcie zamków. A jak nie pójdzie to użyj komputera. W inpa w module dme/dde jest możliwość usypiania od ręki, mozna tez sprawdzić historie błędów związanych z nadmiernym poborem prądu w uśpieniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z góry dzięki wszystkim za wskazówki. Jestem już po sprawdzeniu i wygląda to tak: po ok. 12 minutach od zamknięcia samochodu miernik pokazuje 0,37A i taki stan utrzymuje się przez ok. 20 minut po czym przechodzi na 0,01A, czyli chyba wszystko w porządku ? Ale akumulator 80AH (AGM) muszę doładowywać co 2 tyg prostownikiem bo nawiedzają mnie komunikaty o słabym aku i dmuchawy nie mogę włączyć na full, ładowanie też sprawdzałem i wygląda to tak jak na filmie poniżej, czyżby bateria kończy swój żywot ?

 

https://www.youtube.com/watch?v=R4MNWmfe94I&feature=youtu.be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli robisz krótkie odcinki 2- 5 km być może alternator nie wyrabia z doładowaniem akumulatora. Znajomy ma podobnie, żona jeździ do pracy niecałe 2 km i co tydzień musi podłączać ładowarkę. Tym bardziej jeśli bateria ma powyżej pięciu lat - może mieć już prawo do emerytury:)

Ładowanie wygląda ok, profilaktycznie podjedź do elektryka samochodowego lub sklepu z akumulatorami i podpytaj czy mają miernik prądu rozruchowego, po weryfikacji będziesz wiedział co jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do pracy mam 12 km. Wcześniej nie miałem problemu z akumulatorem, dopiero od 2 miesięcy jest problem. Teraz byłem sprawdzić napięcie baterii i wynosi tylko 12.00V, prostownikiem ładowałem ją tydzień temu. Podsumowując: ładowanie jest ok, po uśpieniu pobór jest 0,01A czyli wychodzi chyba, że to wina baterii. Czytałem gdzieś że jeśli inteligentny prostownik po podłączeniu do rozładowanego aku po 1 minucie przestaje ładować i pokazuje że bat. naładowana to może oznaczać uszkodzoną celę w baterii a u mnie właśnie tak było, wiecie może coś na ten temat ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co piszesz wygląda że padł akumulator. Jaki stary? Chodź rocznik to nie wszystko,podobnie jak z silnikiem, zależy w jakich warunkach pracował. Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak na AGM mógłby jeszcze trochę popracować, ale tak jak pisałem wyżej, zależy w jakich warunkach musiał pracować.

Jak z 2008r to nie można mieć do niego pretensji :wink: ,zasłużył na emeryturę.

Chcąc być pewien zgonu, tak jak kolego wyżej radził,po naładowaniu podjedź do elektryka samoch. niech sprawdzi wydajność prądu rozruchowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja też mam fabryczny z 2008r i żadnych niepokojących objawów słabości, ale w jakiej jest jeszcze kondycji tego nie wiem. Akumulator czasami potrafi paść praktycznie z dnia nadzień.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie możliwe że AGM się zasiarczył. Niektóre inteligentne prostowniki potrafią jeszcze 'podnieść' zasiarczony akumulator (impulsowe ładowanie na początku aby akumulator 'ruszył') - ale wiadomo.. Na dwoje babka wróżyła.

 

"Najlepsze warunki" do zasiarczenia aku to rozładowany blisko 0 i zostawiony na pastwę losu; 2 tygodnie jest na pewno wystarczające, choć pewnie i tydzień z poziomem blisko zera może spowodować zasiarczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wg mnie możliwe że AGM się zasiarczył. Niektóre inteligentne prostowniki potrafią jeszcze 'podnieść' zasiarczony akumulator (impulsowe ładowanie na początku aby akumulator 'ruszył') - ale wiadomo.. Na dwoje babka wróżyła.

 

"Najlepsze warunki" do zasiarczenia aku to rozładowany blisko 0 i zostawiony na pastwę losu; 2 tygodnie jest na pewno wystarczające, choć pewnie i tydzień z poziomem blisko zera może spowodować zasiarczenie.

Co do skutków pozostawienia rozładowanego aku. lub eksploatacji w stanie poniżej 50% rozładowania masz w 100% rację.Dlatego wielokrotnie pisałem by nie dopuszczać spadku napięcia poniżej 12,5V.

Odsiarczania na sens jedynie w aku. bardzo młodym, gdy właściciel doprowadził go do takiego stanu.W starszym aku. pomaga to tyle co umarłemu kadzidło,a wielokrotnie powoduje to przyspieszenie agonii na wskutek całkowitego opadnięcia płyt ołowianych.

Odsiarczanie zwykłego aku. kwasowego polega na jego naładowaniu i wylaniu elektrolitu, następnie napełnienie go wodą dyst. ponownym ładowaniu i wylaniu już nie tylko wody, lecz na wskutek reakcji chemicznej wraz z częścią siarki z której to elektrody się odsiarczyły. Proces ten należy powtórzyć kilka razy. Na koniec zalać aku, już elektrolitem i naładować ostatecznie i rzadko kiedy cieszyć się z dalszej pracy aku., najczęściej trzeba i tak kupić nowy :wink: .

W przypadku aku.AGM ze względu na jego odmienną budowę, wydaje mi się że proces odsiarczania mało że nie ma sensu, lecz jest niemożliwy do przeprowadzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@Andrzej

nie wiem czy zaglądałeś, ale ogólnie ciekawy artykuł i myślę że warto przeczytać. :)

 

http://www.zregeneruj-akumulator.pl/wszystko-o-akumulatorach/41-akumulatory/126-regeneracja-baterii-odsiarczanie-akumulatora.html

Dowiedziałem się paru ciekawych rzeczy, dzięki bng :cool2: .

 

Czyli żeby rozpuścić i równo rozprowadzić kryształki siarczanu, co skutkuje wydłużeniem żywotności aku. ostatnie 2-3 godziny powinniśmy ładować wyższym napięciem tj. 2,6-2,7V jedną celę. Aku.12v ma 6 cel . Czyli pod koniec powinniśmy go ładować 6x 2,6-2,7= 15,6-16,2V.

Z praktyki wiem że, ładując aku. prostownikiem z regulowanym prądem ( automatem w zależności od konstrukcji różnie to bywa ), w końcowej fazie ładowania aku. zawsze osiąga te ok 15,5- 16V. chcąc wymusić nawet nie duży przepływ prądu.

Również z praktyki wiem że, aku. AGM dużo szybciej osiąga to wyższe napięcie podczas ładowania, niż zwykły aku.

Tylko że, opis ten dotyczy tylko aku. kwasowo-ołowiowych. Moje przypuszczenia się potwierdziły. W artykule jest napisane że, niestety regeneracji-odsiarczania nie można stosować w przypadku aku. AGM :cry2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że, opis ten dotyczy tylko aku. kwasowo-ołowiowych. Moje przypuszczenia się potwierdziły. W artykule jest napisane że, niestety regeneracji-odsiarczania nie można stosować w przypadku aku. AGM :cry2: .

 

Może jeszcze raz przeczytaj dokładnie część "Praktyczny przykład odsiarczania wycofanej z obiektu baterii z powodu utraty jej pojemności"

 

Ona była o AGMie. Co prawda całego aku nie udało się podnieść ale to był przypadek ekstremalny i cud że i tak udało się częściowo podnieść większość ogniw.

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie doczytałem.

 

No tak, tylko że " po ładowaniu regeneracyjnym aku. pozostawiono przez tydzień na ładowaniu buforowym, następnie przeprowadzono rozładowanie kontrolne ". Pojemność po tak skrupulatnym zabiegu wzrosła do 30% pojemności znamionowej.

Jeżeli taki efekt max 30% pojemności miał by miejsce w przypadku aku. samochodowego to według mnie stanowczo za mała by mógł bezproblemowo podołać swojej funkcji.

 

Zauważ iż pomiar kontrolny był przeprowadzony bezpośrednio po tygodniowym ładowaniu buforowym, czytaj-ciągłym,nie dopuszczającym do rozładowania aku.

 

Ciekawe z tych 30% pojemności, ile by pozostało po tygodniu czy dwóch postoju auta.

 

Jeszcze jeden aspekt to trwałość regeneracji-odsiarczania.Nie wiem jak to wygląda w AGM, pewnie podobnie. W zwykłych kwasowo-ołowiowych skórka nie warta wyprawki, krótki a najczęściej zupełny brak efektu. Niekiedy jak jest słaby aku, to odsiarczanie powoduje całkowity zgon aku. najczęściej na wskutek przyspieszenia opadnięcia mocno wyeksploatowanych,skorodowanych elektrod.

 

O praktycznym braku przydatności tej metody świadczy fakt że pomimo iż metoda regeneracji-odsiarczania znana jest od bardzo dawna, nie znalazła uznania zarówno wśród użytkowników jak i warsztatów samochodowych.Ze względu na braku jej praktycznej, przydatności.

Jeżeli ktoś już kiedyś próbował odsiarczać aku, to doskonale wie, to co napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często po prostu się to nie opłaca ;)

Co do 30% to trzeba zwrócić uwagę że akumulator był właściwie DEAD... Więc w artykule poruszony był ekstremalny przypadek.

 

Akumulatory "płynne" są tak tanie że mało komu się chce w ogóle w takie zabiegi bawić, wręcz jest to bezsensowe. Sam jestem ciekaw czy delikatnie zasiarczonego AGM da się podnieść powiedzmy do pojemności 80-90%.. :) Podejrzewam że AGM mógłby podobnie się zachować jak aku żelowy z z przykładu "Przykład praktyczny odsiarczania baterii przeprowadzony w Niemczech"..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W inpa w module dme/dde jest możliwość usypiania od ręki, mozna tez sprawdzić historie błędów związanych z nadmiernym poborem prądu w uśpieniu.

 

 

Jak wygląda uśpienie poprzez inpę? Łączę się z silnikiem na włączonej stacyjce i usypiam inpą i wyłączam stacyjkę?

 

 

Gdzie szukać tej historii błędów związanych z nadmiernym poborem prądu podczas uśpienia?

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.